Ga naar inhoud

Modem werkt niet met andere provider

Aanbevolen berichten

Toen ik nog ADSL had van hccnet had ik een Alcatel modem maar bij overgang naar Tiscali kreeg ik een nieuw Zyxel modem. Mijn vraag is de volgende. Waarom is het oude modem eigenlijk niet meer te gebruiken, ligt dat aan interne instellinge of zo? graag zou ik het oude nu niet meer bruikbare modem als tweede modem willen gebruiken voor mijn laptop als ik in een andere ruimte bezig ben. Nu moet ik steeds mijn Zyxel modem afkoppelen en meenemen naar die andere ruimte.
Link naar reactie
Het ligt waarschijnlijk aan de VPI/VCI waarden die nog in je oude modem geprogrammeerd staan voor het KPN netwerk. Deze waarden geven namelijk aan op welk ADSL netwerk de aansluiting zit. Voor KPN is dit 8/48, ik weet niet wat dat voor Tiscali moet zijn. Mijn mening is dat ieder modem op ieder netwerk moet werken, als maar de juiste configuratie wordt gebruikt.
Link naar reactie
ook het MAC adres kan bepalend zijn (was al gemeld..). Vaak zit er netwerkspecifieke firmware in met zoals eerder genoemd de instellingen. Als je uit het nieuw modem de instellingen weet te halen (of op het web?) en je flasht het oude modem met een vrije versie van de firmware, vervolgens vul je de waarden in (ftp of telnet, zie handleiding fabrikant..., niet provider....) dan zou het moten kunnen. Maar.... voor eigen risico, je moet weten hoe het werkt, wat je doet....
Link naar reactie

Om een reactie te plaatsen, moet je eerst inloggen

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Herstel opmaak

Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

• Nieuwe aanmaken...