Ga naar inhoud

chello datalimiet abonnement met geestDRIFTIGE teller

anoniem

Aanbevolen berichten

Ik heb een abonnement met datalimiet bij chello. Nu telt de teller bij chello af en toe hele hoge bedragen aan Mb's die niet kloppen met mijn internetgebruik. Inmiddels heb ik een eigen teller op mijn pc geïnstalleerd en het blijkt dat het verschil tussen beide tellers abnormaal groot kan zijn (in de orde van 60-80 Mb verschil in dagverbruik). Aanvankelijk gebeurde dit na een modem- en routerreset, maar het komt ook een enkele keer zo maar voor. Chello beweert dat het aan mijn router ligt. Ik wil dit wel uittesten (door de router er tussen uit te halen), maar de teller van chello is al dagen niet opvraagbaar en dan heeft het geen zin. Mijn ervaring met chello is dat ze problemen altijd naar de klant terugspelen totdat je onweerlegbaar aantoont dat het bij chello ligt. Dus vertrouw ik ook hun bewering dat het aan mijn router ligt niet zo maar. Kan de router grote hoeveelheden Mb's verslinden of lekken (of hoe je dat noemt)? Heeft iemand hier verstand van of ervaring mee? Ik heb een router van Sweex: LB000021 en ge-update met firmware (van mrt 2004) en een modem van chello. Op pc1 is Windows 98 SE en op pc2 is Windows XP (sinds november).
Link naar reactie
Mijn eigen teller is ISP Monitor en die meet zowel up- als download. Ik heb begrepen dat er verschillen kunnen zijn tussen wat ik meet en wat er op de server (chello) wordt gemeten, maar wat ik daar zelf van heb gemerkt ligt dat in de orde van 2-3 MB en niet 60-80 MB (dagverbruik). Als jullie een tip hebben hoe ik erachter kan komen wat de chello-teller allemaal (mee)meet houd ik mij aanbevolen. Op het moment is de dataverkeerpagina van chello niet bereikbaar, dus die mogelijkheid heb ik niet. Maar ik heb nog wel de vraag of het buitensporige verbruik door de router kan komen?
Link naar reactie
Ik heb de netstat-opdracht uitgevoerd. Nu krijg ik van alles te zien, maar ik snap er helaas niet zoveel van. Zou je me verder kunnen helpen? Onder "proto" lees ik een aantal TCP's en nog meer UDP's staan. In de TCP-sectie staat onder "lokaal adres" mijn computernaam met daarachter bv. epmap, microsoft-ds, netbios-ssn en 4 stuks met een 4-cijferig nummer; onder "extern adres" wederom mijn computernaam:0 en in 1 geval lees ik datagebruik_europerday.chello.nl:http (status: close_wait). De overige TCP's hebben de status "bezig met luisteren". In de sectie UDP staan: ook weer lokale adressen met 4-cijferige nummers en kreten als microsoft-ds, isakmp, ntp, netbios-ns en netbios-dgm; 'bij extern adres staat alleen *.* en de status is niet ingevuld.
Link naar reactie
Ooit had mijn Chello abo ook een datalimiet en een enkele keer zaten de gegevens van Chello er ook wel eens naast. Tja, toon maar eens aan dat 't niet klopt....... Dit lukte me pas overtuigend nadat er een 10 tal download data waren vermeld terwijl we 2 dagen weg waren en die PC's (via router) uit waren..... Toen dit zo'n beetje in de onderzoekfase begon te komen, verdween de datalimiet en was de interesse mijnerzijds ook weg.....
Link naar reactie

Om een reactie te plaatsen, moet je eerst inloggen

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Herstel opmaak

Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

• Nieuwe aanmaken...