Ga naar inhoud

zoeken op google.COM

Aanbevolen berichten

Hallo, Als ik 'google.com' wil bezoeken dan wordt ik automatisch doorgeschakeld naar 'google.nl.' Ik vermoed dat dit is om reclame redenen, met Nederlandse adverteerders enzo... Nu is mijn vraag: Hoe kan ik dit uitschakelen? Oftewel wat moet ik doen om iets op te kunnen zoeken op 'google.com?' gr Arjen
Link naar reactie
bedankt voor je snelle reactie Ik vind dat wel wonderlijk hoor. Want die taal instellingen veranderen heb ik ook al is geprobeerd. Nu ben ik dus genoodzaakt om naar een concurrerende zoekmachine te gaan. Want zelfs als ik een engelse zoekterm intik, dan zitten bij de eerste tien zoekresultaten aardig wat nederlandse sites. Tenminste bij sommige onderwerpen is dit zo. Ik hoop dat hier iemand is die een trucje weet om dit te omzeilen. gr Arjen
Link naar reactie
[quote:20a6ca5fe5="gerben"]Gebeurt automatisch, is volgens mij niets aan te doen. Je kunt google.nl wel op Engels instellen. Overigens maakt het voor de zoekresultaten helemaal niks uit.[/quote:20a6ca5fe5] Het haalt wel degelijk uit voor de zoekresultaten, en in welke volgorde deze worden weergegeven. google.nl rankt .nl pagina's veel hoger dan google.com.
Link naar reactie
Je kunt wel automatisch naar google.com gaan door een aanpassing in de browser instellingen te maken, staat hieronder beschreven: "Klik in Internet Explorer op Tools -> Languages. Verwijder de Nederlandse taal en voeg de Engelse toe. Sluit uw browser, heropen het ding en ga naar http://www.google.com/preferences Kies als voertaal Engels en zet bij Search Language Dutch aan. Vanaf dit moment heeft van beide werelden het beste: met de Engelse interface kunt u snel schakelen tussen Nederlandse of wereldwijde bronnen."
Link naar reactie

Om een reactie te plaatsen, moet je eerst inloggen

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Herstel opmaak

Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

• Nieuwe aanmaken...