Ga naar inhoud

Website blokkering omzeilen

Aanbevolen berichten

Hallo, op mijn school worden veel websites met spelletjes, en websites waar je e-mail kunt lezen zoals hotmail en yahoo geblokkeerd (er komt te staan: 'acces denied'. Ik heb niet heel veel verstand van dit, maar dit is enorm makkelijk te omzeilen. Je gaat gewoon naar Google, tikt de URL in van de geblokkeerde website, je klikt op 'in cache', en je komt toch op de website. Nu zou je denken, je kunt er niet inloggen, want dan kom je toch weer op de echte website uit en niet op die in cache, maar je kunt gewoon inloggen en je e-mail lezen en bekijken. Is dat normaal zo'n 'beveiliging' ?
Link naar reactie
[quote:c4856136ff="steven_lek"]Hallo, op mijn school worden veel websites met spelletjes, en websites waar je e-mail kunt lezen zoals hotmail en yahoo geblokkeerd (er komt te staan: 'acces denied'. Ik heb niet heel veel verstand van dit, maar dit is enorm makkelijk te omzeilen. Je gaat gewoon naar Google, tikt de URL in van de geblokkeerde website, je klikt op 'in cache', en je komt toch op de website. Nu zou je denken, je kunt er niet inloggen, want dan kom je toch weer op de echte website uit en niet op die in cache, maar je kunt gewoon inloggen en je e-mail lezen en bekijken. Is dat normaal zo'n 'beveiliging' ?[/quote:c4856136ff] ja, dat is normaal... bij ons op het werk is zo'n filter ook aanwezig... Het netwerk is beter beveiligd... Je kan wel zeggen dat de admin nog geen acties opdernomen... denk er aan als iedereen het gaat doen dat het wel gaat gebeuren dat je nergens meer bij kan komen...
Link naar reactie

Om een reactie te plaatsen, moet je eerst inloggen

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Herstel opmaak

Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

• Nieuwe aanmaken...