Ga naar inhoud

KPN raadsel

anoniem

Aanbevolen berichten

Ik loop tegen iets aan waar ik niets mee kan: Het gaat om het opvragen van "My KPN" vanuit de index pagina van de KPN: http://www.kpn.nl/ Via een router zijn 2 machines aangesloten: 1) PC1: Win ME / IE5.5 2) PC2: Win XP Pro (SP2) / IE6 Ik heb nooit problemen met het opvragen van URL's, pagina's. Ook niet met beveiligde, zoals b.v. mijn Rabobank gegevens. Deze dus wel...... PC1 krijgt 'm niet geopend. De statusbalk geeft in 't begin aan dat er iets gebeurt, maar al gauw zit er geen beweging meer in. Geen foutmeldingen, niets....... PC2 haalt de gevraagde pagina ("My KPN") direct op. Een modem (kabel) / router reset haalt niets uit. Iemand enig idee? Ik ben uitgedacht!
Link naar reactie
[quote:6439466b95="HermanH"]Die pagina gebruikt elementen die IE 5.5 niet ondersteunt.[/quote:6439466b95] Pardon.......! Welke elementen dan? A) Ik kom nog niet eens in een inlog venster........ Alle andere beveiligde pagina's op andere URL's (Rabobank, XS4All secure webmail) allemaal zonder problemen. B) KPN geeft zelf aan dat de website te gebruiken is vanaf IE5.......: ---knip--- U kunt deze site het beste bekijken met Microsoft Windows en Internet Explorer 5.0 of hoger. Als u een andere browser gebruikt, kan het voorkomen dat een enkele pagina's niet helemaal goed worden weergegeven. In de meeste gevallen is het niet mogelijk de site te bekijken als u gebruik maakt van een browser die geen Javascript-ondersteuning biedt. ---knip---
Link naar reactie
[quote:1690243566="lion"]Thanks! Maar dat is geen antwoord, maar een alternatief....... :-?[/quote:1690243566]Daar heb je op zich gelijk in, maar in wezen is IE5.5 natuurlijk stokoud en onveilig. Daarnaast, de website van KPN kan wel droogjes beweren dat het IE vanaf versie 5.0 ondersteund, maar dat kan net zo goed een bericht zijn dat al lang weggehaald had moeten worden. Ik zou dus iig bij wijze van test eens Firefox op die machine installeren.
Link naar reactie
[quote:c4a39ca0c1="kid jansen"]Kan je in ME niet updaten naar IE 6? .....[/quote:c4a39ca0c1]Zou ik ook doen, maar dit even terzijde. Ik heb een soortgelijke situatie in mijn netwerkje: 1. Windows ME met IE6.0 2. Windows XP met IE6.0 3. Windows 95 met IE5.5 De laatste PC (uit 1996) accepteert Windows ME niet, evenmin als los daarvan IE6. Omdat ik dergelijke zaken altijd op systeem 1 doe, heb ik me nooit gerealiseerd dat dit niet zou werken op systeem 3. Maar inderdaad, met die PC kom ik ook niet op het inlogscherm van Mijn KPN. Heeft niets te maken met het in vertrouwde zone zetten. Dat heeft bij mij althans geen effect. Maar kortom, ik herken het probleem.
Link naar reactie
J. de Boer, Dank voor de reactie en het "uitzoekwerk". 't Zal dus inderdaad wel een IE5.5 kwestie zijn....... Maar dan wel de eerste URL waarbij ik dit probleem tegenkom. Ik ga dit uitvechten met de webboys van KPN, omdat men duidelijk aangeeft dat de hele website te bekijken is vanaf IE5. Niet dus!! Wat betreft die Win ME, IE5.5 machien: tja, die had al vervangen moeten zijn. Gaat vermoedelijk binnen nu en een half jaar gebeuren. Ik heb (dus) weinig zin om nog te updaten naar IE6..... Waar ik bijzonder nieuwsgierig naar ben, is het [u:38a6f7cced]de reden waarom[/u:38a6f7cced] e.e.a. niet met IE5.5 wil.....!
Link naar reactie
Dank voor je reactie; ik zal 't uitproberen....... Wat niet wegneemt dat ik de ene na de andere poging aan het doen ben om de klantenservice van de KPN duidelijk te maken wat er nu eigenlijk loos is! Er zitten daar blijkbaar wat studenten of zo die een antwoord (wat niet hierop betrekking heeft) uit een boekje halen. Ik heb expliciet gevraagd of ze mijn bevindingen aan de (een?) webmaster willen doorspelen.
Link naar reactie
[quote:f870beccf8="f.ramaekers"]Hallo, My KPN werkt met i.e 5.0 of hoger.(volgesn kpn) Op m'n werk krijg ik my kpn ook niet direct te zien. Ergens onder op de pagina staat dan volgens mij dat je de pagina in tekst versie kunt bekijken. Dan lukte het bij mij wel. Probeer dit eens. Helaas kan ik het nu zelf niet uit proberen. succes.[/quote:f870beccf8] Met "tekstversie" kom ik ook geen stap verder....! :cry: Wat ze daar bij die KPN voor elkaar gebakken hebben weet ik niet, maar klantvriendelijk is anders......
Link naar reactie
  • 3 weken later...
Na aardig wat experimenteren en heen-en-weer geklep met klantenservice van KPN (leverde vaak nogal hilarische momenten op...) kreeg ik uiteindelijk een mailtje met de suggestie dat het aan het ontbreken van een aantal (veiligheids)updates. Genoemd worden: ---knip--- Update 811630 Critical Update Update 814078 MS Javascript version 5.6 Update 816093 Microsoft Virtual Machine ---knip--- Ik wil best m'n systeem bijwerken (de 1e heb ik inmiddels al gehad, oznder resultaat), maar heb nog niet de illusie dat het iets gaat oplossen. Die betreffende (https) pagina's worden domweg niet geladen en op andere beveiligde webpagina's (Rabobank!) ondervind ik totaal geen problemen. Ziet iemand van jullie de logica, dan zal ik het proberen, maar anders laat ik 't voor wat 't is........ (Downloaden bij WindowsUpdate is ook niet echt super: het gaat ongeveer met de snelheid van een analoge telefoonverbinding).
Link naar reactie
Het updaten van IE stelt niks voor; het typen van een antwoord duurt nog langer. Als je dat meteen had geprobeerd was je misschien allang klaargeweest en dat de downloadsnelheden van windowsupdate langzaam zouden zijn is geen excuus en bovendien niet waar. Ik zou maar eens wat gaan proberen (update!!!!) ipv bij elke aangereikte oplossing meteen een nieuw probleem te zien (BIJV: 'langzame download'). sccs
Link naar reactie
Dank voor je reactie, maar 't is niet helemaal wat ik verwacht had...... Waar 't mij om ging (gaat) is een antwoord op de vraagstelling. WindowsUpdate niet langzaam.....?? Nou, dan zal er wel stroop in de kabel hebben gezeten op dat moment! De laatste update was zo ongeveer ca. 400 kB groot. Hoelang 't precies duurde weet ik niet, maar 't was in ieder geval "ergens" tussen de halve en de hele minuut.
Link naar reactie

Om een reactie te plaatsen, moet je eerst inloggen

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Herstel opmaak

Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

• Nieuwe aanmaken...