anoniem Geplaatst: 25 maart 2006 Delen Geplaatst: 25 maart 2006 Ik heb nou toch zo'n vreemd telefoongesprek gehad met KPN. Ik had sinds een maand of 4 een instabiele 3Mbit adsl-lijn bij xs4all. Dwz. dat af en toe het modem (Speedtouch 510) geen verbinding maakt, het @-lampje gaat dan uit. Ik heb toen gebeld met xs4all, en die zeiden dat er in mijn wijk nogal wat abbonnees van hun waren die verdacht vaak in en uit zaten te loggen, en dachten dat er een probleem in de kpn centrale zat. Ik heb toen gebeld en ze zeiden dat het uitgezocht werd. Nu heb ik sinds een dag of 3 er enorm last van, tot wel 6 keer per dag de verbinding eruit voor een minuut of 10 a 15. Ik heb ze weer gebeld, kreeg de TD ervoor en na wat dingen in het modem na gelopen te hebben, vertelde die mij het dat er maar 1 oplossing was, en dat is het volgende: --<< en nu komt het >>-- "U zit heel dicht bij de centrale, 300m maar. Die centrale is klaargemaakt voor ADSL2, en u heeft ADSL1. Het probleem is dat uw signaal TE goed is, en ik adviseer u om een lange kabel (15 a 20m) tussen de splitter en het modem te doen, en het overige oprollen, zodat de kabel zichzelf stoort en de WEERSTAND tussen de centrale en uw modem GROTER wordt. Hij had het nog over een dB-waarde die bij mij TE LAAG (9 ipv minimaal 12) was. Ik vond het een absurd verhaal, maar ik ga het proberen. Hij belt me met een paar weken terug om te kijken of het nog voorkwam of niet. Zit er iets in wat deze man zegt, of is dit de mooiste smoes ooit ? Quote Link naar reactie
anoniem Geplaatst: 25 maart 2006 Auteur Delen Geplaatst: 25 maart 2006 Het zou in principe kunnen. Als het signaal te sterk is kan het de ontvanger in je modem oversturen. Vermoedelijk kunnen ze het uitgaande sigaal zwakker maken met een instelling in het modem van de centrale, maar dit is niet beheersbaar omdat ze dan per aansluiting instellingen zouden moeten bijhouden. Bij 'ouderwetse' modems kan je ook de signaalsterkte instellen. Jan Willem Quote Link naar reactie
anoniem Geplaatst: 27 maart 2006 Auteur Delen Geplaatst: 27 maart 2006 Het zou inderdaad best wel eens kunnen dat je signaal te sterk is. Bij ADSL2 kan namelijk de afstand tussen abonnee en wijkcentrale vele malen groter zijn, dan bij ADSL1. Het lijkt mij dat dan het signaal sterker is gemaakt. Quote Link naar reactie
Aanbevolen berichten
Om een reactie te plaatsen, moet je eerst inloggen