Ga naar inhoud

Afsluiting door Tiscali en toch moeten doorbetalen

Aanbevolen berichten

Mijne heren, Ik zit met het volgende probleem. Mijn ADSL provider Tiscali heeft mijn ADSL verbinding afgesloten ivm een zgn. open proxy. Er schijnt via mijn computer spam te worden verstuurd en ik ben er zeker van dat ik het niet doe. Op mijn computer draaide al een virusscanner, firewall (Pccillin) en een spyware detectie programma (allen up-to-date) maar op aanraden van Tiscali heb ik ook nog een andere anti-spyware programma geinstalleerd (Ad-aware). Ondanks alle voorzorgmaatregelen heeft Tiscali dus mijn ADSL verbinding definitief afgesloten maar ik moet nog wel tot aan oktober 2006 mijn abonnementgeld blijven betalen. Daarbij komt dat ik net via Tiscali een modem heb besteld om te telefoneren via ADSL en daarbij mijn KPN abonnement heb opgezegd. Het komt er dus op neer dat ik niet kan telefoneren, niet kan internetten (terwijl ik het nodig heb voor mijn werk, telebankieren en o.a. belastingaangifte) en toch mijn abonnementgeld moet blijven betalen. Kan Tiscali dit zo maar doen? Zijn er meer mensen die hier ervaring mee hebben, dan wel met Tiscali dan wel met een andere provider?
Link naar reactie
Dat is bale, ik neem aan dat je eerst een aantal malen op de hoogte bent gehouden van het feit dat je computer een spamzombie geworden was? Tiscali moet je eerst in gebreke stellen voordat ze je kunnen aflsluiten. Volgens 15.6 http://www.tiscali.nl/content/host/partner.asp?fid=139 [quote:3093add86a] Tiscali is gerechtigd de Overeenkomst met onmiddellijke ingang te beëindigen en/of de toegang tot de Dienst geheel of gedeeltelijk en al dan niet tijdelijk te blokkeren, indien: a.. [/quote:3093add86a] Helaas voldoe je aan de criterea om te worden afgesloten. Echter er staat de overeenkomst met "onmiddellijke ingang te beëindigen" wat ze blijkbaar hebben gedaan. Een overeenkomst is er dan niet meer dus ook geen betalingsverplichting. De overeeonkomst waarin (o.a. ook staat) dat je moet betalen is immers ook beëindigd. Daarnaast kan je binnen 7 dagen een koop ongedaan maken : http://www.justitie.nl/publicaties/brochures_en_factsheets/factsheets/kopen_op_afstand.asp als je het via het internet besteld hebt. Als ik jou was zou ik eerst eens bellen waarin je het verhaal uitlegd en verklaart negens van af te weten. Daarnaast aangeven dat je bereid bent je PC le laten nazien door een erkend computer installatie bedrijf en de bon hiervan ter inzage wilt faxen. Als ze je hierna niet onmiddelijk weer willen aansluiten (er is dus dan geen sprake van blokkade in 15.6 maar beëindiging) hoef je naar mijn idee ook niet te betalen. Geef aan dat je alles schriftelijk bevestigd (en doe dit ook). Onthoud alle namen data etc en schrijf dat op in een logboekje. Als ze moeilijk doen vraag op een forum als tros Radar o.i.d hulp van een jurist. (dit tussen de regels laten merken in een telefoon gesprek kan ook geen kwaad) Succes met je striijd tegen dit soort praktijken, maar hou vol !!
Link naar reactie
Dank jullie voor de reacties. Ze hebben mij een week eerder al eens afgesloten maar toen heb ik samen met het Abuse en Security team van Tiscali bepaalde instellingen doorlopen. Daarna heb ik niets meer gehoord. Dus, 1 maal eerder een waarschuwing en daarna dus een extra spy-ware programma geinstalleerd. Ik heb ondertussen een brief ontvangen van Tiscali dat zij mijn abonnement hebben opgezegd (zonder dat ik het (toen) wilde) per oktober 2006. Dus ik moet wel doorbetalen. Die 7 dagen waren al voorbij (vakantie), alleen er staat ook in de algemene voorwaarden dat ik binnen 10 dagen alles moet testen, maar dat kan ik dus niet. Als ik jou was zou ik eerst eens bellen waarin je het verhaal uitlegd en verklaart negens van af te weten. Daarnaast aangeven dat je bereid bent je PC le laten nazien door een erkend computer installatie bedrijf en de bon hiervan ter inzage wilt faxen. Als ze je hierna niet onmiddelijk weer willen aansluiten (er is dus dan geen sprake van blokkade in 15.6 maar beëindiging) hoef je naar mijn idee ook niet te betalen. Ik heb uiteraard gebeld (en ongeveer 10 Euro armer, omdat het per 1 januari 2006 een 0900 nummer is ipv normaal tarief) maar ik kom niet verder dan dat ze alleen kunnen bevestigen dat ik definitief ben afgesloten en wel moet doorbetalen.
Link naar reactie
  • 1 maand later...
  • 2 weken later...

Om een reactie te plaatsen, moet je eerst inloggen

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Herstel opmaak

Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

• Nieuwe aanmaken...