Ga naar inhoud

Tijdelijke internetbestanden

anoniem

Aanbevolen berichten

Ik heb de tijdelijke bestanden weggegooid, maar daar heb ik ook een vraag over: in de folder Content IE5 zitten een aantal submappen met vreemde benamingen: steeds combinaties van letters en getallen (het lijken wel wachtwoorden). Inmiddels zijn er nu 12 van deze submappen. Ik heb die leeggemaakt. Windows roept nog wel: pas desktop.ini is een systeembestand, maar ik heb alles verwijderd en het systeem draait nog steeds. Maar kan ik nu ook die submappen verwijderen? Want ook hier roept Windows dat het een systeemmap is en verwijderen kan tot instabiliteit leiden. Maar ik weet zeker dat er enkele maanden geleden nog maar 4 van deze vreemde submappen waren! Kan ik ze allemaal verwijderen of moet ik er een minimum aantal laten staan? Ik heb ook gezocht naar "Close unused folders", maar het is een Nederlandse versie van IE en "sluiten ongebruikte folders" (of iets dergelijks) vond ik niet direct, maar ik zal morgen nog eens opnieuw kijken. PaulusP
Link naar reactie
Nog een aanvulling op mijn eerdere vraag over de submappen in de folder "Tijdelijke internetbestanden" met die vreemde namen. Er waren dus 12 van die submappen (in totaal 200 MB). Ik heb er 4 verwijderd, maar toen ik deze ochtend de computer opnieuw opstartte, zag ik dat het er opnieuw 12 waren :evil: Op de computer van een ander gezinslid (ook windows 98 SE en IE 6) zijn er maar 8 van die mappen. Hoe zit dat nu? Waar komen die submappen vandaan en hoe wordt bepaald hoe veel het er mogen zijn? PaulusP
Link naar reactie
Gerben, Bij het tabblad Internet Opties/ Geavanceerd heb ik de volgende optie gevonden: "Niet gebruikte mappen in Geschiedenis en Favorieten sluiten". Ik neem aan dat je die bedoelt? Deze optie was echter al aangevinkt. Dus ik heb die zo laten staan. Wat doet trouwens dat programma Crapcleaner, wat jij noemde? Na een beetje surfen zijn tijdelijke bestanden nu weer gegroeid tot 23 MB (was 2,3 deze ochtend). Ik zal de komende dagen in de gaten houden of deze folder weer boven de 50Mb gaat (want dat is de limiet die ik er nu heb opgezet). Kun jij trouwens iets zeggen over die vreemde submappen in de folder tijdelijke internetbestanden? (zie mijn vraag hierboven) PaulusP
Link naar reactie
Als je bij de eigenschappen van de map Temp Internet Files na het legen op de reguliere wijze nog steeds 10 tallen Mb's aan gebruikte schijfruimte aantreft, dan is de gehele Internet cache (Temp Internet Files + map "Cookies") corrupt....... Kijk ook eens naar dit draadje: http://forum.computertotaal.nl/phpBB2/viewtopic.php?t=140190&highlight=tijdelijke+internet
Link naar reactie

Om een reactie te plaatsen, moet je eerst inloggen

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Herstel opmaak

Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

• Populaire leden

Er is nog niemand die deze week reputatie heeft ontvangen.

• Leden

Geen leden om te tonen

• Nieuwe aanmaken...