Ga naar inhoud

Kan mijn modem niet in dmv 192.168.1.1

anoniem

Aanbevolen berichten

Hallo Ben niet zeker of dit hier thuishoort maar dan merk ik het wel :wink: Ik heb een pc aan internet met win98 se en een Zyxel Prestige 650R-31 modem Nou wilde ik via Portforward.com enkele poorten openzetten. Maar ik kom niet in het modemmenu. Dus als ik 192.168.1.1 intyp (met/zonder http://) krijg ik de hele tijd ''kan server niet vinden" etc. Echter, als ik via start, uitvoeren, winipcfg mijn ipadres op 192.168.1.1 zet, werkt het wel :o Maar bij portforward.com moet je dus eerst een static ip instellen, waardoor ik mijn ip niet meer kan veranderen in 192.168.1.1. Weet iem. hier een oplossing voor zodat ik met mijn ip 82.xxx.xx.xx wel in mijn modem kan?? Bvd! FTI :wink:
Link naar reactie
[quote:342ee9dd73="FTI"]Hallo Ben niet zeker of dit hier thuishoort maar dan merk ik het wel :wink: Ik heb een pc aan internet met win98 se en een Zyxel Prestige 650R-31 modem Nou wilde ik via Portforward.com enkele poorten openzetten. Maar ik kom niet in het modemmenu. Dus als ik 192.168.1.1 intyp (met/zonder http://) krijg ik de hele tijd ''kan server niet vinden" etc. Echter, als ik via start, uitvoeren, winipcfg mijn ipadres op 192.168.1.1 zet, werkt het wel :o Maar bij portforward.com moet je dus eerst een static ip instellen, waardoor ik mijn ip niet meer kan veranderen in 192.168.1.1. Weet iem. hier een oplossing voor zodat ik met mijn ip 82.xxx.xx.xx wel in mijn modem kan?? Bvd! FTI :wink:[/quote:342ee9dd73] Kijk eens met een dosbox IPCONFIG /all naar wat de gateway IP-adres is... het kan best een 172.x.x.x of een 10.x.x.x adres zijn... Maar waarom via portforward.com? je kan het net zo goed met de hand doen...
Link naar reactie
hmm, hoe kun je via ipconfig je ip op 192.168.1.1 zetten? wat is het lokale ip-adres van de pc waarmee je de router/modem wilt benaderen? Als dat 192.168.1.1 is, dan is het logisch dat je het modem niet kunt bereiken via dat ip-adres. Krijg je wel automatisch een ip-adres toegewezen van je modem/router (DHCP), of heb je die via je netwerkinstellingen zelf ingesteld? 82.1xx.xx.xx lijkt me een extern ip-adres (dus van je provider).
Link naar reactie
Als je in je browser een proxy hebt ingevuld (van je ISP bevoorbeeld) kan je idd niet op ene lokaal IP adres komen: Je browser stuurt het verkeer door naar de proxy van je ISP, die vervolgens geen intern IP zal willen doorrouteren. Oplossing: zet een evt proxy effe uit in je browsersettings (of geef je lokale IP-range als uitzondering op).
Link naar reactie

Om een reactie te plaatsen, moet je eerst inloggen

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Herstel opmaak

Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

• Nieuwe aanmaken...