Ga naar inhoud

geen informatie van internet terwijl verbinding wel actief?

anoniem

Aanbevolen berichten

Hallo, ALs ik internet explorer (IE) opstart dan werkt alles prima. Hetzelfde geldt voor MSN. nA een tijdje (dit varieert tussen zo'n 10 minuten tot 3 uur) krijg ik geen info meer via IE (en indien MSN aan staat is deze ook verbroken). Dit probleem had ik drie maanden geleden niet. IE geeft dan die standaard melden van : kan server niet vinden. ALs ik op LAN verbinding kijk dan geeft deze aan dat deze is verbonden (100Mbs). Ik heb al van alles geproberd: herstelpunt, andere browser, virusscanner nogmaals alles laten scannen, ad-aware, spy-bot, andere UTP kabel. Het enige wat werkt is de UTP kabel eruit halen of de modem resetten of pc opnieuw opstarten zodat er een nieuw IP-adres wodrt aangevraagd. HELP!! (norton antiv 2005, zonealarm, winXP home,) Avast bedankt
Link naar reactie
  • 4 weken later...
Hallo, Ik heb dus precies hetzelfde probleem nu ik internet via de kabel (casema). De computer opnieuw opstarten is mijn enige mogelijkheid om ongeveer 10 minuten te kunnen internetten/e-mailen. De energiebeheer van de netwerkkaart is uitgezet en ik heb zonealarm gedeinstalleerd en opnieuw geinstalleerd. Helaas mocht dit niet baten. Volgens Casema wordt toch op de e.o.a. manier de poort voor e-mail en internet geblocked en blijft Azerus gewoon down- en uploaden!!! Net zoals jij begruip ik helaas niets van deze abracadabra dat als reacties is gegeven (sorry mensen), maar kan iemand in gewone mensentaal uitleggen (met printscreens of iets dergelijks) hoe het wel gaat? Mvg Ad
Link naar reactie
Opnieuw installeren zal niet helpen. Het probleem is dat de DHCP server van de provider niet in staat blijkt te zijn om je IP-adres tijdig te vernieuwen. Dit kan meerdere oorzaken hebben, o.a.: - Je firewall kan het DHCP verkeer van je provider tegenhouden dat betrekking heeft op het vernieuwen van de periode dat dit adres voor jou gereserveerd is. - Er is iets mis aan de kant van de provider waardoor de gebruiksperiode (lease) van het internetadres zowiezo niet vernieuwd wordt. - Je PC krijgt geen goed IP-adres van je modem. - Het vaste IP-adres van je PC ligt in een reeks die door het modem gebruikt wordt als adressen om uit te delen voor DHCP. Door de verbinding te verbreken doet je PC een nieuwe aanvraag en krijgt een nieuw IP-adres. Of je dit nu doet door de kabel er uit te trekken, opnieuw op te starten of door het modem te resetten maakt niet uit. Mogelijk helpt het bij de diagnose als je elke keer kijkt welk IP-adres je krijgt en welk IP-adres je hebt vlak na het verbreken van de verbinding. Ook is van belang of je op je PC een goed intern IP-adres krijgt.
Link naar reactie
Dat is het IP-adres van je PC. Ook je router/modem heeft een IP-adres. mogelijk gaat het mis tussen je router/modem en je provider. Dat IP-adres kan je vaak ook opvragen via Internet Explorer. Dan moet je wel weten wat het interne IP-adres is van je modem. Vaak is dat dezelfde als die van de standaard gateway op je PC. Je vult dan in de adresbalk het IP adres van de router/modem in. Afhankelijk van het type modem kan je dan kijken welk IP-adres je provider je gegeven heeft.
Link naar reactie
Dat is het IP-adres van je provider. Je kan nog proberen de eerste 3 cijfergroepen van het IP-adres vanje eigen netwerkkaart te gebruiken, gevolgd door 254 of door 1. Er is echter een grote kans dat er dan een wachtwoord gevraagd wordt. Je zult je moeten wenden tot de helpdesk van je provider om verder te komen. Aan het IP adres te zien is dat Zonnet.
Link naar reactie

Om een reactie te plaatsen, moet je eerst inloggen

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Herstel opmaak

Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

• Nieuwe aanmaken...