anoniem Geplaatst: 16 januari 2006 Delen Geplaatst: 16 januari 2006 Misschien krijg ik binnenkort internet ( :D :D ) Alleen ik wil even een reactie hebben dat alles gaat werken, voordat ik mn ouders overhaal (die vinden het niet leuk als ze ineens veel moeten bijbetalen :P ) Ik denk van wel, maar even voor de zekerheid ( :oops: :wink: ) Wij dachten aan zoiets: inetverbinding--> Zyxel Prestige 650 R-31 --> Sweex Switch 5poorts 10/100 --> PC1 en in een andere poort PC2. Nu heb ik nogal vaak gehoord dat een switch nogal simpel is, dus vandaar mijn vraag: is 'ie geavanceerd genoeg om dit netwerkje in te kunnen stellen? Ik ben een behoorlijke n00b op dit gebied, dus ik hoop dat dit goed gaat werken 8) Quote Link naar reactie
anoniem Geplaatst: 16 januari 2006 Auteur Delen Geplaatst: 16 januari 2006 Waarom die switch? De Zyxel heeft toch al poorten? en is toch ook een router en dus ook een switch? BTW: pas je titel even aan. bv. Netwerk instellen met een router Quote Link naar reactie
anoniem Geplaatst: 16 januari 2006 Auteur Delen Geplaatst: 16 januari 2006 Een korte vraag: Waarom een switch? Die is toch niet nodig? Of ben ik een leek? De router in het [url=http://zylamp.zyxel.nl/product/model.php?indexcate=1023412455&indexcate1=1021877946&indexFlagvalue=1021873638]modem[/url] werkt toch ook naar behoren, of is het ding niet draadloos? EDIT: Voorganger was net eerder :oops: Quote Link naar reactie
anoniem Geplaatst: 16 januari 2006 Auteur Delen Geplaatst: 16 januari 2006 [quote:52ad8d22e4="Prin0096"]Waarom die switch? De Zyxel heeft toch al poorten? en is toch ook een router en dus ook een switch? BTW: pas je titel even aan. bv. Netwerk instellen met een router[/quote:52ad8d22e4] eeeuuh hij heeft maar 1 utp poort, als dat is wat jullie bedoelen? Quote Link naar reactie
anoniem Geplaatst: 16 januari 2006 Auteur Delen Geplaatst: 16 januari 2006 [quote:3490eade2e="FTI"][quote:3490eade2e="Prin0096"]Waarom die switch? De Zyxel heeft toch al poorten? en is toch ook een router en dus ook een switch? BTW: pas je titel even aan. bv. Netwerk instellen met een router[/quote:3490eade2e] eeeuuh hij heeft maar 1 utp poort, als dat is wat jullie bedoelen?[/quote:3490eade2e] Dat bedoelen wij.... Ligt er aan als je op de Zyxel de DHCP-server kan gebruiken dan kan je zonder probleem de Sweex Switch er tussen zetten... dan wordt het interne Ip-adres uitgegeven door Zyxel... Alleen weet ik niet of er een DHCP-server aanwezig is in de Zyxel... Om je helemaal van een goede service te zijn: even een linkje naar een webpagina met dezelfde configuratie die jij wil maken (incl modem en sweex-switch...) [url]http://www.vinkmail.demon.nl/[/url] Dat moet dus gaan zoals jij dat wil.... Succes! Quote Link naar reactie
anoniem Geplaatst: 17 januari 2006 Auteur Delen Geplaatst: 17 januari 2006 [quote:527051581a="RK"] Om je helemaal van een goede service te zijn: even een linkje naar een webpagina met dezelfde configuratie die jij wil maken (incl modem en sweex-switch...) [url]http://www.vinkmail.demon.nl/[/url] Dat moet dus gaan zoals jij dat wil.... Succes![/quote:527051581a] Heel erg bedankt voor deze link! :D :D Er is echter 1 ding dat ik niet begrijp: Je moet je IP adres vast maken, iets van 192.168.1.33 ofzo, maar wij hebben zelf een totaal ander adres gekregen! (namelijk 82.161.84.xx) Hoe moet dit nu? Toch dat 192 etc ipadres invullen?? Quote Link naar reactie
anoniem Geplaatst: 17 januari 2006 Auteur Delen Geplaatst: 17 januari 2006 Ja klopt, die is van je provider, dat is het nummer wat de switch nodig heeft en de overige pc's krijgen een nummer in de 192.168.x.xxx categorie. Bij mij heeft de router van buiten af de providers ip-adres maar intern 192.168.2.1 zoals bij de meeste routers terwijl de twee pc's een ip hebben in de 192.168.2.1xx categorie Quote Link naar reactie
Aanbevolen berichten
Om een reactie te plaatsen, moet je eerst inloggen