anoniem Geplaatst: 5 maart 2006 Delen Geplaatst: 5 maart 2006 Toen ik nog ADSL had van hccnet had ik een Alcatel modem maar bij overgang naar Tiscali kreeg ik een nieuw Zyxel modem. Mijn vraag is de volgende. Waarom is het oude modem eigenlijk niet meer te gebruiken, ligt dat aan interne instellinge of zo? graag zou ik het oude nu niet meer bruikbare modem als tweede modem willen gebruiken voor mijn laptop als ik in een andere ruimte bezig ben. Nu moet ik steeds mijn Zyxel modem afkoppelen en meenemen naar die andere ruimte. Quote Link naar reactie
anoniem Geplaatst: 5 maart 2006 Auteur Delen Geplaatst: 5 maart 2006 Is het niet slimmer een router/switch aan te schaffen? Quote Link naar reactie
anoniem Geplaatst: 5 maart 2006 Auteur Delen Geplaatst: 5 maart 2006 Natuurlijk kan ik een router aanschaffen maar de vraag was nu juist waarom kan ik dit tweede modem niet gebruiken. dat ding heeft ook geld gekost. Quote Link naar reactie
anoniem Geplaatst: 5 maart 2006 Auteur Delen Geplaatst: 5 maart 2006 Wellicht wordt het mac adres niet geaccepteerd door de provider? Quote Link naar reactie
anoniem Geplaatst: 5 maart 2006 Auteur Delen Geplaatst: 5 maart 2006 Is dit handmatig te veranderen? Quote Link naar reactie
anoniem Geplaatst: 5 maart 2006 Auteur Delen Geplaatst: 5 maart 2006 Het ligt waarschijnlijk aan de VPI/VCI waarden die nog in je oude modem geprogrammeerd staan voor het KPN netwerk. Deze waarden geven namelijk aan op welk ADSL netwerk de aansluiting zit. Voor KPN is dit 8/48, ik weet niet wat dat voor Tiscali moet zijn. Mijn mening is dat ieder modem op ieder netwerk moet werken, als maar de juiste configuratie wordt gebruikt. Quote Link naar reactie
anoniem Geplaatst: 7 maart 2006 Auteur Delen Geplaatst: 7 maart 2006 ook het MAC adres kan bepalend zijn (was al gemeld..). Vaak zit er netwerkspecifieke firmware in met zoals eerder genoemd de instellingen. Als je uit het nieuw modem de instellingen weet te halen (of op het web?) en je flasht het oude modem met een vrije versie van de firmware, vervolgens vul je de waarden in (ftp of telnet, zie handleiding fabrikant..., niet provider....) dan zou het moten kunnen. Maar.... voor eigen risico, je moet weten hoe het werkt, wat je doet.... Quote Link naar reactie
Aanbevolen berichten
Om een reactie te plaatsen, moet je eerst inloggen