Ga naar inhoud

Wanadoo Family - Vraag over de Livebox

Aanbevolen berichten

Goed, hallo allemaal. Ik heb 2 jaar XS4ALL gehad, de snelste verbinding, 8mbit. Ik betaalde 80 euro per maand. 40 euro aan hun, 40 euro aan de kpn-lijers. Daar werd ik een btje gek van, nadat wanadoo en tiscali met hun eigen lijnen kwamen, dus ik heb wanadoo besteld, en de doos is binnen. De 7e deze maand kan ik het omzetten, dan word het dus geactiveerd. Alleen 1 vraag, Ik heb 4 computers in huis staan, 3 computers die worden gebruikt. (mams,ik en mn broertje) En nog 1 server (voor mn online radio) Die dus uiteraard ook internet nodig heeft. Nu heb ik zitten kijken op de Live box, maar tot mijn grote verbazing zie ik dat er volgens mij maar 2 aansluitingen op zitten voor ethernet ? Ik kan het ook mis hebben, maar ik weet het niet zeker. Mijn server heeft 2 netwerkkaarten, en is dus zelf een "hub" zeg maar. Dus ik heb 3 aansluitingen nodig op de modem. Maar ik weet dus niet zeker of dat wel gaat, waardoor ik dus een Hub moet kopen? Bedankt alvast. Groetjes, Marsh.
Link naar reactie
[quote:4ea83f3eed="AmezorC"]En welke switch raadt men dan aan icm de Livebox ? Ik sta op het punt zo'n abo'tje af te sluiten :)[/quote:4ea83f3eed] Iedere switch van 100 MB voldoet... De goedkoopste is goed genoeg... een duurdere 1 GB switch is overbodig nu... geen enkel nut in een thuis netwerkje...
Link naar reactie
switch is beter, hiermee heb je namelijk meer snelheid per poort dan een hub. Ookal zijn hubs over het algemeen goedkoper HUB = 100 mbit/s verdeelt over de (bijvoorbeeld 5) poorten, dus 20 mbit/s per poort SWITCH = 100 mbit/s voor elke poort, elk lijntje van de switch naar een pc krijgt dus 100 mbit/s Afhangend van je internet-verbinding, heb je al overkill aan 20 mbit/s
Link naar reactie
[quote:9acba3e0e9="Moist.Sun-Tzu"]switch is beter, hiermee heb je namelijk meer snelheid per poort dan een hub. Ookal zijn hubs over het algemeen goedkoper HUB = 100 mbit/s verdeelt over de (bijvoorbeeld 5) poorten, dus 20 mbit/s per poort SWITCH = 100 mbit/s voor elke poort, elk lijntje van de switch naar een pc krijgt dus 100 mbit/s Afhangend van je internet-verbinding, heb je al overkill aan 20 mbit/s[/quote:9acba3e0e9] good, dan ga ik een switch halen bij mycom. nog een andere vraag: ik heb mijn normale pc aan mijn server hangen. De lijn van de modem loopt naar mijn zolder direct in mijn server. Dan heb ik nog een extra netwerk kaart daar in, en die loopt weer met een ethernet kabel naar mn normale computer. (brug dus) Dus mn server is al een hub opzich,, ehmm... ik ga over een tijdje een laptop kopen, dus dan heb ik hier boven ook een switch nodig lijkt me. Is het miss verstandig om dus strx 2 switches te kopen ? Of maakt het totdat ik die laptop heb niet uit dat ik het nog steeds gewoon zo doe ?
Link naar reactie
[quote:6bbeeed39d="Moist.Sun-Tzu"]het is handiger (zo heb ik het thuis ook inelkaargezet) om gewoon 1 kabel vanuit de livebox naar de switch te doen, en dan vanuit daar kabels naar alle pc's.[/quote:6bbeeed39d] ja precies. Ik ben terug van paradigit. Bij mycom hadden ze hem niet meer die ik wou hebben, ik heb nou deze gekocht: http://www.paradigit.nl/pdf/10003963v.htm?PHPSESSID=742e676188286a5f20b13aef679d8d40
Link naar reactie

Om een reactie te plaatsen, moet je eerst inloggen

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Herstel opmaak

Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

• Nieuwe aanmaken...