Ga naar inhoud

Veilige modus/netwerkverbindingen

anoniem

Aanbevolen berichten

1e vraag: Ik kan geen verbinding meer maken met het internet vanaf mijn PC (XP-homeSP2, Norton Antivirus en Norton Firewall, ADSL, Speedtouch met draad, alle speedtouchlampjes groen, ook na reset, laatste weken goede verbinding, geen veranderingen in configuratie) PC verwisseld met een laptop van een collega, weer geen verbinding mogelijk.Ik heb het ook geprobeerd in de veilige modus met netwerkmogelijkheden. Ook geen verbinding mogelijk. Toen met de helpdesk van Planet Internet gebeld. Die zeggen dat ik helemaal geen verbinding met internet kan maken in de veilige modus met netwerkmogelijkheden. Toen ik zei dat ik dacht dat dat wel kon kreeg ik als antwoord dat ik het zelf dan maar uit moest zoeken. Klik, telefoonverbinding verbroken. Ik wou nu graag weten: Kan je nu wel of niet op Internet in de veilige modus met netwerkmogelijkheden? 2e vraag: Ik belde opnieuw met de helpdesk. (Zelfde probleem nog steeds, nu een andere helpdeskmedewerker) Die wilde dat ik mijn antivirus en firewall uitzette om de Speedtouch opnieuw te installeren. Toen ik zei dat ik dan eerst even de draad tussen de speedtouch en de splitter los wou maken werden ze kwaad. Ik zei dat ik bang was zo virussen te kunnen krijgen als ik die verbinding liet zittenen dat ik daarom die kabel even los wou maken. Dus NIET de kabel tussen PC en Speedtouch, die wou ik vast laten zitten. De helpdesk zei dat ik geen virus kon krijgen als ik even de antivirus uitzette en hij verbrak daarop de telefoonverbinding. Ik wil nu ook graag weten: Kan je inderdaad geen virus krijgen als je zonder antivirusprogram en firewall een fysieke verbinding met internet hebt? Ben benieuwd naar jullie antwoorden!
Link naar reactie
Zolang er geen programma's actief zijn die naar internet willen, kan je inderdaad rustig even je virusscanner en firewall uitschakelen. Echter mogelijk zijn dergelijke programma's juist het probleem. De kans op een virus is dan wel aanwezig. De firewall uitschakelen zal je niet direkt in problemen brengen. Waarschijnlijk is je firewall zelfs de oorzaak van je probleem. Hierop moet ingesteld staan dat je naar internet mag. Soms blokkeert een firewall dit toch ondanks dat het lijkt of de instellingen goed staan. Als ik de vraag zou krijgen de virusscanner en de firewall uit te zetten, zou ik de firewall uitzetten en doen alsof de virusscanner uit staat. Voor het opnieuw installeren van de Speedtouch volstaat dat ook. Reset eerst de speedtouch en installeer hem dan opnieuw.
Link naar reactie
Van welke planet zijn die helpdeskers joh! Ze moeten de klant juist helpen in plaats afkatten. Straks worden ze nog boos omdat ze niet willen dat je ze belt. Ik zal hun taak maar eens (proberen) overnemen. In de Veilige Modus kun je zeker wel internet gebruiken. Ik heb hem al vaak genoeg gebruikt. Anders zou het Veilige Modus met Net Niet mogelijkheden heten. Bij iemand met een soorgelijk probleem (alles op modem knippert, maar internet doet het niet) heb ik meegemaakt dat er een virus in het modem terecht was gekomen. Vorig jaar was bij iemand anders de bliksem de oorzaak. Deze was in een elektriciteitshokje geslagen en zo doorgeschoten naar de modems, waardoor deze een stroomstoot kregen. Moraal van het verhaal: probeer het eens met een ander modem als dat mogelijk is. Bij de helpdesk van planet kunnen ze controleren of ze een signaal van je modem ontvangen. Als je ze nog durft te bellen zou je dit eens kunnen vragen. Succes!
Link naar reactie
Kan je in de speedtouch komen door in de webbrowser http://10.0.0138 in te tikken? Dan moet je in de webinterface van de configuratie komen.... Als je dat niet kan dan zit het probleem in windows zelf en waarschijnlijk niet in de modem.... Virussen: Wat andere ook al zeiden, je hebt niet binnen de kortste keren een virus, zeker niet als je windows up to date gehouden hebt... dan kan je best een tijdje zonder firewall en antivirus draaien... De firewall kan het probleem zijn, deze kan opeens de verbinding blokkeren... en kijk eens in zijn instellingen.. Succes RK
Link naar reactie

Om een reactie te plaatsen, moet je eerst inloggen

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Herstel opmaak

Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

• Nieuwe aanmaken...