Ga naar inhoud

Waar blijven die kB's

anoniem

Aanbevolen berichten

Ik heb een internet-abonnement van 4 Mb/s, dus ik zou in theorie kunnen downloaden op 512 kB/s. In werkelijkheid loopt de download echter maar op ongeveer 425 kB/s. Dit vind ik niet erg (ik kom net van 80 kB/s af, dus het is een hele verbetering), maar ik vraag me af waar die overige kB's in gaan zitten? [i:0587bfb4f6]De server is uiteraard snel genoeg dus daar ligt het niet aan.[/i:0587bfb4f6]
Link naar reactie
Die 4 Mb/sec (512 kBsec) is puur een theoretische opgave, welke in de praktijk benaderd, maar nooit gehaald wordt. Ga er maar vanuit dat de werkelijkheid zich [u:0b27b7386e]ergens rond de 90%[/u:0b27b7386e] van de opgave afspeelt........ Kijk ook maar eens op http://www.speedtest.nl/ , waar je je provider kunt selecteren om een rapportage te zien hoe de situatie bij meerdere gebruikers ligt (in grafiekvorm).
Link naar reactie
Ik kom op speedtest.nl met Wanadoo ADSL Lite op 163KB/s max, wat best aardig blijkt te zijn in Haarlem, want het is iets boven het gemiddelde. Niet op rekenen dat snelheden die aangegeven worden ook echt kloppen. Die snelheden zijn altijd theoretisch. Of het nu om firewire, usb, draadloos netwerk, bedraad netwerk of whatever gaat, het is altijd een stuk minder dan wordt aangegeven. Zo is de snelheid van 802.11b theoretisch 11Mbps maar vaak kom je niet verder dan 6Mbps. Met bedraad zou je 100Mbps moeten hebben en daar haal je ook vaak niet meer dan 70Mbps.
Link naar reactie
[quote:3ea452f11c="davykager"]Ik heb een internet-abonnement van 4 Mb/s, dus ik zou in theorie kunnen downloaden op 512 kB/s. In werkelijkheid loopt de download echter maar op ongeveer 425 kB/s. Dit vind ik niet erg (ik kom net van 80 kB/s af, dus het is een hele verbetering), maar ik vraag me af waar die overige kB's in gaan zitten?[/quote:3ea452f11c] Hangt van je internet provider af. Bijvoorbeeld KPN ADSL geeft BRUTO snelheden af. Dus die snelheid zul je nooit halen. In werkelijkheid haal je dan maar 80% van de geadverteerde snelheid. [url=http://www.kpnadsl.nl/support/algemenevragen.html]KPNADSL: vragen met betrekking tot de snelheid van ADSL. (vraag 3)[/url] [i:3ea452f11c]"Waarom is mijn snelheid altijd lager dan de bij het ADSL abonnement opgegeven snelheid?"[/i:3ea452f11c] :wink: misleiding :? En bijvoorbeeld Casema geeft NETTO snelheden af. Dan zou je over het algemeen wel de beloofde snelheid moeten kunnen halen. Lekker vergelijken zo dus :)
Link naar reactie

Om een reactie te plaatsen, moet je eerst inloggen

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Herstel opmaak

Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

• Populaire leden

Er is nog niemand die deze week reputatie heeft ontvangen.

• Leden

Geen leden om te tonen

• Nieuwe aanmaken...