Ga naar inhoud

browsers

Aanbevolen berichten

Wie kan mij vertellen wat de voor- en nadelen kunnen zijn van bepaalde browsers? waarom kun je beter wel of niet bv. Explorer gebruiken, en waarom zou je beter een andere kunnen gebuiken? of waarom juist niet. en natuurlijk wat evt. de beste zou zijn, en waarom? hoe installeer je deze en wat zijn hiervan de consequenties? kortom, wie kan mij hier zoveel mogelijk informatie over geven? bij voorbaat dank, mvg Dennis!
Link naar reactie
[quote:a106929df2="chimpie"]thnx. ik ben weer een heel stuk opgeschoten.. laat mijn bevindingen weten! enneh.. volgens mij kan ik het beste firefox gebruiken of niet? grtz dennis![/quote:a106929df2]Persoonlijk vind ik Firefox de beste, maar iemand anders zal zeggen Opera en weer iemand anders Internet Explorer. Mijn advies probeer ze gewoon uit en maak je eigen beslissing welke je neemt.
Link naar reactie
Dat klopt, het is ook een persoonlijke voorkeur. Als je alles zo simpel mogelijk wilt zijn IE en Firefox goed, behalve dat je bij IE dertig hulpprogramma's nodig hebt wil je niet volgeladen worden met spyware. Opera is een compleet pakket. Bij Firefox kun je wel een boel leuke speeltjes (extensions) toevoegen, maar geïntegreerd is vrijwel niets. Opera 9 ondersteund trouwens widgets, dan kan je ook allerlei dingen toevoegen zoals een "weather widget" ed.
Link naar reactie
de keuze tussen opera en firefox hangt er IMHO vooral vanaf waar je de voorkeur aan geeft: goede, veilige browser met genoeg ingebouwde functionaliteiten, en hoge flexibiliteit (firefox), of goede, veilige browser met goede flexibiliteit, en meteen hele zooi ingebouwde extra's (opera) ik heb persoonlijk niet zo'n behoefte aan een hele zooi extra ingebouwd in mijn browser - als ik die wil hebben, download ik ze wel. ieder zn smaak, en idd IE=crap
Link naar reactie
[quote:f09e9104f6="smeenk"]Op het gebied van veiligheid misschien: http://www.computable.nl/artikels/archief5/d11hb5uf.htm[/quote:f09e9104f6] Daar ben ik het 50% mee-eens :lol :P Kijk als je nou naar browsers kijkt, moet je niet alleen naar de veiligheid kijken, want een browser zoals opera heeft veel veel minder clienten dan IE of Mozilla Firefox. Als mozilla hetzelfde aantal clienten had, zouden er minder lekken zijn zoals nu in opera het geval is, Ik wil hier dus mee zeggen Hoe minder clienten hoe weinig aanvallers dus proberen ''aantevallen'' Greetz chrizz
Link naar reactie
ik heb nu n paar dagen firefox uitgeprobeerd, en het volgende is mijn conclusie: de snelheid lijkt me zeker niet veel sneller als IE.. vooral het opstarten van de browser is Veel trager, maar dat vind ik niet zo'n enorm probleem. als het eenmaal loopt dan is het zeker niet traag. de werkbalken zijn goed naar eigen wil in te richten.. en dat vind ik een groot voordeel.. dat maakt het wat leuker.. het werken met de tabbladen vergt wat gewenning.. als je niet goed oplet heb je alsnog 10 paginas in je balk staan, ipv de tabbladen in 1 scherm.. maar ach het went vanzelf! :roll: de hoeveelheid "bende" die binnenkomt is nog niet te bepalen natuurijk, maar daar wil ik graag over een klein poosje op terugkomen als ik iets meet informatie heb kunnen inwinnen.. wel heb ik wat problemen met programmatjes, vooral spywarescanners ed. zoals hitman ed. die het niet meer willen doen.. misschien wat suggesties op dit vlak? zou ik errug fijn vinden.. de kleine zoekbalk rechts bovenin met zelf toe te voegen zoekpagina's vind ik erg handig, omdat ik dan niet steeds terug hoef naar mijn homepage.. (welke dus google is)! voor de rest ben ik eigenlijk gewoon voornamelijk op alle info afgegaan die jullie me hebben toegeschoven.. en ik snap ook jullie discussies over opera en bv FF. de berichten hierover zijn nogal verschillend maar toch ook zeer vergelijkbaar.. ik denk dat het niet veel uitmaakt, maar ik heb FF geprobeerd en dat bevalt eigenlijk best, dus waarom zou ik verder gaan zoeken? anyways, thnx again grtz dennis!
Link naar reactie
Ik browse met veel plezier met IE. Alleen dan wel met een schilletje eromheen genaamd [url=http://www.maxthon.com]Maxthon[/url]. Deze browser gebruikt ook tabs, heeft veel mogelijkheden zoals: - uitbreidbaar met plugins - popup blokker - advertentie blokker - activeX blokker - script blokker - flash blokker - groepen sites - snelle proxy ondersteuning - url aliassen - automatisch opruimen cache, cookies enz om er maar een paar te noemen. Maar ieder zijn smaak verder.
Link naar reactie

Om een reactie te plaatsen, moet je eerst inloggen

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Herstel opmaak

Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

• Nieuwe aanmaken...