Ga naar inhoud

eenvoudige ADSL vragen

anoniem

Aanbevolen berichten

hallo allemaal, 't Zal allemaal al eens gezegd zijn, maar toch... Ik heb een eenvoudige ADSL verbinding (Planet) op één computer dmv een Alcatel Speed Touch 546 (multi-media); voor het eerst. Daarom: - moet het modem altijd aanstaan of kan hij beter opstarten met de computer? - moet 'bestand- en printerdeling...' uit? - is het beter een proxy-server in te stellen? - ik heb een firewall (Norton), en moet dan ook de firewall van het modem/(router) aanblijven? dank theodosius
Link naar reactie
-het is beter om het modem altijd aan te laten, en erg veel verbrukt hij toch niet (5W ofzo). -als die pc de enige pc in het 'netwerk' is dan heeft het dus geen zin om dat aan te zetten/laten staan. -geen idee -ik zou gewoon een goede software firewall op je pc draaien, norton is nou niet bepaald goed en het is vooral heel zwaar.
Link naar reactie
vwb proxy: een proxy moet je zien als een soort buffer van je provider tussen de klanten (oa jij) en de rest van het internet. In de buffer worden veel opgevraagde webpagina's plaatjes etc opgeslagen. Als jij een dergelijke pagina nodig hebt, en hij staat in de proxy, dan kan je sneller die pagina inladen (hoeft immers niet helemaal van internet wordne gehaald). nadeel is dat het soms voorkomt dat de "echte" pagina op internet al is ververst, terwijl in de buffer een oude versie staat. "is het beter" kan dus niet beantwoord worden. Het heeft voor- en nadelen. kort: voordeel: snelheid, nadeel: kans op verouderdheid.
Link naar reactie

Om een reactie te plaatsen, moet je eerst inloggen

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Herstel opmaak

Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

• Nieuwe aanmaken...