Ga naar inhoud

ADSL verbinding wordt vaak en onregelmatig afgebroken

anoniem

Aanbevolen berichten

Bij beveiliging en privacy heb ik dit topic geplaatst en hulp gekregen van Smeenk. Hij kwam er verder niet uit en verwees me hiernaartoe, dus ik hoop dat iemand me hier kan helpen. Na een trojan dialer op mijn computer te hebben gehad die ervoor zorgde dat mijn ADSL verbinding steeds werd verbroken, heb ik met behulp van een aantal programma's (oa hijackthis) een aantal trojans, virussen en nog meer van dat soort muck weggekregen. Nu is mijn log vrij van spyware etc, maar mijn internet verbinding blijft irritant instabiel. wie oh wie kan mijn helpen..... hier voor alle zekerhed nog even mijn orriginele post en mijn log [i:a20392f298]Na een infectie van een trojan dialer die maar niet weg wilde heb ik SuperAdBlocker geinstalleerd. Ik had het idee dat daarna de rotzooi alleen maar naar binnen vloog ! Online scans van Panda hebben heel wat verwijderd evenals regcleaner en wat zelfhulp met HijackThis en diverse forums. Wat ik niet heb weggekregen is dat mijn i-net verbinding toch nog automatisch wordt verbroken (gelukkig niet meer elke 1 minuut ). Ik heb de ADSL-driver opnieuw geinstalleerd, maar zit nu echt met de handen in het haar. Zie ik iets over het hoofd bij mijn (oh zo lege en korte) log? alvast bedankt!!!! Kees [/i:a20392f298] Logfile of HijackThis v1.99.1 Scan saved at 20:10:39, on 30-1-2006 Platform: Windows XP SP2 (WinNT 5.01.2600) MSIE: Internet Explorer v6.00 SP2 (6.00.2900.2180) Running processes: C:\WINDOWS\System32\smss.exe C:\WINDOWS\system32\winlogon.exe C:\WINDOWS\system32\services.exe C:\WINDOWS\system32\lsass.exe C:\WINDOWS\system32\svchost.exe C:\WINDOWS\System32\svchost.exe C:\WINDOWS\system32\spoolsv.exe C:\PROGRA~2\Grisoft\AVGFRE~1\avgamsvr.exe C:\PROGRA~2\Grisoft\AVGFRE~1\avgupsvc.exe C:\PROGRA~2\Grisoft\AVGFRE~1\avgemc.exe C:\Program Files\Eset\nod32krn.exe C:\Program Files\Webroot\Spy Sweeper\WRSSSDK.exe C:\WINDOWS\Explorer.EXE C:\Program Files\Lavasoft\Ad-Aware SE Professional\Ad-Watch.exe C:\Program Files\Internet Explorer\iexplore.exe C:\Program Files\HijackThis\HijackThis.exe R1 - HKCU\Software\Microsoft\Internet Explorer\Main,Search Bar = http://g.msn.nl/0SENLNL/SAOS01 R0 - HKCU\Software\Microsoft\Internet Explorer\Main,Start Page = http://www.zonnet.nl/ O2 - BHO: (no name) - {53707962-6F74-2D53-2644-206D7942484F} - C:\Program Files\Spybot - Search & Destroy\SDHelper.dll O2 - BHO: Google Toolbar Helper - {AA58ED58-01DD-4d91-8333-CF10577473F7} - c:\program files\google\googletoolbar1.dll O3 - Toolbar: &Google - {2318C2B1-4965-11d4-9B18-009027A5CD4F} - c:\program files\google\googletoolbar1.dll O4 - HKLM\..\Run: [AWMON] "C:\Program Files\Lavasoft\Ad-Aware SE Professional\Ad-Watch.exe" O8 - Extra context menu item: &Google Zoeken - res://c:\program files\google\GoogleToolbar1.dll/cmsearch.html O8 - Extra context menu item: &Woord vertalen in het Nederlands - res://c:\program files\google\GoogleToolbar1.dll/cmwordtrans.html O8 - Extra context menu item: Gelijkwaardige pagina's - res://c:\program files\google\GoogleToolbar1.dll/cmsimilar.html O8 - Extra context menu item: Koppelingspagina's - res://c:\program files\google\GoogleToolbar1.dll/cmbacklinks.html O8 - Extra context menu item: Opgeslagen momentopname van de pagina - res://c:\program files\google\GoogleToolbar1.dll/cmcache.html O9 - Extra button: Messenger - {FB5F1910-F110-11d2-BB9E-00C04F795683} - C:\Program Files\Messenger\msmsgs.exe O9 - Extra 'Tools' menuitem: Windows Messenger - {FB5F1910-F110-11d2-BB9E-00C04F795683} - C:\Program Files\Messenger\msmsgs.exe O16 - DPF: {9A9307A0-7DA4-4DAF-B042-5009F29E09E1} (ActiveScan Installer Class) - http://acs.pandasoftware.com/activescan/as5free/asinst.cab O20 - Winlogon Notify: WRNotifier - C:\WINDOWS\SYSTEM32\WRLogonNTF.dll O23 - Service: AVG7 Alert Manager Server (Avg7Alrt) - GRISOFT, s.r.o. - C:\PROGRA~2\Grisoft\AVGFRE~1\avgamsvr.exe O23 - Service: AVG7 Update Service (Avg7UpdSvc) - GRISOFT, s.r.o. - C:\PROGRA~2\Grisoft\AVGFRE~1\avgupsvc.exe O23 - Service: AVG E-mail Scanner (AVGEMS) - GRISOFT, s.r.o. - C:\PROGRA~2\Grisoft\AVGFRE~1\avgemc.exe O23 - Service: NOD32 Kernel Service (NOD32krn) - Eset - C:\Program Files\Eset\nod32krn.exe O23 - Service: Webroot Spy Sweeper Engine (svcWRSSSDK) - Webroot Software, Inc. - C:\Program Files\Webroot\Spy Sweeper\WRSSSDK.exe
Link naar reactie
[quote:5aba7b6068="keesvanoers"]Bij beveiliging en privacy heb ik dit topic geplaatst en hulp gekregen van Smeenk. Hij kwam er verder niet uit en verwees me hiernaartoe, dus ik hoop dat iemand me hier kan helpen. Na een trojan dialer op mijn computer te hebben gehad die ervoor zorgde dat mijn ADSL verbinding steeds werd verbroken, heb ik met behulp van een aantal programma's (oa hijackthis) een aantal trojans, virussen en nog meer van dat soort muck weggekregen. Nu is mijn log vrij van spyware etc, maar mijn internet verbinding blijft irritant instabiel. wie oh wie kan mijn helpen..... hier voor alle zekerhed nog even mijn orriginele post en mijn log [/quote:5aba7b6068] Okee, je hebt twee virusscanners, twee anti-spyware programma's in de achtergrond lopen... Wat voor een adsl-modem heb je? USB of ethernet verbinding... als ik je zo lees heb je een usb-tje... verwijder het apparaat dan en loskoppelen, verwijder ook alle drivers van de usb en dan moet je de computer opnieuw opstarten en aansluiten en windows moet hem opnieuw herkennen.... Dan moet het goed gaan... Heb je een ethernet-modem? dan moet je eens kijken naar de instellingen met IPCONFIG /all... of daar nog gekke dingen bijstaan zoals rare dns-servers, enz...
Link naar reactie
Bertus: Ik heb het probleem sinds die rojan dialer en het moet bijna iets software achtigs zijn. Dus nee, nog geen actir richting provider ondernomen. RK: Ik heb hitman pro pas na het probeelm geinstallerd op verdacht van nog meer spyware. Ik heb een usb-tje. Heb hem ook al opnieuw geinstalleerd (drivers over de oude heen geinstalleerd, is dit genoeg? heb ook al geprobeerd met winsockspfix. alvast bedankt
Link naar reactie

Om een reactie te plaatsen, moet je eerst inloggen

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Herstel opmaak

Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

• Populaire leden

Er is nog niemand die deze week reputatie heeft ontvangen.

• Leden

Geen leden om te tonen

• Nieuwe aanmaken...