anoniem Geplaatst: 14 december 2005 Delen Geplaatst: 14 december 2005 Op de index.html van mijn site ( venzent.homelinux.com ), staan een aantal links. 1 daarvan wijst naar mijn forum. Niet ingelogde gebruikers kunnen lezen binnen het forum (en dus ook de robot van Google). Toch heb ik het idee dat alleen mijn index.html geindexeert wordt, en niet de berichten op het forum. Iemand enig idee hoe dit te controleren is en nog belangrijker, hoe dat aan te passen is. Ik heb geen robot.txt. Voor zover ik begreep heb je die niet nodig als je de googlerobot alles wilt laten indexeren. Quote Link naar reactie
anoniem Geplaatst: 15 december 2005 Auteur Delen Geplaatst: 15 december 2005 [quote:c46de1412b="Venzent"]Op de index.html van mijn site ( venzent.homelinux.com ), staan een aantal links. 1 daarvan wijst naar mijn forum. Niet ingelogde gebruikers kunnen lezen binnen het forum (en dus ook de robot van Google). Toch heb ik het idee dat alleen mijn index.html geindexeert wordt, en niet de berichten op het forum. Iemand enig idee hoe dit te controleren is en nog belangrijker, hoe dat aan te passen is. Ik heb geen robot.txt. Voor zover ik begreep heb je die niet nodig als je de googlerobot alles wilt laten indexeren.[/quote:c46de1412b] Ik begrijp je vraag niet helemaal misschien, maar met een sitemap kun je de manier van indexeren iets meer richting geven. Heeft google zelfs een hele site voor: https://www.google.com/webmasters/sitemaps/login Daar staat verder documentatie en software om een sitemap te maken. Om te controleren of iets is opgenomen in de google index kun je met een commando in google(cache:URL meen ik) een controle uitvoeren. Er zijn ook sites die dat doen, maar hoe compleet die werken weet ik niet. Zie bv. http://www.yourcache.com. Wat geeft je het idee dat alleen je hoofdpagina is opgenomen? Quote Link naar reactie
anoniem Geplaatst: 15 december 2005 Auteur Delen Geplaatst: 15 december 2005 [quote:d69d443ce7="fabiobruna"] Wat geeft je het idee dat alleen je hoofdpagina is opgenomen?[/quote:d69d443ce7] Als ik een zoekopdracht op Google doe, met daarin de opdracht binnen "'"". Dan vind hij niks als ik een stuk tekst neem die op het forum staat, echter vind hij mijn site wel als ik hetzelfde doe met een stuk tekst op de index.html. Quote Link naar reactie
anoniem Geplaatst: 15 december 2005 Auteur Delen Geplaatst: 15 december 2005 Ik heb ook het gedeelte gelezen van Google sitemaps, maar het lijkt erop dat die werkt met statische pagina's. Er staat voor zover ik kan zien niks over forums, deze maken natuurlijk middels php nieuwe pagina's aan. Quote Link naar reactie
anoniem Geplaatst: 15 december 2005 Auteur Delen Geplaatst: 15 december 2005 [quote:c942cf17cf="Venzent"]Ik heb ook het gedeelte gelezen van Google sitemaps, maar het lijkt erop dat die werkt met statische pagina's. Er staat voor zover ik kan zien niks over forums, deze maken natuurlijk middels php nieuwe pagina's aan.[/quote:c942cf17cf] Dat klopt inderdaad. Maar je maakt wel een overzicht van alle links op je hoofdpagina die belangrijk zijn. Als je forum een hoofdonderdeel is kun je die link hoger waarderen. Misschien helpt dat iets. Ik denk niet dat het voor een bezoekende bot uitmaakt of een pagina er altijd is of gemaakt wordt op moment van bezoek. Er staat in de door het forum gegenereerde pagina niets in de header dat indexering voorkomt? Je kunt je vraag ook stellen in een forum speciaals voor indexering door zoekbots, alt.internet.search-engines. Is wel Engels, maar er zitten wel veel mensen met ervaring. Ook mensen uit NL trouwens. Quote Link naar reactie
anoniem Geplaatst: 15 december 2005 Auteur Delen Geplaatst: 15 december 2005 [quote="fabiobruna"][quote:c7f4485720="Venzent"]Ik heb ook het gedeelte gelezen van Google sitemaps, maar het lijkt erop dat die werkt met statische pagina's. Er staat voor zover ik kan zien niks over forums, deze maken natuurlijk middels php nieuwe pagina's aan.[/quote:c7f4485720] Of verwijs je naar alle individuele berichten? Voor sommige scripts is daar ook weer software voor, die iedere keer een sitemap aanmaken. Voor Wordpress bestaat dat, misschien voor populaire forumscripts ook. Quote Link naar reactie
anoniem Geplaatst: 15 december 2005 Auteur Delen Geplaatst: 15 december 2005 Heb ondertussen dit gevonden: [quote:ea866fe72e] Open: root/templates/subSilver/overall_header.tpl Open the file in a text editor, and take a ganders at the top of the code. Find the part that reads Code: <meta http-equiv="Content-Type" content="text/html; charset={S_CONTENT_ENCODING}"> <meta http-equiv="Content-Style-Type" content="text/css"> Directly underneath that code, copy and paste the following; Code: <meta name="keywords" content=""> <meta name="description" content=""> [b:ea866fe72e]<meta name="robots" content="index,follow">[/b:ea866fe72e] Now you need to fill in the gap in the content element of the keywords Meta Tag. So for our MilkZone forum the code may read: Code: <meta name="keywords" content="milk skimmed semi semi-skimmed cheese yoghurt"> Obviously you will need more keywords than that, but you get the idea. Notice how every keyword is separated by a gap. It is important to follow that syntax, despite the fact thatmany people separate keywords with commas. However, by separating with spaces, this allows the search engine to rearrange the keywords into any combination that the user types in. Next, you need to fill in the content element of the description Meta Tag. The description is what it says, a description of the site. Make it quick, 150 characters max. The description for MilkZone might be: Code: <meta name="description" content="The premier place for milk lovers to converse"> The description won't affect your ranking, it is just a short paragraph that is displayed under the site name on the search results page. When writing it, get to the point, and don't waffle. You have a limited space to convince somebody to click on your hard earned link, use it wisely. The robots Meta Tag is very important, don't miss it. But don't edit it either, unless you understand what it does and are sure you don't want it. [b:ea866fe72e]The robots Meta Tag addresses the crawler/spider, and tells it to list the index page of your web site, and then to follow every link on the page and list these pages too.[/b:ea866fe72e] I would leave this tag intact unless you are very sure you don't want any of the links followed. [/quote:ea866fe72e] Lijkt erop dat je in de overall_header de meta-tag index.follow moet plaatsen voor het door laten voeren van de gegenereerde pagina's. Quote Link naar reactie
anoniem Geplaatst: 15 december 2005 Auteur Delen Geplaatst: 15 december 2005 [quote:ac9025e889="Venzent"]Heb ondertussen dit gevonden: [b:ac9025e889]The robots Meta Tag addresses the crawler/spider, and tells it to list the index page of your web site, and then to follow every link on the page and list these pages too.[/b:ac9025e889] I would leave this tag intact unless you are very sure you don't want any of the links followed. [/quote:ac9025e889] Lijkt erop dat je in de overall_header de meta-tag index.follow moet plaatsen voor het door laten voeren van de gegenereerde pagina's.[/quote] Dat klinkt als een mogelijke oplossing. De vraag blijft echter nog steeds waarom die pagina's eerder niet zijn opgenomen. Ik dacht eigenlijk dat zonder meta-tag sowieso alles wel werd opgenomen. Daar zijn wel genoeg voorbeelden van te vinden. Bij een nofollow kan ik mij nog wel iets voorstellen, al blijven het hints. Maar als die tag ontbreekt moet indexering toch geen probleem zijn? Hoe lang bestaat trouwens je forum, en wat is de bezoekfrequente van de googlebot? Dat kan ook uitmaken. Het kan soms een tijdje duren voor een pagina is opgenomen. Quote Link naar reactie
anoniem Geplaatst: 15 december 2005 Auteur Delen Geplaatst: 15 december 2005 Ik heb hem een maandje of 3-4 geleden aangemeld, aan de frequentie heb ik verder niks gedaan, heb geen meta-tags. Volgens mij is het dan om de 7 dagen ofzo. Quote Link naar reactie
Aanbevolen berichten
Om een reactie te plaatsen, moet je eerst inloggen