anoniem Geplaatst: 29 oktober 2005 Delen Geplaatst: 29 oktober 2005 Hallo, ALs ik internet explorer (IE) opstart dan werkt alles prima. Hetzelfde geldt voor MSN. nA een tijdje (dit varieert tussen zo'n 10 minuten tot 3 uur) krijg ik geen info meer via IE (en indien MSN aan staat is deze ook verbroken). Dit probleem had ik drie maanden geleden niet. IE geeft dan die standaard melden van : kan server niet vinden. ALs ik op LAN verbinding kijk dan geeft deze aan dat deze is verbonden (100Mbs). Ik heb al van alles geproberd: herstelpunt, andere browser, virusscanner nogmaals alles laten scannen, ad-aware, spy-bot, andere UTP kabel. Het enige wat werkt is de UTP kabel eruit halen of de modem resetten of pc opnieuw opstarten zodat er een nieuw IP-adres wodrt aangevraagd. HELP!! (norton antiv 2005, zonealarm, winXP home,) Avast bedankt Quote Link naar reactie
anoniem Geplaatst: 29 oktober 2005 Auteur Delen Geplaatst: 29 oktober 2005 Je zit niet achter een router? Quote Link naar reactie
anoniem Geplaatst: 29 oktober 2005 Auteur Delen Geplaatst: 29 oktober 2005 Nee ik zit niet achter een router. Rechtstreeks op de kabel modem. Quote Link naar reactie
anoniem Geplaatst: 29 oktober 2005 Auteur Delen Geplaatst: 29 oktober 2005 Het komt wel eens voor, dat de dhcp server van de provider geblokt wordt door je firewall. UDP in/out, local 68, remote 67, ip van de dhcp De laatste kun je bijvoorbeeld vinden met ipconfig. Quote Link naar reactie
anoniem Geplaatst: 29 oktober 2005 Auteur Delen Geplaatst: 29 oktober 2005 Bedankt voor de reacties. Allen weet ik niet wat ik met deze informatie moet doen? Misschien wil je me dat uitleggen. Ik heb ipconfig middels 'uitvoeren (run)' geprobeerd te draaien, maar dan sluit het scherm wat verschijnt vrijwel direct (zo snel dat ik niet eens kan zien of er wat op staat). Quote Link naar reactie
anoniem Geplaatst: 29 oktober 2005 Auteur Delen Geplaatst: 29 oktober 2005 eerst cmd [enter] dan pas ipconfig in het geopende venster blijft het wel staan terug naar windows met exit Quote Link naar reactie
anoniem Geplaatst: 30 oktober 2005 Auteur Delen Geplaatst: 30 oktober 2005 ipconfig kan ik nu openen, maar wat moet ik met bovenstaande info doen m.b.t. het DHCP gebeuren??? Quote Link naar reactie
anoniem Geplaatst: 21 november 2005 Auteur Delen Geplaatst: 21 november 2005 Hallo, Ik heb dus precies hetzelfde probleem nu ik internet via de kabel (casema). De computer opnieuw opstarten is mijn enige mogelijkheid om ongeveer 10 minuten te kunnen internetten/e-mailen. De energiebeheer van de netwerkkaart is uitgezet en ik heb zonealarm gedeinstalleerd en opnieuw geinstalleerd. Helaas mocht dit niet baten. Volgens Casema wordt toch op de e.o.a. manier de poort voor e-mail en internet geblocked en blijft Azerus gewoon down- en uploaden!!! Net zoals jij begruip ik helaas niets van deze abracadabra dat als reacties is gegeven (sorry mensen), maar kan iemand in gewone mensentaal uitleggen (met printscreens of iets dergelijks) hoe het wel gaat? Mvg Ad Quote Link naar reactie
anoniem Geplaatst: 21 november 2005 Auteur Delen Geplaatst: 21 november 2005 Ik zit nog steeds met hetzelfde probleem (maar dan bij @home). Helaas is dit onderwerp, na een paar snelle reacties, een stille dood gestorven. Hopelijk wordt er, nu jij ook hetzelfde probleem hebt, weer wat nieuw leven ingeblazen. Groet, Mic Quote Link naar reactie
anoniem Geplaatst: 25 november 2005 Auteur Delen Geplaatst: 25 november 2005 zou het kunnen helpen als ik Win XP opnieuw installeer? Quote Link naar reactie
anoniem Geplaatst: 25 november 2005 Auteur Delen Geplaatst: 25 november 2005 Opnieuw installeren zal niet helpen. Het probleem is dat de DHCP server van de provider niet in staat blijkt te zijn om je IP-adres tijdig te vernieuwen. Dit kan meerdere oorzaken hebben, o.a.: - Je firewall kan het DHCP verkeer van je provider tegenhouden dat betrekking heeft op het vernieuwen van de periode dat dit adres voor jou gereserveerd is. - Er is iets mis aan de kant van de provider waardoor de gebruiksperiode (lease) van het internetadres zowiezo niet vernieuwd wordt. - Je PC krijgt geen goed IP-adres van je modem. - Het vaste IP-adres van je PC ligt in een reeks die door het modem gebruikt wordt als adressen om uit te delen voor DHCP. Door de verbinding te verbreken doet je PC een nieuwe aanvraag en krijgt een nieuw IP-adres. Of je dit nu doet door de kabel er uit te trekken, opnieuw op te starten of door het modem te resetten maakt niet uit. Mogelijk helpt het bij de diagnose als je elke keer kijkt welk IP-adres je krijgt en welk IP-adres je hebt vlak na het verbreken van de verbinding. Ook is van belang of je op je PC een goed intern IP-adres krijgt. Quote Link naar reactie
anoniem Geplaatst: 25 november 2005 Auteur Delen Geplaatst: 25 november 2005 Ok, Ik zal vandaag mijn ip adres bijhouden en het resultaat vanavond of morgen plaatsen. Nog een vraagje: hoe weet ik of mijn PC een goed intern IP-adres krijgt? Bedankt voor je replay. Groeten, Mic Quote Link naar reactie
anoniem Geplaatst: 25 november 2005 Auteur Delen Geplaatst: 25 november 2005 Ik heb mijn Ip adres bekeken toen ik verbinding had en nadat de verbinding er niet meer was (althans, mijn pc geeft wel aan dat er verbinding is, alleen heb ik geen contact meer). Zowel tijdens als na de verbinding was mijn ip-adres (en subnetmasker en standaardgateway) hetzelfde. ??? Quote Link naar reactie
anoniem Geplaatst: 25 november 2005 Auteur Delen Geplaatst: 25 november 2005 Dat is het IP-adres van je PC. Ook je router/modem heeft een IP-adres. mogelijk gaat het mis tussen je router/modem en je provider. Dat IP-adres kan je vaak ook opvragen via Internet Explorer. Dan moet je wel weten wat het interne IP-adres is van je modem. Vaak is dat dezelfde als die van de standaard gateway op je PC. Je vult dan in de adresbalk het IP adres van de router/modem in. Afhankelijk van het type modem kan je dan kijken welk IP-adres je provider je gegeven heeft. Quote Link naar reactie
anoniem Geplaatst: 26 november 2005 Auteur Delen Geplaatst: 26 november 2005 Hoi Herman, Ik heb geprobeerd om het ip adres te achterhalen van mijn modem (ik heb overigens geen router). Dat lukt niet op de manier zoals je boven hebt omschreven. Zijn er misschien nog andere opties? Groeten, Mic Quote Link naar reactie
anoniem Geplaatst: 26 november 2005 Auteur Delen Geplaatst: 26 november 2005 Is dat modem een USB modem of een ethernetmodem? Welk merk en type modem is het? Quote Link naar reactie
anoniem Geplaatst: 26 november 2005 Auteur Delen Geplaatst: 26 november 2005 Het betreft een ethernet modem: Motorola SB4200E surfboard cable modem. Quote Link naar reactie
anoniem Geplaatst: 27 november 2005 Auteur Delen Geplaatst: 27 november 2005 Welk IP-adres wordt dan gebruikt als standaard gateway? Dit zou toch normaal het IP-adres van je modem moeten zijn. Quote Link naar reactie
anoniem Geplaatst: 27 november 2005 Auteur Delen Geplaatst: 27 november 2005 mijn standaars gateway staat op 84.28.36.1 Hopelijk kan je er wat mee. Mij zegt het helaas niks. :o Quote Link naar reactie
anoniem Geplaatst: 28 november 2005 Auteur Delen Geplaatst: 28 november 2005 Dat is het IP-adres van je provider. Je kan nog proberen de eerste 3 cijfergroepen van het IP-adres vanje eigen netwerkkaart te gebruiken, gevolgd door 254 of door 1. Er is echter een grote kans dat er dan een wachtwoord gevraagd wordt. Je zult je moeten wenden tot de helpdesk van je provider om verder te komen. Aan het IP adres te zien is dat Zonnet. Quote Link naar reactie
Aanbevolen berichten
Om een reactie te plaatsen, moet je eerst inloggen