anoniem Geplaatst: 13 maart 2006 Delen Geplaatst: 13 maart 2006 Hallo, op mijn school worden veel websites met spelletjes, en websites waar je e-mail kunt lezen zoals hotmail en yahoo geblokkeerd (er komt te staan: 'acces denied'. Ik heb niet heel veel verstand van dit, maar dit is enorm makkelijk te omzeilen. Je gaat gewoon naar Google, tikt de URL in van de geblokkeerde website, je klikt op 'in cache', en je komt toch op de website. Nu zou je denken, je kunt er niet inloggen, want dan kom je toch weer op de echte website uit en niet op die in cache, maar je kunt gewoon inloggen en je e-mail lezen en bekijken. Is dat normaal zo'n 'beveiliging' ? Quote Link naar reactie
anoniem Geplaatst: 13 maart 2006 Auteur Delen Geplaatst: 13 maart 2006 Ja, een proxy om te voorkomen dat je spelletjes doet. Niet zo'n vreemde actie op een school lijkt me. Quote Link naar reactie
anoniem Geplaatst: 17 maart 2006 Auteur Delen Geplaatst: 17 maart 2006 [quote:c4856136ff="steven_lek"]Hallo, op mijn school worden veel websites met spelletjes, en websites waar je e-mail kunt lezen zoals hotmail en yahoo geblokkeerd (er komt te staan: 'acces denied'. Ik heb niet heel veel verstand van dit, maar dit is enorm makkelijk te omzeilen. Je gaat gewoon naar Google, tikt de URL in van de geblokkeerde website, je klikt op 'in cache', en je komt toch op de website. Nu zou je denken, je kunt er niet inloggen, want dan kom je toch weer op de echte website uit en niet op die in cache, maar je kunt gewoon inloggen en je e-mail lezen en bekijken. Is dat normaal zo'n 'beveiliging' ?[/quote:c4856136ff] ja, dat is normaal... bij ons op het werk is zo'n filter ook aanwezig... Het netwerk is beter beveiligd... Je kan wel zeggen dat de admin nog geen acties opdernomen... denk er aan als iedereen het gaat doen dat het wel gaat gebeuren dat je nergens meer bij kan komen... Quote Link naar reactie
anoniem Geplaatst: 18 maart 2006 Auteur Delen Geplaatst: 18 maart 2006 in de topic titel staat dat je dit wilt omzeilen, in je berichtje kan ik dit nergens terug vinden.... wat wil je nu precies? Quote Link naar reactie
anoniem Geplaatst: 20 maart 2006 Auteur Delen Geplaatst: 20 maart 2006 Ik wilde gewoon graag meedelen dat die beveiliging zonder al te veel moeite is te omzeilen. Er staat in het onderwerp helemaal niet dat ik dat wil. Op een forum kan iedereen namelijk allerlei onderwerpen voorleggen of vragen stellen, en dat doe ik dus ook. Quote Link naar reactie
Aanbevolen berichten
Om een reactie te plaatsen, moet je eerst inloggen