Ga naar inhoud

ADSL valt weg

anoniem

Aanbevolen berichten

Na een aantal jaren kabelinternet, sinds ± een jaar overgestapt op ADSL via mijn werk. Nou ja mijn werk het is gewoon een KPN-abonnement Basic. Heeft het afgelopen jaar vlekkeloos gefunctioneerd. Sinds een aantal weken het volgende probleem, de verbinding valt regelmatig weg. De ene keer een paar seconden de andere keer enkele minuten. Soms blijft de verbinding dan weer een paar seconden in stand, om vervolgens weer weg te vallen. Ook de snelheden van de verbinding kloppen niet altijd deze moeten zijn 768/3200, maar in het modem staat met enige regelmaat bijv. 228/1926 of andere getallen. Ik heb inmiddels contact gehad met KPN en zij zeggen dat het probleem na de wandcontactdoos ligt, dus dat het probleem ergens tussen mijn modem en de KPN-telefoonlijn zit. Zij zien overigens wel dat de verbinding met enige regelmaat wegvalt. Ik heb alle kabeltjes nagelopen om te kijken of ons konijn niet toevallig ergens hap heeft gezegd. Is niet het geval, voor de zekerheid toch maar het kabeltje tussen de wandcontactdoos en het modem vervangen, maar helaas dit was geen oplossing. Ook de lijnen naar de telefonen uit de splitter gehaald om te kijken of hier mogelijk storing door veroorzaakt wordt, helaas ook niet het geval. De ethernetkabel kan het niet zijn, want op de laptop valt het internet ook weg, het probleem moet dus ergens tussen het modem en KPN zitten! Zoals elke grote organisatie in Nederland boodt KPN natuurlijk aan een monteur langs te sturen, voor mijn kosten uiteraard, maar ik wil eerst kijken of ik het zelf niet opgelost krijg. Iemand nog ideeën! En weet iemand toevallig wat zo'n KPN-monteur kost? Aanvullende info: Windows XP pro Internet Explorer 6.0 Speedtouch 580 (met laatste firmware)
Link naar reactie
[quote:153e5f0d49="jdlhaye"]yep, en aan en uit ook! Zojuist ben ik erachter gekomen dat mijn telefoonaansluiting het nu ook niet meer doet, dus ik vermoed dat het in de splitter zit. Ik ga nu maar even kijken of de telefoon het wel doet buiten splitter om![/quote:153e5f0d49] Probleem van geen telefoon is opgelost, was het gevolg van een defect in de eerste contactdoos in huis. Het punt waar de telefoonlijn binnenkomt. Hopen dat dit ook de oorzaak is van het wegvallen van de DSL.
Link naar reactie

Om een reactie te plaatsen, moet je eerst inloggen

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Herstel opmaak

Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

• Nieuwe aanmaken...