anoniem Geplaatst: 17 september 2005 Delen Geplaatst: 17 september 2005 ik heb gister de draadloze livebox geinstalleerd. ik heb 2 pc's aangesloten op 2 ethernet aansluitingen op de livebox. Internet werkt perfect. maar hoe kan ik een netwerkje aanmaken. dus bestanden delen of printers :-? (Windows XP) alvast bedankt Quote Link naar reactie
anoniem Geplaatst: 19 september 2005 Auteur Delen Geplaatst: 19 september 2005 Je hebt beide een pc met windows xp dan is het eigenlijk heel simpel. wat je moet doen is eerst het ip of de pc naam van beide systemen weten. ip kan je verkrijgen door Start > Uitvoeren > "cmd" + OK en dan in het command scherm "ipconfig" in te voeren. Nu komt het ip eruit rollen. het zal iets zijn van 10.0.xxx.xxx of 192.168.xxx.xxx zo iets. om bij de andere op de pc te komen moet in je in explorer \\ip-van-host-pc\c$ bijv. dit opent een connectie naar de C mits geshared. Sharen doe je door op de pc zelf rechtermuisknop Delen en Beveiligen te kiezen en de optie "Deze map delen" te kiezen. als je dan naar bijv. \\ip-van-host-pc gaat dan zie je koppelingen naar de mappen "Shared Folders". Het is eigenlijk best simpel... Quote Link naar reactie
anoniem Geplaatst: 19 september 2005 Auteur Delen Geplaatst: 19 september 2005 We zitten op dezelfde werkgroep, maar als ik dan bij "My Network Places" op "View workgroup computers" klik. Dan moet er als het goed is 2 pc namen te zien zijn. maar ik zie alleen de mijne. Wanadoo zegt dat ik een switch moet installeren voor een lokaal netwerk en dat de livebox alleen het internet regelt :roll: Quote Link naar reactie
Aanbevolen berichten
Om een reactie te plaatsen, moet je eerst inloggen