Ga naar inhoud

Praktijk ervaring Pay server

anoniem

Aanbevolen berichten

Overweeg toch naar een pay server te gaan zodra mijn abo door kpn is verdubbeld naar 6mbit. (Heb ADSL) 1. met welke pay server hebben jullie goede ervaringen? 2. Missen ze vaak bestanden of zijn ze altijd volledig? 3. Hoevvel threads? 4. Retentie periode? 5. Download snelheid , is die zowat max (van je ADSL abo?) 6. Kosten? (175-250 gig pm) 7. Andere ervaringen, tips etc..
Link naar reactie
Overweeg toch naar een pay server te gaan zodra mijn abo door kpn is verdubbeld naar 6mbit. (Heb ADSL) 1. met welke pay server hebben jullie goede ervaringen? usenet en giganews 2. Missen ze vaak bestanden of zijn ze altijd volledig? inprinciepe is zo goed als alles compleet bij deze. echter heb ik wel eens vaker gehad dat iets er niet compleet op stond. dit zal wss eerder door de poster komen ahoewel het altijd wel kan gebeuren dat er iets niet compleet op staat. 3. Hoevvel threads? bij giganews 2 en bij usenet 4 4. Retentie periode? volgens mij is dit bij beide 30 dagen (iig die van giganews) 5. Download snelheid , is die zowat max (van je ADSL abo?) ik heb beide dus gehad en beide had ik gedeelt met iemand anders. ik kon bij beide met maxium snelheid downloaden (500 kb). overigens kon ik nadat we een andere provider kregen niet meer met max snelheid downloaden. ik weet niet waardoor dit precies kwam. 6. Kosten? (175-250 gig pm) giganews is volgens mij 25 dollar per maand voor ongelimiteerde hoeveelheid. bij usenet is dit 15 dollar dacht ik. je kan de bedragen zo na gaan op de sites :) 7. Andere ervaringen, tips etc.. als je het kan missen dan denk ik dat giganews het beste is kwa snelheid. kijk ook eens naar eweka die zijn erg goedkoop.
Link naar reactie
Heb zelf al xs4all abo en newszilla, 3 lijntjes die op op max gebruik. De 50 kb per lijntje is vervallen. Wat zeur je denk je? Al meer dan een week lang zijn de bestanden verre en verre van compleet (Pars helpen niet). Heb net een mail naar xs4all gestuurd, hoop komende week antw te krijgen Ik heb 3 sets door mijn zwager (gebruikt pay server) laten downen, tja, ik ga hem niet elke keer vragen, anders waren het er 7 geweest. Dus als het zo doorgaat, dan naar een pay server en ga ik ook naar een andere provider. XS4all is stabiel en icm newszilla valt het duurder zijn dan anderen dus nog wel te verteren. Ik heb nog 3 maanden om evt op te zeggen. Misschien was het incidenteel een probleem met newszilla en dan blijf ik bij xs4all. // edit: via xs4all heldesk een betere link gehad op storingen. Ja newszilla heeft weer ens toring en ze gaan dat oplossen met een nieuwe server. Ben benieuwd of het weer zoals vroeger wordt
Link naar reactie
Eweka, goedkoop, geen geouwehoer, eens per maand kwartiertje down ofzo, vaak 's nachts, maargoed, daar kan ik mee leven. Is 100mbits, geen limieten eraan, anonymous uploading, 4 connecties maar 5 lukt om de eoa reden vaak ook. Niets te klagen. [b:61ab073ac3]1. Met welke pay server hebben jullie goede ervaringen?[/b:61ab073ac3] [url=http://eweka.nl/]Eweka[/url] [b:61ab073ac3]2. Missen ze vaak bestanden of zijn ze altijd volledig?[/b:61ab073ac3] Volledig [b:61ab073ac3]3. Hoeveel threads?[/b:61ab073ac3] Officieel 4 [b:61ab073ac3]4. Retentie periode?[/b:61ab073ac3] Officieel 28 dagen, maar 40 lukt zo nu en dan ook wel eens [b:61ab073ac3]5. Download snelheid , is die zowat max (van je ADSL abo?)[/b:61ab073ac3] De servers zijn 10mbits, trek er met gemak 900kb/s uit (harder kan ik uberhaubt niet) [b:61ab073ac3]6. Kosten? (175-250 gig pm)[/b:61ab073ac3] Onbeperkt, EUR 7,50 per maand Betalen = Acces, Niet betalen = Geen acces, klaar, geen lang abbonement gezeur, gewoon aanmelden en proberen voor een maand. [b:61ab073ac3]7. Andere ervaringen, tips etc..[/b:61ab073ac3] Niets te melden
Link naar reactie
Medeforummers: dit zijn nu praktijervaring tips waar je wat mee aankan. Wat hebben we toch een goed forum he :P :P Zoals ik in mijn laatste post zzei: ze hebben problemen met de transit server bij newszilla. Ze gaan een nieuwe installeren. Dan ben ik weer gered al heb ik nu al 10 sets gemist. Het komt dus wel weer goed, maar ik ga zeker kijken naar eweka. Ik denk dat ik wat ga doen met de suggestie van Lodyx, vooral ook omdat onze MOD Gerben :lol: Eweka ook goed vindt :P :wink:
Link naar reactie
De goedkoopste en prima werkende optie: Koop voor €7,50 bij Astraweb een pakketje van 25GB en gebruik deze als fill server. Normaal gesproken gebruik je zo goed als niks van Astraweb en in tijden als deze (ik heb ook newszilla) gebruik je er wat meer van. Ik doe zeker een half jaar met 25GB (en dan moet je rekenen dat ik er af en toe ook een hele DVD vanaf heb gehaald, omdat Zilla toen de .dvd-groepen nog niet voerde. Ik haal op het moment nog steeds alle DVD's binnen, ook die van drie weken oud. Een newsreader die zo in te stellen is dat 'ie alleen de tweede server gebruikt voor de hoognodige fills is natuurlijk wel belangrijk. Newsbin is heel zuinig met mijn Astra :)
Link naar reactie
IK heb hier Eweka, en ben zeer tevreden hierover. Mijn provider is Wanadon't en die knijpen de snelheid van de Nieuwsgroepen. Dus noodgedwongen een payserver genomen. En geen sec. spijt van gehad. Bij elke werkzaamheden die ze doen krijg je keurig een e-mail. En mocht je toch nog, niet dringende vragen hebben, kan je ze altijd nog stellen op hun forum. :wink: :wink:
Link naar reactie
[quote:43d0aa836e]Because XS4ALL's Newszilla server has a large storage capacity, messages remain [b:43d0aa836e]available to you for longer[/b:43d0aa836e] than on other news servers.[/quote:43d0aa836e]Ze mogen daar wel even wat aan hun Engels doen 8-) 'k Moet nog steeds betalen, bank is beetje leeg, en moet nog wat zooi hebben en ook al blijft het er lang opstaan, hoe heerder hoe beter he. Wat overigens wel 'vervelend' is, is dat sommige mensen dan met hun Chello pakketje iets op usenet gooien, maar dan krijgt niemand het er goed af, dus Eweka ook niet, dus dan heb je wel een dure (lees: chille, fijne, luxe, whatever) payserver, maar dan is 't alsnog niet complete, maargoed, da's meestal alleen als je illegale films enzo download, wat wij natuurlijk niet doen :lol:
Link naar reactie

Om een reactie te plaatsen, moet je eerst inloggen

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Herstel opmaak

Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

• Nieuwe aanmaken...