anoniem Geplaatst: 3 maart 2006 Delen Geplaatst: 3 maart 2006 Goed, hallo allemaal. Ik heb 2 jaar XS4ALL gehad, de snelste verbinding, 8mbit. Ik betaalde 80 euro per maand. 40 euro aan hun, 40 euro aan de kpn-lijers. Daar werd ik een btje gek van, nadat wanadoo en tiscali met hun eigen lijnen kwamen, dus ik heb wanadoo besteld, en de doos is binnen. De 7e deze maand kan ik het omzetten, dan word het dus geactiveerd. Alleen 1 vraag, Ik heb 4 computers in huis staan, 3 computers die worden gebruikt. (mams,ik en mn broertje) En nog 1 server (voor mn online radio) Die dus uiteraard ook internet nodig heeft. Nu heb ik zitten kijken op de Live box, maar tot mijn grote verbazing zie ik dat er volgens mij maar 2 aansluitingen op zitten voor ethernet ? Ik kan het ook mis hebben, maar ik weet het niet zeker. Mijn server heeft 2 netwerkkaarten, en is dus zelf een "hub" zeg maar. Dus ik heb 3 aansluitingen nodig op de modem. Maar ik weet dus niet zeker of dat wel gaat, waardoor ik dus een Hub moet kopen? Bedankt alvast. Groetjes, Marsh. Quote Link naar reactie
anoniem Geplaatst: 3 maart 2006 Auteur Delen Geplaatst: 3 maart 2006 Je kunt volgens mij maar één van de ethernetaansluitingen op de livebox gebruiken om een pc op aan te sluiten. Je zult dus inderdaad nog een switch moeten aanschaffen. Quote Link naar reactie
anoniem Geplaatst: 3 maart 2006 Auteur Delen Geplaatst: 3 maart 2006 Hmm oke, maar je weet het niet zeker ? Quote Link naar reactie
anoniem Geplaatst: 3 maart 2006 Auteur Delen Geplaatst: 3 maart 2006 Die andere ethernet poort is voor digitale tv. Je moet dus een switch kopen Quote Link naar reactie
anoniem Geplaatst: 3 maart 2006 Auteur Delen Geplaatst: 3 maart 2006 En welke switch raadt men dan aan icm de Livebox ? Ik sta op het punt zo'n abo'tje af te sluiten :) Quote Link naar reactie
anoniem Geplaatst: 3 maart 2006 Auteur Delen Geplaatst: 3 maart 2006 [quote:4ea83f3eed="AmezorC"]En welke switch raadt men dan aan icm de Livebox ? Ik sta op het punt zo'n abo'tje af te sluiten :)[/quote:4ea83f3eed] Iedere switch van 100 MB voldoet... De goedkoopste is goed genoeg... een duurdere 1 GB switch is overbodig nu... geen enkel nut in een thuis netwerkje... Quote Link naar reactie
anoniem Geplaatst: 3 maart 2006 Auteur Delen Geplaatst: 3 maart 2006 een doodgewone HUB doet t ook hoor :wink: deze verdeelt alleen de 100 mb/s over de poorten, terwijl de switch elke poort 100 mb/s geeft... Quote Link naar reactie
anoniem Geplaatst: 3 maart 2006 Auteur Delen Geplaatst: 3 maart 2006 heb zelf livebox,je kan de twee internet poorten gewoon gebruiken 8) . Heb zelf aan één poort een switch en de andere mijn pc hangen. Quote Link naar reactie
anoniem Geplaatst: 4 maart 2006 Auteur Delen Geplaatst: 4 maart 2006 `ja goed, ik hoef niet echt te weten wat jullie allemaal thuis hebben :lol: nu weet ik dat ik iets anders dr bij moet kopen, dat ga ik dus vandaag doen bij mycom, maar wat is beter, een switch óf een hub ? Quote Link naar reactie
anoniem Geplaatst: 4 maart 2006 Auteur Delen Geplaatst: 4 maart 2006 switch is beter, hiermee heb je namelijk meer snelheid per poort dan een hub. Ookal zijn hubs over het algemeen goedkoper HUB = 100 mbit/s verdeelt over de (bijvoorbeeld 5) poorten, dus 20 mbit/s per poort SWITCH = 100 mbit/s voor elke poort, elk lijntje van de switch naar een pc krijgt dus 100 mbit/s Afhangend van je internet-verbinding, heb je al overkill aan 20 mbit/s Quote Link naar reactie
anoniem Geplaatst: 4 maart 2006 Auteur Delen Geplaatst: 4 maart 2006 [quote:9acba3e0e9="Moist.Sun-Tzu"]switch is beter, hiermee heb je namelijk meer snelheid per poort dan een hub. Ookal zijn hubs over het algemeen goedkoper HUB = 100 mbit/s verdeelt over de (bijvoorbeeld 5) poorten, dus 20 mbit/s per poort SWITCH = 100 mbit/s voor elke poort, elk lijntje van de switch naar een pc krijgt dus 100 mbit/s Afhangend van je internet-verbinding, heb je al overkill aan 20 mbit/s[/quote:9acba3e0e9] good, dan ga ik een switch halen bij mycom. nog een andere vraag: ik heb mijn normale pc aan mijn server hangen. De lijn van de modem loopt naar mijn zolder direct in mijn server. Dan heb ik nog een extra netwerk kaart daar in, en die loopt weer met een ethernet kabel naar mn normale computer. (brug dus) Dus mn server is al een hub opzich,, ehmm... ik ga over een tijdje een laptop kopen, dus dan heb ik hier boven ook een switch nodig lijkt me. Is het miss verstandig om dus strx 2 switches te kopen ? Of maakt het totdat ik die laptop heb niet uit dat ik het nog steeds gewoon zo doe ? Quote Link naar reactie
anoniem Geplaatst: 4 maart 2006 Auteur Delen Geplaatst: 4 maart 2006 het is handiger (zo heb ik het thuis ook inelkaargezet) om gewoon 1 kabel vanuit de livebox naar de switch te doen, en dan vanuit daar kabels naar alle pc's. Quote Link naar reactie
anoniem Geplaatst: 4 maart 2006 Auteur Delen Geplaatst: 4 maart 2006 [quote:6bbeeed39d="Moist.Sun-Tzu"]het is handiger (zo heb ik het thuis ook inelkaargezet) om gewoon 1 kabel vanuit de livebox naar de switch te doen, en dan vanuit daar kabels naar alle pc's.[/quote:6bbeeed39d] ja precies. Ik ben terug van paradigit. Bij mycom hadden ze hem niet meer die ik wou hebben, ik heb nou deze gekocht: http://www.paradigit.nl/pdf/10003963v.htm?PHPSESSID=742e676188286a5f20b13aef679d8d40 Quote Link naar reactie
anoniem Geplaatst: 4 maart 2006 Auteur Delen Geplaatst: 4 maart 2006 netjes hoor :wink: Quote Link naar reactie
anoniem Geplaatst: 4 maart 2006 Auteur Delen Geplaatst: 4 maart 2006 btje goeie koop ? Quote Link naar reactie
anoniem Geplaatst: 4 maart 2006 Auteur Delen Geplaatst: 4 maart 2006 denk t wel, verder van merken enz heb ik niet zoveel verstand... zolang t maar geen Sweex is, daar heb ik een hekel aan :p Quote Link naar reactie
anoniem Geplaatst: 4 maart 2006 Auteur Delen Geplaatst: 4 maart 2006 [quote:5403892cbb="Moist.Sun-Tzu"]denk t wel, verder van merken enz heb ik niet zoveel verstand... zolang t maar geen Sweex is, daar heb ik een hekel aan :p[/quote:5403892cbb] jah, ik heb gehoord dat sitecom best goed is, dus. Quote Link naar reactie
Aanbevolen berichten
Om een reactie te plaatsen, moet je eerst inloggen