Ga naar inhoud

IP adres verbergen (anonym)

Aanbevolen berichten

Hallo, Re: WIN98SE Tot nu toe heb ik altijd m'n persoonlijke gegevens vermeld als daarom gevraagd werd. Een kwestie van vertrouwen. Echter daarvoor wordt de prijs steeds hoger. Wat ontvang ik een troep, zeg !. Nu heb ik begrepen dat ik ook anonym zou kunnen surfen. Ik heb een hccnet/xs4all account en weet niet of het daar ook kan. Of anders, hoe ik wat moet instellen of welk programma (share- of freeware) ik daarvoor kan gebruiken ? Ik ben geen PC expert ! Alvast veel dank. Vriendelijke groet, A.Ruiter
Link naar reactie
Ik vrees dat de oplossing die zelf aandraagt (anoniem surfen) geen oplossing is voor jouw probleem. Ik neem aan dat je bedoelt met het ontvangen van troep dat je spam in je mailbox krijgt? Als eenmaal je mailadres bekend is bij spammers is weinig meer te doen dan - een nieuw mailadres nemen - een goede spamfilter aanzetten (liefst bij je provider, dan heb je er geen omkijken meer naar). Anoniem gaan surfen gaat je ook niet helpen als je je nieuwe mailadres overal laat slingeren!
Link naar reactie
[quote:0394dc4a52="a.ruiter"]Hallo Rolfb, Ja, je hebt volkomen gelijk. Toch heb ik de sterke indruk dat ook als ik surf er informatie verzameld wordt. Bijv.: Ik heb een url bezocht en een tijdje later krijg ik bericht dat ik me ergens op geabonneerd heb. Dus toch ook zeer geinteresseerd in anoniem. mvg a.ruiter[/quote:0394dc4a52] Ik weet niet wat voor een site's je bezoekt... maar het lijkt erop dat je spyware op je PC hebt staan... En anders een aantal tips om wat veiliger te surfen: 1) Stap over op FireFox 1.5.2 en dan cookies instellen op alleen tijdens deze sessie 1a) Goede antivirus-software (gratis: www.Avast.com ,nederlands en automatische updates, wel eenmalig registreren, simpel te gebruiken) installeren 1b) Goede firewall-software installeren 1c) Goede anti-spysoftware installeren: zoals spy-bot of ad-aware personal. 2) maak een hotmail-account aan voor het inloggen op forums en andere sites waar ze toegang voor vragen met een email-adres. 3) Let goed op sites waar ze vragen om je emailadres en andere gegevens... Vul niet zomaar je email-adres in... 4) Probeer op een beetje "normale" sites te blijven.... succes...
Link naar reactie

Om een reactie te plaatsen, moet je eerst inloggen

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Herstel opmaak

Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

• Nieuwe aanmaken...