Ga naar inhoud

met webcam van Windows naar Mac v.v.

anoniem

Aanbevolen berichten

Met een webcam probeer ik via internet contact te maken met mijn zoon. Ik werk met Windows XP. Mijn zoon is niet van de Mac af te slaan (doe ik trouwens ook niet, want het is een prima jongen!). We hebben zowel MSM Messenger, als Yahoo Messenger, alsook AIM geprobeerd. Op Yahoo krijgen we beeld maar geen geluid. AIM meldt problemen met de firewall en geeft geluid noch beeld. Ik gebruik een Logitech QuickCam Pro 4000. Wil iemand deze newbie de virtiuele weg naar Hollywood wijzen. Svp alleen serieuze adviezen in gewone spreektaal. Veel dank bij voorbaat, Jape
Link naar reactie
Dit is geen verkkerde vraag. Ik heb geen hekel aan een MAC. Voor DTP is een MAC naar mijn bescheiden mening beter toegerust dan een Windows PC. De software-ontwikkelaars zien echter in de MAC een veel te kleine markt om uitgebreid software voor te ontwikkelen. Microsoft (MSN) ziet de MAC als een concurent en heeft daar dus al helemaal geen trek in. Helaas. Dit is dus ook niet het verkeerde forum. Ik heb alleen de feiten voor je op een rij gezet.
Link naar reactie
gaim doet voor zover ik weet nog niet aan webcams. Er is wel een ander project, gaim-vv, dat daarmee bezig is, maar hoever ze daarmee zijn weet ik niet. Ik zit te denken aan netmeeting + gnomemeeting, hoewel ik niet zeker weet op gnomemeeting gaat werken op OS X. Je kunt eens kijken of er h323-apps zijn voor OS X (h323 is het protocol waar netmeeting mee werkt)
Link naar reactie
Ben er van overtuigd dat jullie het goed bedoelen. Maar hier kan een newbie echt geen cholcola van maken. Hoe dacht je dat Albert Einstein heeft leren fietsen. Zeker niet met gaim (?) of gnome (?). En dan vraag ik nog niet eens naar de relativiteitstheorie. Al die knappe koppen op dit forum moeten een simpele ziel toch kunnen uitleggen hoe een Windows-webcam met een Mac-vriendin de liefde kan bedrijven?! Hoop doet leven, Jape
Link naar reactie
[quote:d87af9b443="webspider"]HermanH: recente macs draaien allemaal op OS X, wat een *nix variant is...[/quote:d87af9b443] Om een Mac als een Unix machine te zien is wel erg kort door de bocht. --------------------- Kijk eens hier: http://www.mercury.to/index.php?sub=WhatIsMercury -MSN voor Mac heeft geen video maar Mercury (mac) kan video communiceren met MSN (op pc's) http://xmeeting.sourceforge.net/ -verschillende Mac apps die werken met het eerder genoemde h323 protocol --------------------- *iChat (mac) kan ook communiceren met AOL Instant Messenger (pc) maar dat geeft vaak problemen aan de pc-kant. *Met Yahoo messenger kun je een beeldverbinding maken (geen audio). *Skype (http://www.skype.com) komt eind 2005 ook met video en is cross-platform. Doe de groeten aan je zoon! :wink:
Link naar reactie

Om een reactie te plaatsen, moet je eerst inloggen

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Herstel opmaak

Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

• Nieuwe aanmaken...