anoniem Geplaatst: 18 oktober 2005 Delen Geplaatst: 18 oktober 2005 Hoi iedereen, Weet niet of ik deze vraag in het juiste topic plaats, zo niet dan mogen jullie het uiteraard verplaatsen. Willen jullie mij dan wel op de hoogte brengen van het verplaatsen? Ik wordt op het een beetje gek, ik sta in een lijst van een hoax mail of ketting email. Weet niet wat het precies is. Ik krijg er nu wel een groot aantal mails binnen per uur en de afzenderslijst wordt in mijn ogen steedsmaar groter. Jammer genoeg reageren er zoveel verschillende mensen weer op die rot e-mail die dan weer automatisch doorgestuurd wordt naar iedereen. Ik gebruik Outlook express als e-mail programma. Ik kan dan wel de afzenders allemaal gaan blokkeren en verwijderen van de server zonder ze te lezen, maar goed werkt niet echt. Dan moet ik denk wel een aantal honderden afzenders (regels) gaan invoeren. Ik heb ook al gekeken of er bepaalde woorden in voorkomt die ik makkelijk kan blokkeren, maar het zijn algemene woorden, dus dan komen er ook geen mails binnen die ik wel wil ontvangen. Jammer genoeg is het een e-mail adres die ik ook voor andere dingen gebruik. Voor de andere dingen ga ik nu wel een nieuw e-mail adres aanmaken, maar goed krijg ook nog correspondentie binnen op dit e-mail adres. Hoe kan ik oplossen om van deze irritante hoax/ ketting mail af te komen? Quote Link naar reactie
anoniem Geplaatst: 18 oktober 2005 Auteur Delen Geplaatst: 18 oktober 2005 Installeer eens een spamfilter, bijvoorbeeld [url=http://www.spamfighter.com/Download_Download.asp]SPAMfighter[/url] (gratis). Quote Link naar reactie
anoniem Geplaatst: 19 oktober 2005 Auteur Delen Geplaatst: 19 oktober 2005 Hoi JBS, Bedankt voor je reactie. Ik zal het eens uitproberen dat programma. Quote Link naar reactie
anoniem Geplaatst: 19 oktober 2005 Auteur Delen Geplaatst: 19 oktober 2005 [quote:3b430f839f]Ik krijg er nu wel een groot aantal mails binnen per uur en de afzenderslijst wordt in mijn ogen steedsmaar groter. Jammer genoeg reageren er zoveel verschillende mensen weer op die rot e-mail die dan weer automatisch doorgestuurd wordt naar iedereen.[/quote:3b430f839f] Mensen die reply to all misbruiken moeten een schop krijgen :P Als het gewoon kettingmails zijn helpt boos terugmailen waarschijnlijk het beste... dit natuurlijk niet doen als het spam is; maitjes van 'kijk, een virus, wordt niet gezien door norton en mcafee' mag je nóg bozer op terugmailen ;) Quote Link naar reactie
anoniem Geplaatst: 19 oktober 2005 Auteur Delen Geplaatst: 19 oktober 2005 Hoi webspider, Gelukkig vandaag nog niet ontvangen trouwens. Wat er in de mail staat is allemaal onzin ! Het rare is wel dat er ook een groot aantal grote Nederlandse bedrijven in voorkomen die er ook op reageert zoas Shell b.v. Hieronder volgt de mail tekst: Hoi, >> >> >> >> >> >> >> >> Als het onderstaande werkt worden we met zijn allen schatrijk!! >> >> >> >> Mooi meegenomen, toch.... >> >> >> >> Groetjes >> >> >> >> >> >> >> >> Bill Gates is zijn fortuin aan het delen. >> >> >> >> >> >> >> >> Beste vrienden, zie dit bericht alsjeblieft niet als een geintje. >> >> Bill Gates is echt bezig zijn fortuin te verdelen .Als je dit bericht >> >> negeert zul je er later ws. spijt van krijgen. >> >> Microsoft en AOL zijn momenteel de grootste Internet bedrijven ter >> >> wereld. >> >> In een poging zich er van >> >> te verzekeren dat Internet Explorer het meest gebruikte programma >> >> blijft >> >> zijn Microsoft en AOL bezig een soort "Lint bewijs" uit te voeren >> >> van het e-mail gebruik. Als je dit e-mail bericht doorstuurt naar je >> >> vrienden en bekenden kan Microsoft het "lint van berichten" volgen en >> >> doet >> >> dat ook als je (als Microsoftgebruiker) het bericht binnen een week >> >> doorstuurt.. >> >> >> >> Voor elke persoon aan wie je het e-mail bericht doorstuurt, betaalt >> >> Microsoft je $ 245,- en voor elke persoon die jou dat bericht >> >> weer terugstuurt betaalt Microsoft je nog eens $ 243,- en voor elke 3e >> >> persoon die het bericht ontvangt betaalt Microsoft nog eens $ 241,-. >> >> >> >> Binnen 2 weken neemt Microsoft dan contact met je op om je om je >> >> adres te >> >> vragen en stuurt je een cheque toe. >> >> >> >> >> >> >> >> "De groeten". >> >> Ik dacht eerst ook dat het om bedriegerij ging, maar 2 weken nadat ik >> >> dit >> >> e-mailbericht ontvangen en teruggestuurd had, nam Microsoft >> >> contact met me op, vroeg om mijn adres en binnen een paar dagen >> >> ontving ik >> >> een cheque van $ 24.800,-. >> >> >> >> Het is slechts een kwestie de mail te beantwoorden vóór het >> >> lintbewijs" >> >> beëindigd is. >> >> Als er iemand is die zich deze luxe kan permitteren is, is het Bill >> >> Gates >> >> wel. En voor hem zijn het eigenlijk gewoon"marketingkosten". >> >> Stuur daarom dit bericht alsjeblieft aan zoveel mogelijk personen. Er >> >> is >> >> op >> >> zijn minst $10.000,- voor jou bestemd. >> >> >> >> Voor mij geldt in dit geval: 'Baat het niet, het schaadt ook niet!' >> >> >> >> Groetjes, Quote Link naar reactie
anoniem Geplaatst: 19 oktober 2005 Auteur Delen Geplaatst: 19 oktober 2005 Ook bij shell wonen sufferds ;) mail bij dit soort mailtjes gewoon boos terug.. 'denk je nu echt dat dit werkt?' (zou lekker zijn als MS al onze mailtjes kon lezen |:( ) Quote Link naar reactie
anoniem Geplaatst: 19 oktober 2005 Auteur Delen Geplaatst: 19 oktober 2005 Het betreft hier een hoax die intussen zo oud is als Sinterklaas. Zwaar irritant, maar het meest verstandige is, om hier inderdaad [u:5639f8544b]absoluut niet op te reageren[/u:5639f8544b]! Quote Link naar reactie
anoniem Geplaatst: 19 oktober 2005 Auteur Delen Geplaatst: 19 oktober 2005 Ehm, je moet hier juist wél op reageren. Je moet 'm niet doorsturen maar wel een boze reply sturen ;) Quote Link naar reactie
anoniem Geplaatst: 19 oktober 2005 Auteur Delen Geplaatst: 19 oktober 2005 Hoi iedereen, Ik gooi de mailtjes die ik dus krijg omtrent dit ook gelijk in de vuilnisbak. Tot vandaag krijg ik er de laatste paar dagen enkele tientallen per dag binnen. Nu gelukkig niet meer (laten we hopen) ! Quote Link naar reactie
anoniem Geplaatst: 19 oktober 2005 Auteur Delen Geplaatst: 19 oktober 2005 't Is ook vaak een kwestie van geduld. Enige jaren geleden had ik een soortgelijk "geintje". Ik heb toen niets anders gedaan dan steeds maar die troep weggooien *zucht*...... Na een week of anderhalf was het ergste leed geleden! Quote Link naar reactie
Aanbevolen berichten
Om een reactie te plaatsen, moet je eerst inloggen