Ga naar inhoud

alle bittorrent clients vast na 20 minuten?

anoniem

Aanbevolen berichten

Hey, Ik heb een erg vaag probleem. Als ik iets wil downloaden via een bittorrent client, welke dan ook, loopt de client vast en geeft foutmelding. Met auzura heb ik zelfs meegemaakt dat mijn computer spontaan opnieuw opstarte na de foutmelding... :-? . Bittorrent, auzura, abc client, bittornado, allemaal hetzelfde probleem. Ook bleef bij auzura gewoon torrents aan staan, volgens tracker althans, zelfs na reboot. Iemand wel is van dit probleem gehoord? Sorry heb nog niet echt de moeite genomen om zelf op onderzoek uit te gaan, heb dan ook niet echt veel tijd :evil:. sys specs globaal: x2 4400+ 2gb twinx xpert pc3200 7800 GTX 300gb seagate asus a8n sli premium moederbord. bedankt iig!
Link naar reactie
Bittorrent is de engine waar volgens mij ook alle andere programma's gebruik van maken. Misschien zaak om die eens opnieuw te installeren of te upgraden. Ander probleem kan het gebruik van een (wireless) router zijn icm te veel actieve (torrent-)verbindingen. Krik het maximum aantal verbindingen in bijv. Azureus (of als je die Auzura wil noemen, prima) eens omlaag.
Link naar reactie
[quote:eaf8dd9d29="Paulus"]Bittorrent is de engine waar volgens mij ook alle andere programma's gebruik van maken. Misschien zaak om die eens opnieuw te installeren of te upgraden. Ander probleem kan het gebruik van een (wireless) router zijn icm te veel actieve (torrent-)verbindingen. Krik het maximum aantal verbindingen in bijv. Azureus (of als je die Auzura wil noemen, prima) eens omlaag.[/quote:eaf8dd9d29] Hehe sorry wist de precieze naam niet meer :D. Dat ze gezamenlijk 1 engine gebruiken wist ik en daar zit ook het probleem.. updaten en reinstall werken niet. Zonder router nog hetzelfde probleem... Ik zal eens proberen om 50% te gebruiken, weet niet of het resultaat heeft.
Link naar reactie
maar is een update. Ik heb ondertussen mijn netwerk drivers geupdate, deze liepen nogal op achter. Dit veranderde echter niets. Ik kan ook niets vinden op internet met dit probleem, enkel in het bittorrent faq staat iets over het verband tussen vast lopen en netwerkkaart problemen. De update maakte geen verschil. De nieuwste bittorrent is gedownload en ook het maximum aantal peers is naar 60 of 40 gezet wat nog steeds geen verschil maakte. Nog iemand ideeen?
Link naar reactie
Werkt HTTP traffic nog wel? (kan je websites bezoeken ed?) Kijk evt eens op je modem of hij niet door z'n max connections heen gaat, hoewel ik dat met max 60 connections niet zou verwachten ;) Wat is de precieze foutmelding? [quote:297f0202b5]Dat ze gezamenlijk 1 engine gebruiken wist ik en daar zit ook het probleem.[/quote:297f0202b5] Dat doen ze niet. Ze gebruiken hetzelfde [i:297f0202b5]protocol[/i:297f0202b5]. Zeggen dat ze gezamenlijk 1 engine gebruiken is zoiets als zeggen dat FF en IE dezelfde engine gebruiken ;) [size=9:297f0202b5][offtopic]Pssjt! 't is Azureus :P[/size:297f0202b5]
Link naar reactie
nou daar ligt het probleem ook... Ik gebruik nu ABC client. ( heb ook voor het gemak eens een OUDERE bittorrent versie genomen, maar tevergeefs ). Na even downloaden loopt het programma vast, het bekende windows schermpje... nooit gekeken naar details als dat nodig zou zijn. Maarja das het ergste niet... hij gooit me internet eruit totdat die client afgesloten is. Geen MSN, Games en http meer tijdens het downloaden... (ja met 5kb down en 0kb up dus niet volle bandbreedte ^^ ). Aan me modem kan het overigens niet liggen.. heb het alleen op me nieuwe computer, op de oude ging alles perfect met hetzelfde modem. Soms slaat me hele comp op hol... sluit niet meer af, internet op hol, en loopt uiteindelijk helemaal vast... en dat alles na het afsluiten van de client na het vast lopen.
Link naar reactie
Als je vaak een grote download start met bittorent of via het web is het in de eerste plaats heel handig om van de TCP/IP limit van 10 verbindingen af te komen. Dan via een patch of via een Nlite XP CD. Ik heb ze op 500 gezet zodat het nooit in de knoei kan komen met het modem. Of hij staat té hoog (65536 bijv.) of hij staat te laag (max 10 xpsp2). Ik prefereer persoonlijk al een getweakte XP als ik het bureaublad voor de eerste keer zie. Dat doe ik via Nlite. Waarom ik Nlite erbij haal? Omdat ik sindsdien ik het gebruik snelle downloads heb en een getweakte PC. Geen problemen met netwerken meer. Het dient dan ook als tip aan TS.
Link naar reactie

Om een reactie te plaatsen, moet je eerst inloggen

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Herstel opmaak

Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

• Nieuwe aanmaken...