anoniem Geplaatst: 2 februari 2006 Delen Geplaatst: 2 februari 2006 Ik heb een adsl lite abbo dat 3 Mb per sec. zou moeten kunnen downloaden. In de praktijk blijf ik rond de 170 KB/s hangen terwijl je 300 KB/s zou mogen verwachten. Ik haal de 300 KB/s soms wel als ik mijn USB-modem rechtstreeks gebruik (dus niet via mijn router). Logischerwijze zou het probleem dus bij mijn router (Draytek 2200 USB) moeten liggen, maar mijn modem (Alcatel Speedtouch 330) haalt ook niet altijd de 300 KB/s. Wat kan ik het beste doen? Quote Link naar reactie
anoniem Geplaatst: 2 februari 2006 Auteur Delen Geplaatst: 2 februari 2006 [quote:4115d70cde="bigstaal"]Ik heb een adsl lite abbo dat 3 Mb per sec. zou moeten kunnen downloaden. In de praktijk blijf ik rond de 170 KB/s hangen terwijl je 300 KB/s zou mogen verwachten. Ik haal de 300 KB/s soms wel als ik mijn USB-modem rechtstreeks gebruik (dus niet via mijn router). Logischerwijze zou het probleem dus bij mijn router (Draytek 2200 USB) moeten liggen, maar mijn modem (Alcatel Speedtouch 330) haalt ook niet altijd de 300 KB/s. Wat kan ik het beste doen?[/quote:4115d70cde] Het kan heel veel oorzaken hebben... het hoeft niet altijd aan jou zijde van het lijntje te zitten... De snelheid is nooit gegarandeerd... omdat namelijk als je het van een server download met een 512Kb/s verbinding komt het niet sneller binnen dan 512Kb/s... Daarnaast ligt het eraan hoever je van jouw adsl-centrale afzit... Hoe verder van de centrale hoe lager de snelheid. Quote Link naar reactie
Aanbevolen berichten
Om een reactie te plaatsen, moet je eerst inloggen