Ga naar inhoud

Wel of geen draadloos internet nemen?

Aanbevolen berichten

Hoi, Vrienden van mij overwegen om een draadloze internet verbinding te nemen omdat ze van plan zijn om een laptop aan te schaffen. Maar het volgende probleem doet zich voor. In huis (Bilthoven nabij Utrecht), hebben ze zeer vaak zeer slecht bereik met hun mobile telefoon van kpn en hun kinderen hebben vodafoon en die hebben al helemaal geen bereik in huis. Zo gauw ze buiten de deur staan of in de deur opening, hebben ze perfecte verbinding. De huistelefoon doet het perfect. Ze hebben onderzoek laten doen in huis door KPN waarom de verbinding zo slecht is, terwijl het bij de buren wel goed is, en in de tuin, deuropening ook. Het zijn allemaal vrijstaande huizen die allemaal anders gebouwd zijn. Volgens KPN is de oorzaak dat er veel beton ijzer in de muur zit waardoor ze slecht signaal hebben. Maar nu is de vraag, is draadloos internet in zo'n situatie aan te raden, volgens mij niet. Zijn nog mogelijkheden om het signaal te versterken b.v.?
Link naar reactie
Gezien de gegevens die jij aandraagt is draadloos inderdaad niet aan te raden. Je schetst met de mobiele telefoons een nogal negatieve zend/ontvangsituatie. Of WIFI in dat huis zal werken is een kwestie van proberen. Daar kan niemand vooraf een zeker advies over geven. Er zijn signaalversterkers die het signaal van een draadloze router versterken.Of dat genoeg zal zijn voor een goed WIFI systeem in betreffend huis is slechts een kwestie van proberen. Hier een voorbeeld van zo'n apparaatje: http://www.siemens.nl/persinfo/pressinfo.asp?id=890 Mijn advies zou zijn: niet doen.
Link naar reactie
Ik gaf slechts een voorbeeld om de werking uit te leggen. Als je even Googelt op wifi+repeater kun je zelf zoeken op merken etc. Er zijn niet zoveel merken repeaters. De een werkt ook aanzienlijk beter dan de ander. In de PCM van pakweg 2 maanden geleden zijn er nog een paar getest. Wellicht kun je daar even naar kijken. Beste is om de hardware (router/PC kaarten, repeater) van 1 en hetzelfde merk te nemen. Omdat niet elk merk dat wifi-apparatuur levert repeaters in het assortiment heeft, moet je bij de specifikaties van de repeater even naar de compatibiliteit kijken. Je hebt tegenwoordig bijvoorbeeld routers/PC kaarten met hoge doorvoersnelheden (bijv. 125 mBit t.o.v. de huidige 54mBit standaard). Dat zou voor jouw situatie niet gek zijn, omdat het signaalverlies door muren etc. dan toch nog een werkbare signaaloverdracht zou kunnen opleveren. Maar of de standaard repeater met die hogere snelheden overweg kan, kan ik je niet vertellen.
Link naar reactie
ff niet vergeten: al die gsm-signalen komen van buiten, en kennelijk slecht door de buitenmuren heen. je mage ervan uitgaan dat de hoeveelheid betonijzer in de binnen muren (zeer) beperkt is. dat alles hoeft dus niet te betekenen dat een draadloss netwerkje bínnen niet zou werken....! gezien het gemak ervan is het dus alleszins de moeite van het proberen (met een even geleend apparaatje) waard!
Link naar reactie

Om een reactie te plaatsen, moet je eerst inloggen

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Herstel opmaak

Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

• Nieuwe aanmaken...