Ga naar inhoud

E-mail header analyse

Aanbevolen berichten

Hoi Iedereen, Ik wordt een beetje gek van e-mails die ik ontvang. Krijg op dit moment een zeer irritante e-mail zeer vaak binnen. Echt grote aantallen en iedere keer maar weer een ander e-mail adres. Het komt wel binnen op een e-mail adres wat ik gebruik voor mijn homepage, alleen is dit mail adres niet of nauwelijks gebruikt tot op heden waar die rotzooi op binnen komt. Het is een Engelstalige mail maar het mail adres lijkt op een Nederlandse, maar is niet werkzaam. Wil eventjes weten of iemand een e-mail header voor mij wilt analyseren waar dit mailtje ongeveer vandaan komt. Ik gebruik al mailwasher en Bitdefender 9 Professional waar ik dus de spam ook heb ingeschakeld. Heb er een paar doorgelaten om te kijken wat voor rotzooi het nou is. Alvast bedankt. Als er iemand zich meldt die het wil analyseren, dan krijgt die de complete header per pm toegstuurd i.v.m. eventuele privacy.
Link naar reactie
het is de vraag of je iets met zo´n actie bereikt: dat adres is waarschijnlijk allang in een of andere database terechtgekomen en die worden te pas en te onpas uitgewisseld, kennelijk. daarnaast bedienen spammers zich van een veelheid van (gekaapte) adressen en/of servers. vaak heb je een of twee weken zo´n stormvloed, en daarna wordt het weer stil. m.i. is de enige keus: dat mailadres aan de wilgen hangen, en een versleuteld nieuw adres in de website opnemen. al het andere lijkt me zonde van je tijd.
Link naar reactie
[quote:bc680f444e="hulpdienst"]Hoi Iedereen, Ik wordt een beetje gek van e-mails die ik ontvang. Krijg op dit moment een zeer irritante e-mail zeer vaak binnen. Echt grote aantallen en iedere keer maar weer een ander e-mail adres. Het komt wel binnen op een e-mail adres wat ik gebruik voor mijn homepage, alleen is dit mail adres niet of nauwelijks gebruikt tot op heden waar die rotzooi op binnen komt. Het is een Engelstalige mail maar het mail adres lijkt op een Nederlandse, maar is niet werkzaam. Wil eventjes weten of iemand een e-mail header voor mij wilt analyseren waar dit mailtje ongeveer vandaan komt. Ik gebruik al mailwasher en Bitdefender 9 Professional waar ik dus de spam ook heb ingeschakeld. Heb er een paar doorgelaten om te kijken wat voor rotzooi het nou is. Alvast bedankt. Als er iemand zich meldt die het wil analyseren, dan krijgt die de complete header per pm toegstuurd i.v.m. eventuele privacy.[/quote:bc680f444e] ik heb een hele tijd vulgaire emails gehad (waarschijnlijk had iemand mij heel leuk op zo'n soort site aangemeld), en werd daardoor ook gelijk doorgelinkt naar allemaal andere 'maatschappijen'. Bij mij was de oplossing om van elk verschillend e-mail adres de mail te openen, helemaal naar beneden te gaan, en daar aan te klikken dat je het niet meer wilt ontvangen! ik weet niet hoe die e-mails vna jou eruit zien, maar misschien werkt het
Link naar reactie
[quote:5598a799ee="hulpdienst"]Hoi Iedereen, Ik wordt een beetje gek van e-mails die ik ontvang. Krijg op dit moment een zeer irritante e-mail zeer vaak binnen. Echt grote aantallen en iedere keer maar weer een ander e-mail adres. [/quote:5598a799ee] Kun je geen spamfilter aanzetten bij je provider? Nog een tip: gebruik niet je hoofdaccount op internet. Je kunt beter een extra account aanmaken (als dat kan bij je provider) of een hotmail account maken. Gebruik deze op je webpagina. Krijg je veel last van spam, dan kun je dit account verwijderen en een nieuwe aanmaken.
Link naar reactie
Hoi iedereen, Bedankt voor jullie reacties. De reden waarom ik dit onderzocht wil hebben is dat ik graag Nederlandse spam aangeef bij de Nederlandse providers. De spamfilter bij Casema (mijn provider) die staat op zijn hoogst. Wat ik nou juist begrepen heb van kenners op virusgebied e.d. is dat je juist niet op unsubscripe links moet drukken, want dan weten ze dat de mail adres juist is, en kunnen ze juist meer mails versturen. Kan me niet voorstellen dat dit mail adres in een database zit, aangezien de website net een paar weken oud is en nog niet echt veel mee gedaan is. Willem je hebt pm.
Link naar reactie
[quote:9f77c20928="hulpdienst"]Hoi iedereen, Bedankt voor jullie reacties. De reden waarom ik dit onderzocht wil hebben is dat ik graag Nederlandse spam aangeef bij de Nederlandse providers. De spamfilter bij Casema (mijn provider) die staat op zijn hoogst. Wat ik nou juist begrepen heb van kenners op virusgebied e.d. is dat je juist niet op unsubscripe links moet drukken, want dan weten ze dat de mail adres juist is, en kunnen ze juist meer mails versturen. Kan me niet voorstellen dat dit mail adres in een database zit, aangezien de website net een paar weken oud is en nog niet echt veel mee gedaan is. Willem je hebt pm.[/quote:9f77c20928] ik neem aan dat het e-mail adres dan iets is in de zin van admin@jouwebsite.nl ? Maak dan gewoon een nieuw e-mail adres aan (verkoop@jouwebsite.nl / info@jouwebsite.nl of weetikveelwat) probleem opgelost :wink:
Link naar reactie
wat redelijk werkt tegen spam bots is dit [code:1:f46762d49b] <script language="javascript"> <!-- var contact = "Contact" var email = "voor_apestaart" var emailhost = "na_apestaart" document.write("<a href=" + "mail" + "to:" + email + "@" + emailhost+ ">" + contact + "</a>") //--> </script>[/code:1:f46762d49b]
Link naar reactie

Om een reactie te plaatsen, moet je eerst inloggen

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Herstel opmaak

Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

• Nieuwe aanmaken...