Ga naar inhoud

Kan veel sites niet zien

anoniem

Aanbevolen berichten

Hallo, ik wil jullie als "computerdeskundigen" eens een vraag stellen. Misschien kun jij hier toevallig iets zinnigs over zeggen. Momenteel heb ik een probleem met ADSL. Kort gezegd, ik kan een aantal websites niet zien. als ik bijvoorbeeld de website www.nos.nl wil zien dan krijg ik onderin beeld "bezig met openen van website 145.58.30.20". . . en na een minuut de melding "De pagina kan niet worden weergegeven". Dit is ook zo bij bijvoorbeeld www.ballonvaren.com. Mijn eigen site www.hotair.nl zie ik wel maar bijvoorbeeld www.hotair.com lukt dan weer niet. Heeeeel veel sites kan ik wel zien en deze laden dan ook razendsnel, ten teken dat de verbinding wel goed is, ook sites die ik nog nooit bekeken heb en dus niet in mijn cache staan !! Maar zeker 30% van de sites lukt gewoonweg niet. Ik heb ADSL via Versatel over de KPN lijn. Versatel geeft mij aan dat de KPN waarschijnlijk routeringsproblemen heeft, KPN ontkent dat en zoekt het probleem bij mij thuis. Het probleem doet zich echter zowel op mijn pc als op die van mijn dochter voor. Ze hangen beidde aan een E-Tech multi modem, die ook al gereset is. Norton Internet Security is al geheel verwijderd geweest om uit te sluiten dat deze een aantal sites blokkeerd, maar dat helpt ook niks. Als ik bijvoorbeeld een site opvraag die ik nog nooit opgeroepen heb (maar wel bestaat), zoals www.lamp.nl, dan lukt het ook niet. Volgens KPN moet het dan aan het modem liggen maar daar twijfel ik aan, ik ga dat echter wel proberen want ik weet het nu ook niet meer. KPN is nog wel aan het nadenken over dit probleem. Ik denk echter dat het een routeringsprobleem van de KPN is. Vriendelijke groeten, Bennie Bos, Emmen info@hotair.nl
Link naar reactie
Het probleem is inmiddels duidelijk maar nog niet opgelost. Ik heb vanmiddag mijn hele PC laten checken door een Wizz-kid. Daar mankeerde niks aan. Ook het modem leek oké. Daarna een modem geleend van een buurtbewoner en wat denk je, nog steeds dezelfde problemen. Het probleem ligt dus niet bij mij. Even later belde de KPN. Zij hadden vandaag contact gehad met mijn provider Versatel en zij hebben nu onderkend dat het probleem bij hun ergens in de routering moet zitten. De helpdesk van Versatel was daarvan niet op de hoogte omdat men dacht dat het wel meeviel. Inmiddels hebben zich al honderden mensen met klachten gemeld. Versatel kan dus aan het werk en hopenlijk snel.
Link naar reactie

Om een reactie te plaatsen, moet je eerst inloggen

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Herstel opmaak

Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

• Nieuwe aanmaken...