Ga naar inhoud

Internet-probleem

Aanbevolen berichten

[b:61232ed05a]De situatie[/b:61232ed05a]: Ik heb geen idee waar ik voor hulp/support moet aankloppen. De webhost waar ik al jaren 2 sites onderbreng heeft een andere server genomen. En ongeveer tegelijk ben ik toevallig overgestapt naar een andere ISP. [b:61232ed05a]Het probleem[/b:61232ed05a]: Om de paar minuten ongeveer is mijn website een minuut lang niet meer te benaderen (404), terwijl andere sites wel op te halen zijn. Dus dacht ik dus dat het de webhost was. Die heb ik dus al een paar keer heb benaderd, maar die hebben zelf geen problemen kunnen ontdekken. Ook niet adhv. onderstaande tracert gegevens die ik op hun aanvraag heb verstrekt. [b:61232ed05a]Eigen bevindingen[/b:61232ed05a] Anderen die mijn site bezoeken hebben geen last van 'onbereikbaarheid'. EN: Als ik (met mijn beperkte computerkennis) zelf de tracert gegevens bekijk van een 'moment dat het probleem zich voordoet' ga ik zelf vermoeden dat het aan de pc/Livebox/ISP ligt. Bezig met het traceren van de route naar poesie.nl [85.12.11.225] via maximaal 30 hops: 1 * * * Time-out bij opdracht. 2 * * * Time-out bij opdracht. 3 25 ms 24 ms 24 ms s55937c01.adsl.wanadoo.nl [85.147.124.1] 4 26 ms 26 ms 26 ms V584.dr3-asd5.nl.euro.net [194.134.152.145] 5 27 ms 27 ms 27 ms GX-X.cr2-asd4.nl.euro.net [194.134.162.21] 6 enz. Kan iemand meer afleiden uit bovenstaande gegevens? bvd.
Link naar reactie
  • 1 maand later...
ik heb zo gauw geen geschikte oplossing. probeer eens in de router wat in te stellen. even voor de duidelijkheid, gebruik voortaan duidelijke titels voor topics. bv. [i:1f18b81088]website niet bereikbaar[/i:1f18b81088]. dat je een inet probleem hebt, snapt iedereen, anders zou je in een ander topic posten. gr[/i]
Link naar reactie
  • 2 weken later...
Ik weet niet hoe je thuisnetwerk in mekaar zit, maar wat ik in zo'n geval zou doen: sluit je pc op de modem aan en kijk dan of de verbinding wegvalt. Zo niet, dan sluit je de pc op de router aan en kijk je of daar de verbinding wegvalt. Dan weet je in elk geval waar je moet zoeken. Als het bij de modem al fout gaat, kun je misschien van iemand een modem lenen. Anders de instellingen van de modem controleren. Is alleen die ene website onbereikbaar of je hele internetverbinding?
Link naar reactie

Om een reactie te plaatsen, moet je eerst inloggen

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Herstel opmaak

Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

• Nieuwe aanmaken...