anoniem Geplaatst: 6 april 2006 Delen Geplaatst: 6 april 2006 Hallo, Als ik 'google.com' wil bezoeken dan wordt ik automatisch doorgeschakeld naar 'google.nl.' Ik vermoed dat dit is om reclame redenen, met Nederlandse adverteerders enzo... Nu is mijn vraag: Hoe kan ik dit uitschakelen? Oftewel wat moet ik doen om iets op te kunnen zoeken op 'google.com?' gr Arjen Quote Link naar reactie
anoniem Geplaatst: 6 april 2006 Auteur Delen Geplaatst: 6 april 2006 Gebeurt automatisch, is volgens mij niets aan te doen. Je kunt google.nl wel op Engels instellen. Overigens maakt het voor de zoekresultaten helemaal niks uit. Quote Link naar reactie
anoniem Geplaatst: 6 april 2006 Auteur Delen Geplaatst: 6 april 2006 bedankt voor je snelle reactie Ik vind dat wel wonderlijk hoor. Want die taal instellingen veranderen heb ik ook al is geprobeerd. Nu ben ik dus genoodzaakt om naar een concurrerende zoekmachine te gaan. Want zelfs als ik een engelse zoekterm intik, dan zitten bij de eerste tien zoekresultaten aardig wat nederlandse sites. Tenminste bij sommige onderwerpen is dit zo. Ik hoop dat hier iemand is die een trucje weet om dit te omzeilen. gr Arjen Quote Link naar reactie
anoniem Geplaatst: 6 april 2006 Auteur Delen Geplaatst: 6 april 2006 't Is wat vervelend, maar daar is overheen te komen. Ik zoek nogal vaak "Duitsgericht". Het simpelste is dan om de Duitse Google te gebruiken; google.de i.p.v. google.nl Quote Link naar reactie
anoniem Geplaatst: 7 april 2006 Auteur Delen Geplaatst: 7 april 2006 [quote:26ccb47db5="kapitein-x"]Nu is mijn vraag: Hoe kan ik dit uitschakelen? Oftewel wat moet ik doen om iets op te kunnen zoeken op 'google.com?'[/quote:26ccb47db5] Probeer deze url maar eens: [url]http://www.google.com/ncr[/url] Quote Link naar reactie
anoniem Geplaatst: 7 april 2006 Auteur Delen Geplaatst: 7 april 2006 die laatste link staat ook gewoon op de gewone startpagina van google.nl, rechtsonder... en wil je meer met andere talen: klik dan eens op de optie taalhulpmiddelen, direct rechts van de regel waar je je zoektermen typt. Quote Link naar reactie
anoniem Geplaatst: 8 april 2006 Auteur Delen Geplaatst: 8 april 2006 Met google toolbar kan je instellen of je standaard op google.nl of google.com wilt zoeken. Quote Link naar reactie
anoniem Geplaatst: 8 april 2006 Auteur Delen Geplaatst: 8 april 2006 [quote:20a6ca5fe5="gerben"]Gebeurt automatisch, is volgens mij niets aan te doen. Je kunt google.nl wel op Engels instellen. Overigens maakt het voor de zoekresultaten helemaal niks uit.[/quote:20a6ca5fe5] Het haalt wel degelijk uit voor de zoekresultaten, en in welke volgorde deze worden weergegeven. google.nl rankt .nl pagina's veel hoger dan google.com. Quote Link naar reactie
anoniem Geplaatst: 9 april 2006 Auteur Delen Geplaatst: 9 april 2006 bij Firefox: nl = nl com = com zoals het hoort.... Quote Link naar reactie
anoniem Geplaatst: 11 april 2006 Auteur Delen Geplaatst: 11 april 2006 Je kunt wel automatisch naar google.com gaan door een aanpassing in de browser instellingen te maken, staat hieronder beschreven: "Klik in Internet Explorer op Tools -> Languages. Verwijder de Nederlandse taal en voeg de Engelse toe. Sluit uw browser, heropen het ding en ga naar http://www.google.com/preferences Kies als voertaal Engels en zet bij Search Language Dutch aan. Vanaf dit moment heeft van beide werelden het beste: met de Engelse interface kunt u snel schakelen tussen Nederlandse of wereldwijde bronnen." Quote Link naar reactie
Aanbevolen berichten
Om een reactie te plaatsen, moet je eerst inloggen