anoniem Geplaatst: 3 oktober 2005 Delen Geplaatst: 3 oktober 2005 Ik heb nu een @home budget abonnement, maar ik sta te overwegen om ADSL te nemen zonder telefoon. Direct ADSL van KPN voor 30,95 euro per maand in plaats van @home voor 17,95 per maand. Ja, het is sinds kort ook hier verkrijgbaar. Dit is dus een ADSL abonnement waarbij je geen telefoon hoeft te hebben en daarom iets duurder is dan van andere aanbieders. Ik bel alleen mobiel. En daar komt nog bij dat ze de snelheden flink gaan verhogen binnenkort (800->1500kbps). @home gaat dat ook doen en budget gaat van 500kbps naar 768kbps. Totaal gezien heb ik per betaalde cent meer bandbreedte. De voor en tegens: -Mijn antennekabel loopt onbeschermd buiten over de muur en is gevoelig voor indirecte blikseminslag (kostte mij in 2003 m'n modem). De telefoonkabel loopt ondergronds. -Ik heb best wel wat storingen met @home meegemaakt. Nu is het goed, maar ik vrees er weer voor als ze de snelheid weer gaan verhogen. -Het is wel heel goedkoop dat van @home én je hebt een eigen E-mailbox en een webspace wat direct ADSL niet biedt. Alhoewel een E-mail van @home maar maximaal een paar MB mag zijn is een presentatie verzenden niet succesvol. -ADSL (heb ik gehoort) is veel stabieler dan de kabel. Mijn ouders hebben met hun ADSL nooit problemen. Is dat ook zo? Of is het toeval? -De 1500kbps die dat ADSL abonnement gaat bieden is een opwaardering van mijn huidige situatie. -Ik hecht zeer veel waarde aan een stabiele verbinding. Wat kan ik het beste doen? Links: [url]http://www.kpn.com/kpn/show/id=996661/sc=4e2804[/url] [url]http://www.home.nl/producten/kabelinternet/budget/[/url][/url][/b] Quote Link naar reactie
anoniem Geplaatst: 4 oktober 2005 Auteur Delen Geplaatst: 4 oktober 2005 Niemand? Quote Link naar reactie
anoniem Geplaatst: 4 oktober 2005 Auteur Delen Geplaatst: 4 oktober 2005 ik heb adsl en geen problemen. zeer stabiel. Het is van KPN via XS4all. Dus geen ervaring met direct adsl. In elk geval vindt ik het kpn netwerk wel zeer stabiel . Er zijn zat mailboxen (gratis ) te verkrijgfen, zoals bij hotmail, yahoo. Met de snelheden die je hebt(krijgt) is webmail ook best heel praktisch) Bij ADSL heb je in elk geval een vaste snelheid, bij kabel schijnt je het te delen met de buurt. Veel mensen erop, trager dan adsl, weinig mensen, sneller dan adsl. (misschien heeft de kabel dat probleem wel nu verhlopen, maar daar weten de kabel experts van het forum meer van) Quote Link naar reactie
anoniem Geplaatst: 5 oktober 2005 Auteur Delen Geplaatst: 5 oktober 2005 Ik heb een beetje het "shopping"-idee. Ik verwijt niemand iets, maar ik had iets meer reacties verwacht omdat deze vraag niet direct in de search voorkwam of direct relevant is omdat het te oud is. Het enigste wat ik weet is dat er een telefoondoos in mijn huis aanwezig is en dat ik op mijn postcode ADSL kan krijgen. Ik ken de staat van mijn lijn niet. Ik aas op ADSL omdat ik positieve geluiden hoor. @home is ook stabiel, maar Windows (ook een verse install) heeft soms moeite met het DHCP gebeuren en dat vertraagd het opstarten toch wel aanzienlijk. Dat ligt aan @home (nagetrokken). Mijn internetgedrag is veranderd en ook mijn behoefte aan snelheid. Een 500Kbps lijn is nu wat krapjes aan het worden. Ik kan wel naar het basis abonnement overstappen van 29,95 en eind dit jaar genieten van een 2 mbit lijn wat volgens mij voldoende moet zijn voor mij. Echter mag ik officieel niet meer overstappen dit jaar omdat dat al 2 keer gebeurd is dit jaar (toch proberen?). Als ik ADSL neem heb ik voor 30 euro (eind dit jaar) een 1500kbps lijn en als ik daar 5 euro overheen lap zit ik met 3000kbps. Wat ik wil uitsluiten en hoe dat mogelijk is: ->Ik ken de kwaliteit van mijn telefoonkabel niet ->Vast IP adres: ik wil geen opstart-gemekker meer ->Ik wil vooral een stabiele lijn hebben. Met @home variëerd dat eens. Soms gaat het weken goed en dan is het een paar dagen dikke stroop. ->De ingebouwde hardwarematige firewall in hun modems schijnt erg goed te zijn. Weer een service in Windows minder? ->Hoe moet ik nu precies te werk gaan. Gewoon ADSL nemen of stick with it? Quote Link naar reactie
anoniem Geplaatst: 5 oktober 2005 Auteur Delen Geplaatst: 5 oktober 2005 Ik denk (kan me vergissen natuurlijk) dat je weinig reacties krijgt omdat niemand in precies hetzelfde schuitje zit als jij. Ik weet je locatie niet maar ik heb hier in Amsterdam een zeer stabiele adsl aansluiting via kpn (xs4all, en de storingen zijn in 2 jaar echt op 1 hand te tellen). Ik heb echter geen idee of er andere mensen zijn die ergens anders wonen en weer heel slechte ervaringen hebben met adsl via kpn. Als ik voor mezelf zou kiezen zou ik gaan voor de snelst mogelijke lijn voor het geld dat ik over heb voor een inet-aansluiting en het zou me verder weinig uitmaken of dat via de kabel of adsl is. Maar ik kan natuurlijk niet voor jou kiezen. Wellicht zou je je kunnen wenden tot vergelijkende onderzoeken in de Computer Totaal of van de Consumentenbond. Veel succes! Quote Link naar reactie
anoniem Geplaatst: 6 oktober 2005 Auteur Delen Geplaatst: 6 oktober 2005 [quote:ead9357485="angkor"]Ik denk (kan me vergissen natuurlijk) dat je weinig reacties krijgt omdat niemand in precies hetzelfde schuitje zit als jij. Ik weet je locatie niet maar ik heb hier in Amsterdam een zeer stabiele adsl aansluiting via kpn (xs4all, en de storingen zijn in 2 jaar echt op 1 hand te tellen). Ik heb echter geen idee of er andere mensen zijn die ergens anders wonen en weer heel slechte ervaringen hebben met adsl via kpn. Als ik voor mezelf zou kiezen zou ik gaan voor de snelst mogelijke lijn voor het geld dat ik over heb voor een inet-aansluiting en het zou me verder weinig uitmaken of dat via de kabel of adsl is. Maar ik kan natuurlijk niet voor jou kiezen. Wellicht zou je je kunnen wenden tot vergelijkende onderzoeken in de Computer Totaal of van de Consumentenbond. Veel succes![/quote:ead9357485] Zou best kunnen. Het zal best wel een moeilijke vraag zijn. Ik heb contact gehad met @home en ik kan dus wél mijn abonnement verhogen. Dit heb ik direct aangevraagd. Momenteel ga ik voor 12 euro per maand extra van 500 naar 1000kbps en de upstream gaat ook flink omhoog. Daar komt nog bij dat @home dit jaar gaat naar 2000kbps down en 400kbps up. Veel beter dan 500kbps down en 120kbps up. Navraag leerde mij dat ik nog helemaal niet van @home kan afstappen. Wat dat betreft geldt voor iedere abonnementsverandering een nieuwe contractduur van 12 maanden. Ik kon dat nergens vinden totdat ik al diep in de procedure van de aanvraag zat. Dat kan beter @home. Ik bellen en ja, het is helaas zo. Nog zo'n slimme zet van @home is om de eerste maand na de update gratis te geven, maar wel 20 euro administratiekosten in rekening brengen :-? Ach, bespaar ik volgende maand toch 9,95. PS: Ik download regelmatig grote bestanden (speldemo's enzo) en dat is met 63,5 Kbyte/s niet zo leuk meer omdat die demo's steeds groter worden. Ik wil wel weten wat ik koop als ik een game koop. [size=9:ead9357485]Voor bittorrent zal het ook wel fijn zijn[/size:ead9357485][/b] Quote Link naar reactie
anoniem Geplaatst: 6 oktober 2005 Auteur Delen Geplaatst: 6 oktober 2005 Ik heb ook XS4ALL en heb een zeer stabiele verbinding, nooit problemen. Hoogstens een keertje down gegaan door een stroomstoring dus niet eens de schuld van XS4ALL. Ik heb Lite en die gaat binnenkort zelfs naar 3000 kbps down en up blijft op 512 kbps. Helpdesknummer (dat ik overigens nog nooit gebruikt heb) is gewoon een normaal nummer. Kabelaars heb ik met name slechte verhalen gehoord allerlei addertjes onder het gras. UPC en Casema vooral. - Eindeloos wachten op een monteur die niet komt. - Dure helpdesknummers, waarbij je ook nog lang in de wachtrij staat. - Geen stabiele verbinding (wel afhankelijk van waar je woont). - In één keer weer aan een jaar contract vast (Casema wordt het zelfs iedere keer weer met een jaar verlengt). - Onduidelijke afschrijvingen via automatische incasso. Quote Link naar reactie
anoniem Geplaatst: 13 oktober 2005 Auteur Delen Geplaatst: 13 oktober 2005 Ik heb mijn abonnement van @home verhoogt naar basis. Nu 1000/250 over ruim een maand wordt dat 2000/400kbps :D Ik heb even een artikel gelezen over de fair use policy van @home. Elke @home gebruiker die vragen heeft over de fair use policy moet dit even lezen. Dat zorgde ervoor dat ik uiteindelijk toch bij @home gebleven ben. [quote:a89a3057dc] De visie van Troubles@Home op de fair use policy van @Home. Wat is excessief bandbreedteverbruik? Enige tijd geleden wilde Troubles@Home (en vele @Home-gebruikers) hierop een antwoord hebben van @Home. Helaas, dit wilde @Home niet geven. "Het hangt van teveel factoren af, er is geen concreet getal te geven.", aldus de woordvoerder. De miscommunicatie van @Home naar de media i.v.m. de rode en gele kaarten maakte het hele verhaal nog een stuk ingewikkelder. Om toch enig inzicht te krijgen waar de grens van excessief ligt, heeft Troubles@Home zelf een klein onderzoek gestart. Een teamlid van Troubles@Home heeft doelbewust geprobeerd een waarschuwing van @Home te bemachtigen. En dit is gelukt. Na ruwweg 50 GB gedownload te hebben in 10 dagen, kreeg de betreffende persoon een e-mail met een informele waarschuwing. Na enig contact met de abuse-commissie en tijdens het laatste overleg (13 juni 2002) met @Home, heeft Troubles@Home haar interpretatie gegeven aan de term "fair use policy". De procedure die @Home voert m.b.t. de gebruikers die volgens haar excessief bandbreedteverbruik generen, is bij deze uitleg van essentieel belang: @Home houdt niet actief het bandbreedteverbruik van haar klanten bij. Indien er in een bepaalde buurt een klacht binnenkomt over de snelheid, gaat @Home metingen verrichten. De persoon c.q. personen die dan een aantal dagen bovenaan de lijst staan m.b.t. bandbreedteverbruik krijgen een informele waarschuwing. Vervolgens wordt deze persoon in de gaten gehouden d.m.v. systeem (2 weken lang), dat een aantal keer per week in de piekuren (17:00 uur - 0:00 uur) in de gaten houdt of er niet teveel bandbreedte verbruikt wordt. Bij excessief bandbreedteverbruik worden automatisch gegenereerde berichten naar de betreffende persoon gestuurd, waarbij hij attent gemaakt wordt op zijn excessief gebruik van de bandbreedte. Levert dit geen resultaat op, dan wordt door de persoon besproken door de abuse commissie van @Home. Hierna volgt een officiële waarschuwing d.m.v. een aangetekend schrijven. Blijft het bandbreedteverbruik ongewijzigd, dan volgt een tijdelijke afsluiting. Dit wordt ook wel de gele kaart genoemd. Helpt dit alles geenszins, dan volgt een rode kaart, een afsluiting van de verbinding. Zoals uit bovenstaande blijkt, bepalen dus 2 factoren de 'fair use': Klachten uit de buurt Het al dan niet gebruik maken van de verbinding tijdens de piekuren. Klanten van @Home die in een buurt wonen waar weinig @Home klanten zitten, danwel gebruikers die niet intensief gebruik maken van de @Home dienst, hebben dus minder snel kans op een informele waarschuwing. Er zal immers minder snel geklaagd worden. @Home legt hierbij duidelijk uit dat dit niks te maken heeft met de capaciteit. Waar het probleem dan wel precies ligt is ons niet helemaal duidelijk. Uit het laatste overleg blijkt immers dat @Home streeft naar een maximaal aantal, dat is aangesloten op 1 CMTS. Gebruikers die veel bandbreedte verbruiken, zijn vrijwel altijd downloaders van grotere hoeveelheden informatie (denk aan: films, veel muziek, etc.). Bij fair use is het dus van belang, gezien de procedure van @Home, dat indien deze gebruikers toch veel willen downloaden, ze dit doen buiten de piekuren om. Het betreffende teamlid kon ongestoord downloaden buiten de piekuren om. Ging hij echter over de 1 GigaByte heen tijdens de piekuren, dan kreeg hij een automatisch gegenereerde e-mail. @Home vertelde in het laatste overleg dat dit niet een standaard is. In dit verhaal wordt het dus enkel illustratief verteld. Zoals blijkt uit dit verhaal, is er geen concreet getal te noemen bij de woorden excessief bandbreedteverbruik. Een aantal factoren nog kort opgesomd: @Home controleert pas na klachten uit de buurt. Deze metingen worden een aantal keren per week slechts in de piekuren verricht. Er gaan veel (informele) waarschuwingen vooraf aan een 'gele kaart'. Mensen die toch een vergelijking willen ter illustratie: Het betreffende teamlid van Troubles@Home downloadde 50 GigaByte in 10 dagen. Vervolgens werd hij in de gaten gehouden en kon hij buiten de piekuren ongelimiteerd downloaden. In de piekuren kreeg hij bij meer dan 1 GigaByte bandbreedteverbruik een waarschuwing. Kortom: Iedereen kan gerust zijn/haar gang gaan. Houdt bij een hoog bandbreedteverbruik rekening met het bovenstaande, dan blijft 'onbeperkt = onbeperkt' gelden bij @Home.[/quote:a89a3057dc] Quote Link naar reactie
anoniem Geplaatst: 13 oktober 2005 Auteur Delen Geplaatst: 13 oktober 2005 Jimmy : leuk als je dit weet, echter dit is zoals ik lees een intrepeatie van troubles@home en niet een officieel statement van @home. dus als @home iets anders doet dan heb je geen poot om op te staan. Quote Link naar reactie
anoniem Geplaatst: 13 oktober 2005 Auteur Delen Geplaatst: 13 oktober 2005 Ik ben ook niet echt van plan om uit de ban te springen hoor :wink: 20 Gb per maand is voor mij al heel bijzonder. Quote Link naar reactie
anoniem Geplaatst: 17 oktober 2005 Auteur Delen Geplaatst: 17 oktober 2005 Hallo, ik heb een soortgelijk probleem, daarom ga ik even door op dit topic. Ik heb momenteel geen internet, maar heb er wel weer behoefte aan. Daarbij komt dat ik GEEN vaste telefoonaansluiting heb en daar ook niet aan wil. Jimmy had het hierboven over Direct Internet GO van kpn (= ADSL zonder vaste telefonie). Dit is nu in de aanbieding van 30.95 voor [b:9943c71109]21.95 per maand[/b:9943c71109] en krijg je [b:9943c71109]"Down tot 1600 kbit/s - Up tot 250 kbit/s"[/b:9943c71109]. Dit leek mij dus ideaal: snel internetten en geen vaste aansluiting. Nou zit ik eens verder te kijken en is er natuurlijk ook nog altijd de mogelijkheid van kabelinternet (dan heb ik ook geen vaste telefoonaansluiting nodig). Het, wederom door Jimmy vermelde, abonnement @Home budget leek mij ook interessant. Voor [b:9943c71109]17.95 euro per maand[/b:9943c71109] krijg je [b:9943c71109]"Down tot 750 kbit/s - Up tot 250 kbit/s"[/b:9943c71109]. Als ik me niet vergis gaat dit nog omhoog in het eerste kwartaal van 2006. Wat is aan te raden? Kabel van @Home of ADSL van KPN (of zijn er misschien nog andere soortgelijke mogelijkheden ? Eisen: - Ik wil ongeveer 20 euro per maand betalen - Ik wil geen vaste telefoonaansluiting - Ik wil draadloos kunnen internetten met mijn laptop - Ik wil zeker een stabiele verbinding ! Kan een van de experts mij hierover adviseren ? Alvast bedankt voor de hulp, Looyke Quote Link naar reactie
anoniem Geplaatst: 17 oktober 2005 Auteur Delen Geplaatst: 17 oktober 2005 [quote:a0d6a5f9c1="Looyke"]Hallo, ik heb een soortgelijk probleem, daarom ga ik even door op dit topic. Ik heb momenteel geen internet, maar heb er wel weer behoefte aan. Daarbij komt dat ik GEEN vaste telefoonaansluiting heb en daar ook niet aan wil. Jimmy had het hierboven over Direct Internet GO van kpn (= ADSL zonder vaste telefonie). Dit is nu in de aanbieding van 30.95 voor [b:a0d6a5f9c1]21.95 per maand[/b:a0d6a5f9c1] en krijg je [b:a0d6a5f9c1]"Down tot 1600 kbit/s - Up tot 250 kbit/s"[/b:a0d6a5f9c1]. Dit leek mij dus ideaal: snel internetten en geen vaste aansluiting. Nou zit ik eens verder te kijken en is er natuurlijk ook nog altijd de mogelijkheid van kabelinternet (dan heb ik ook geen vaste telefoonaansluiting nodig). Het, wederom door Jimmy vermelde, abonnement @Home budget leek mij ook interessant. Voor [b:a0d6a5f9c1]17.95 euro per maand[/b:a0d6a5f9c1] krijg je [b:a0d6a5f9c1]"Down tot 750 kbit/s - Up tot 250 kbit/s"[/b:a0d6a5f9c1]. Als ik me niet vergis gaat dit nog omhoog in het eerste kwartaal van 2006. Wat is aan te raden? Kabel van @Home of ADSL van KPN (of zijn er misschien nog andere soortgelijke mogelijkheden ? Eisen: - Ik wil ongeveer 20 euro per maand betalen - Ik wil geen vaste telefoonaansluiting - Ik wil draadloos kunnen internetten met mijn laptop - Ik wil zeker een stabiele verbinding ! Kan een van de experts mij hierover adviseren ? Alvast bedankt voor de hulp, Looyke[/quote:a0d6a5f9c1] Is snelheid ook van belang? Kabel van @home is maar 750/250 voor €17,50 ADSL van KPN 1600/512 voor €30,95 Tijdelijk €21,95 Je zegt dat @home met snelheid omhoog gaat maar KPN ADSL gaat ook met download snelheid omhoog. naar 3000k/bits. Lijkt mij dat op dit moment als je kijkt naar de prijs/snelheid verhouding, ADSL goedkoper is. Draadloos internet kan met beiden. Voor een kleine meerprijs kan me vaak gelijk een draadloos modem/router krijge.bij ADSL. Wat stabiliteit heb ik ook beter verhalen over ADSL gehoord. Kijk ook eens op www.internetten.nl hier kan je eea vergelijken. Quote Link naar reactie
anoniem Geplaatst: 17 oktober 2005 Auteur Delen Geplaatst: 17 oktober 2005 Dank je wel voor je snelle reply Tom !! De snelheid is inderdaad niet onbelangrijk. Toen ik nog thuis woonde ben gewend geraakt aan Tiscali Surf en dat was geloof ik ook iets van 1500/256 (uit mijn hoofd). Dit was meer dan genoeg voor mijn gebruik en ik wil liefst niet teveel inleveren op deze snelheid. Als ik het goed begrijp is ADSL dus stabieler als Kabel internet, dan lijkt mij dat verschil van die paar euro snel goedgemaakt ! Ik denk dat ik er al uit ben, of er moeten nog alternatieven zijn, maar ik zal even een kijkje nemen op de link die je gaf. Dank je! Quote Link naar reactie
anoniem Geplaatst: 18 oktober 2005 Auteur Delen Geplaatst: 18 oktober 2005 Ik draag inhoudelijk niet echt bij aan de discussie maar ik kan wel melden dat ik sinds een tijdje ook @home budget gebruik. Ik heb een aantal keren een speedtest gedaan, meestal in de piekuren. Elke keer kwam ik boven de snelheid die ik zou moeten hebben. Een paar keer downloade ik een bestand van 1,5 mb in 1 sec. De snelheid gaat nog weer omhoog. Voor huis tuin en keuken gebruik zoals bij mij is dat voldoende. Die keer dat ik wat groters wil downloaden mag het wat langer duren. Dan haal ik wel even een bak koffie of zo. Geen probleem voor mij, en zo traag is het straks overigens niet meer. We raken veel te verwend :wink: Ik heb al een paar keer de helpdesk gebeld. Ik werd zeer snel geholpen en iedere keer werd mijn vraag goed beantwoord of mijn probleem goed opgelost. Ik was vooraf ook wel een beetje bang of het me wel zou bevallen. Hoorde wel regelmatig over storingen en slechte helpdesk en zo. Tot nu voor mij i.i.g. helemaal niet het geval, ben tot nu toe erg tevreden. Conqubite Quote Link naar reactie
anoniem Geplaatst: 18 oktober 2005 Auteur Delen Geplaatst: 18 oktober 2005 ADSL is triest hier in Reek op 5375. Diep triest. Dat werd zelfs meerdere malen bevestigd :o Dan ben ik wel blij met @home. 99% van de tijd haal ik 100% van de beloofde snelheid (1000kbps=125kByte/s) en de upload is ook prima in orde. PS: Ik ga geen 35 euro's betalen voor een 3000kbps lijn als je er hier maar 35 kByte/s uitkrijgt :-? @home gaat binnenkort over van 1000 naar 2000kbps. Upload gaat van 250 naar 400kbps (genoeg voor mij). Als ik dat 99% van de tijd haal mag ik toch niet klagen 8) [quote:9c0da654de]Is snelheid ook van belang? Kabel van @home is maar 750/250 voor €17,50 ADSL van KPN 1600/512 voor €30,95 Tijdelijk €21,95 Je zegt dat @home met snelheid omhoog gaat maar KPN ADSL gaat ook met download snelheid omhoog. naar 3000k/bits. Lijkt mij dat op dit moment als je kijkt naar de prijs/snelheid verhouding, ADSL goedkoper is. Draadloos internet kan met beiden. Voor een kleine meerprijs kan me vaak gelijk een draadloos modem/router krijge.bij ADSL. Wat stabiliteit heb ik ook beter verhalen over ADSL gehoord. Kijk ook eens op www.internetten.nl hier kan je eea vergelijken.[/quote:9c0da654de] PS: Ik had vroeger al ooit eens een maand gratis breedband mogen proberen dat toen vastond op 2560kbps. Dat haalde ik destijds ook met gemak. 2000kbps mag dus geen probleem zijn 8) Quote Link naar reactie
Aanbevolen berichten
Om een reactie te plaatsen, moet je eerst inloggen