anoniem Geplaatst: 20 oktober 2005 Delen Geplaatst: 20 oktober 2005 Met een webcam probeer ik via internet contact te maken met mijn zoon. Ik werk met Windows XP. Mijn zoon is niet van de Mac af te slaan (doe ik trouwens ook niet, want het is een prima jongen!). We hebben zowel MSM Messenger, als Yahoo Messenger, alsook AIM geprobeerd. Op Yahoo krijgen we beeld maar geen geluid. AIM meldt problemen met de firewall en geeft geluid noch beeld. Ik gebruik een Logitech QuickCam Pro 4000. Wil iemand deze newbie de virtiuele weg naar Hollywood wijzen. Svp alleen serieuze adviezen in gewone spreektaal. Veel dank bij voorbaat, Jape Quote Link naar reactie
anoniem Geplaatst: 20 oktober 2005 Auteur Delen Geplaatst: 20 oktober 2005 MSN op de MAC is helaas niet zo uitgebreid als de Windows versie. Dat gaat dus niet lukken. De andere programma's ken ik niet, maar in eerdere post hierover blijkt dat er geen enkel pakket is waarmee dat kan. Quote Link naar reactie
anoniem Geplaatst: 21 oktober 2005 Auteur Delen Geplaatst: 21 oktober 2005 Is dit een verkeerde vraag? Misschien niet op het goede forum geplaatst dan? Of hebben jullie gewoon allemaal een hekel aan de Mac? (Ook niet aardig voor mijn zoon) Quote Link naar reactie
anoniem Geplaatst: 21 oktober 2005 Auteur Delen Geplaatst: 21 oktober 2005 Dit is geen verkkerde vraag. Ik heb geen hekel aan een MAC. Voor DTP is een MAC naar mijn bescheiden mening beter toegerust dan een Windows PC. De software-ontwikkelaars zien echter in de MAC een veel te kleine markt om uitgebreid software voor te ontwikkelen. Microsoft (MSN) ziet de MAC als een concurent en heeft daar dus al helemaal geen trek in. Helaas. Dit is dus ook niet het verkeerde forum. Ik heb alleen de feiten voor je op een rij gezet. Quote Link naar reactie
anoniem Geplaatst: 21 oktober 2005 Auteur Delen Geplaatst: 21 oktober 2005 Sorry Herman, Jij behoef je niet aangesproken te voelen. Integendeel. Bedankt voor je reactie. Maar het moet toch mogelijk zijn met een webcam van Windows naar Mac te komen. De Chinezen gaan binnenkort ook al naar de maan. Heeft daar dan niemand ervaring mee? Groet, Jape Quote Link naar reactie
anoniem Geplaatst: 21 oktober 2005 Auteur Delen Geplaatst: 21 oktober 2005 Mac was unix based, niet? Kan je GAIM proberen. (Dit forum is in principe ook voor problemen met de mac, maar de meeste leden zijn x86 en x64 gebruikers. Quote Link naar reactie
anoniem Geplaatst: 21 oktober 2005 Auteur Delen Geplaatst: 21 oktober 2005 gaim doet voor zover ik weet nog niet aan webcams. Er is wel een ander project, gaim-vv, dat daarmee bezig is, maar hoever ze daarmee zijn weet ik niet. Ik zit te denken aan netmeeting + gnomemeeting, hoewel ik niet zeker weet op gnomemeeting gaat werken op OS X. Je kunt eens kijken of er h323-apps zijn voor OS X (h323 is het protocol waar netmeeting mee werkt) Quote Link naar reactie
anoniem Geplaatst: 22 oktober 2005 Auteur Delen Geplaatst: 22 oktober 2005 Ben er van overtuigd dat jullie het goed bedoelen. Maar hier kan een newbie echt geen cholcola van maken. Hoe dacht je dat Albert Einstein heeft leren fietsen. Zeker niet met gaim (?) of gnome (?). En dan vraag ik nog niet eens naar de relativiteitstheorie. Al die knappe koppen op dit forum moeten een simpele ziel toch kunnen uitleggen hoe een Windows-webcam met een Mac-vriendin de liefde kan bedrijven?! Hoop doet leven, Jape Quote Link naar reactie
anoniem Geplaatst: 22 oktober 2005 Auteur Delen Geplaatst: 22 oktober 2005 Dat komt omdat deze mensen niet weten dat een MAC standaard [b:4168103fcc]niet[/b:4168103fcc] op Linux/Unix werkt. Ze praten dus over een verkeerd besturingssysteem. Dat schiet dus ook niet op. Quote Link naar reactie
anoniem Geplaatst: 22 oktober 2005 Auteur Delen Geplaatst: 22 oktober 2005 HermanH: recente macs draaien allemaal op OS X, wat een *nix variant is... Quote Link naar reactie
anoniem Geplaatst: 23 oktober 2005 Auteur Delen Geplaatst: 23 oktober 2005 [quote:d87af9b443="webspider"]HermanH: recente macs draaien allemaal op OS X, wat een *nix variant is...[/quote:d87af9b443] Om een Mac als een Unix machine te zien is wel erg kort door de bocht. --------------------- Kijk eens hier: http://www.mercury.to/index.php?sub=WhatIsMercury -MSN voor Mac heeft geen video maar Mercury (mac) kan video communiceren met MSN (op pc's) http://xmeeting.sourceforge.net/ -verschillende Mac apps die werken met het eerder genoemde h323 protocol --------------------- *iChat (mac) kan ook communiceren met AOL Instant Messenger (pc) maar dat geeft vaak problemen aan de pc-kant. *Met Yahoo messenger kun je een beeldverbinding maken (geen audio). *Skype (http://www.skype.com) komt eind 2005 ook met video en is cross-platform. Doe de groeten aan je zoon! :wink: Quote Link naar reactie
Aanbevolen berichten
Om een reactie te plaatsen, moet je eerst inloggen