Ga naar inhoud

Snelheid

anoniem

Aanbevolen berichten

Helemaal snappen doe ik het niet........... Ik heb een Chello Light abo. Bijbehorende (theoretische!) download snelheid: 3 Mbps, ofwel 384 kB/sec. Uit zeer frequente en op verschillende tijdstippen van de dag uitgevoerde praktijktesten op "speedtest" ben ik met de uitkomsten niet ontevreden. Gemiddelde blijkt 't zo ongeveer op 350 kB/sec te liggen. Updates van b.v. Symantec (niet zo groot, maar ook wel eens 500 kB) "flitsen" er in een oogwenk (onderdeel van een seconde) in. Een frequent downloader van grote bestanden ben ik niet, maar ik vind het opvallend dat, bij het ophalen van bestanden van een aantal Mb's van websites van grote bedrijven (Microsoft, Philips) slechts een fractie van de snelheid wordt gehaald. Bij het downloaden van een .pdf'je van ca. 6,35 Mb bij Philips, zat ik op ca. 90 kB/sec. Het duurde inderdaad een dikke minuut voor 't binnen was, terwijl je (ruim) binnen de 30 sec. zou verwachten......... Wat is hier nou aan de hand? Wordt de upload bij de website in kwestie bewust gedrukt of zoiets? Zo ja: waarom? Ik heb deze ervaring (gelukkig) lang niet overal, maar er zijn er bij waarbij ik onbewust moet denken aan mijn oude analoge telefoonsnelheid van weleer........ Wie geeft de verklaring en de reden waarom de snelheid evt. "gedrukt" wordt "aan de andere kant"?
Link naar reactie
Geen enkele aanbieder (van een bepaald bestand) heeft vanzelfsprekend een onbeperkte upload-mogelijkheid en moet veelal vele gebruikers tegelijk bedienen. Daarnaast kan men er voor kiezen om de snelheid te beperken om daarmee de hoeveelheid data die per uur wordt verstuurd te beperken in verband met de daarmee samenhangende kosten.
Link naar reactie
[quote:d33c14be8f="lion"]De reclame die providers maken met "supersnel downloaden" is dus eigenlijk (soms) een beetje gebakken lucht.......[/quote:d33c14be8f] Niet dat ik het opneem voor de providers (die kreet "supersnel downloaden, is dat niet van casema :evil: ?), maar hiermee geef ik ze toch gelijk: zij doen eraan wat ze kunnen om te realiseren dat jij "supersnel kan downloaden". De schakels van de keten buiten hun netwerk zijn uiteraard buiten hun invloed. Daar hoeft voor mij geen * met kleine lettertjes bij hoor...
Link naar reactie

Om een reactie te plaatsen, moet je eerst inloggen

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Herstel opmaak

Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

• Nieuwe aanmaken...