Ga naar inhoud

radio-internet


Aanbevolen berichten

Onderstaande opmerking stond op ZD-Net. [u:6a52590dfd][i:6a52590dfd]Vraag is: wordt data ergens opgeslagen en bewaard op schijf?[/i:6a52590dfd][/u:6a52590dfd] Vraag: Ik luister graag naar radiostations op het internet. Ik krijg wel de indruk dat ik na een paar dagen luisteren aardig wat data gedownload heb. Hoeveel data haal je af tijdens het luisteren naar streams? Kan dit mijn internet erg vertragen? Antwoord: Intensief naar radiostations luisteren op internet kan inderdaad redelijk wat dataverkeer veroorzaken. Een station van 64 Kbps verbruikt per seconde 64 Kbit of 8 KB (kilobytes) per seconde. Rekenen we dit om, dan is dit gelijk aan 480 KB per minuut of 28.800 KB per uur: iets meer dan 28 MB per uur. Stel dat u twaalf uur per dag naar dat radiostation luistert, dan heeft u dus een verbruik van 336 MB per dag of net 10 GB per maand. Luistert u naar een station dat met 96 Kbps 'uitzendt', dan verbruikt u dus 15 GB per maand. Bij een station aan 128 Kbps zelfs 20 GB per maand. Deze cijfers kunnen in de praktijk net iets hoger liggen, door de extra informatie die sommige stations meesturen (naam van album, song, cover van een cd enz).
Link naar reactie
[quote:e99ed5e996="Zlatan"]Onderstaande opmerking stond op ZD-Net. [u:e99ed5e996][i:e99ed5e996]Vraag is: wordt data ergens opgeslagen en bewaard op schijf?[/i:e99ed5e996][/u:e99ed5e996] Vraag: Ik luister graag naar radiostations op het internet. Ik krijg wel de indruk dat ik na een paar dagen luisteren aardig wat data gedownload heb. Hoeveel data haal je af tijdens het luisteren naar streams? Kan dit mijn internet erg vertragen? Antwoord: Intensief naar radiostations luisteren op internet kan inderdaad redelijk wat dataverkeer veroorzaken. Een station van 64 Kbps verbruikt per seconde 64 Kbit of 8 KB (kilobytes) per seconde. Rekenen we dit om, dan is dit gelijk aan 480 KB per minuut of 28.800 KB per uur: iets meer dan 28 MB per uur. Stel dat u twaalf uur per dag naar dat radiostation luistert, dan heeft u dus een verbruik van 336 MB per dag of net 10 GB per maand. Luistert u naar een station dat met 96 Kbps 'uitzendt', dan verbruikt u dus 15 GB per maand. Bij een station aan 128 Kbps zelfs 20 GB per maand. Deze cijfers kunnen in de praktijk net iets hoger liggen, door de extra informatie die sommige stations meesturen (naam van album, song, cover van een cd enz).[/quote:e99ed5e996] Beste Zlatan, [i:e99ed5e996]wat is je vraag nu precies?[/i:e99ed5e996]
Link naar reactie
"leuke reacties" hoor en vooral spitsvondig! Als je NIET kunt lézen, reageer dan niet. De allereerste regel van mijn post was: [u:90bff23c69][i:90bff23c69]Onderstaande opmerking [/i:90bff23c69][/u:90bff23c69]stond op ZD-Net. [u:90bff23c69][b:90bff23c69]Vraag is: wordt data ergens opgeslagen en bewaard op schijf? [/b:90bff23c69][/u:90bff23c69] Dát was dus de vraag. " Rolfb: handig, TS die gelijk hun eigen antwoord posten! " Eerst [u:90bff23c69]lezen[/u:90bff23c69], Rolfb, dan grappig doen.
Link naar reactie
[quote:6cf51690e4="Zlatan"]Als je NIET kunt lézen, reageer dan niet.[/quote:6cf51690e4] Als je niet het antwoord krijgt dat je verwacht kan je gaan kleuteren, maar je kan je ook even volwassen gedragen en kritisch naar je manier van vragen kijken. Iets met hand in eigen boezem enzo.. Om terug te komen op je vraag: nee. t.
Link naar reactie
[quote:e2681f0ec4="teacher"][quote:e2681f0ec4="Zlatan"]Als je NIET kunt lézen, reageer dan niet.[/quote:e2681f0ec4] Als je niet het antwoord krijgt dat je verwacht kan je gaan kleuteren, maar je kan je ook even volwassen gedragen en kritisch naar je manier van vragen kijken. Iets met hand in eigen boezem enzo.. Om terug te komen op je vraag: nee. t.[/quote:e2681f0ec4] Met de laatste zin ben ik het met je eens. Had misschien van mijn kant duidelijker kunnen zijn door een afbakening toe te passen tussen mijn vraag en wat ik gevonden heb op ZDnet. Neemt niet weg dat een aantal antwoorden helemaal niet getuigen van "volwassen gedrag" en daar kun je je als inzender ook aan ergeren. OConnor was de enige realistische en jij natuurlijk. Bedankt voor je antwoord.
Link naar reactie
  • 4 weken later...

Om een reactie te plaatsen, moet je eerst inloggen

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Herstel opmaak

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

  • Populaire leden

    Er is nog niemand die deze week reputatie heeft ontvangen.

  • Leden

    Geen leden om te tonen

×
×
  • Nieuwe aanmaken...