anoniem Geplaatst: 13 september 2005 Delen Geplaatst: 13 september 2005 Dit bericht ontving ik net. Ben benieuwd hoe het gaat lopen. Meer info op http://www.hccnet.nl/hccnet/index.cfm?fuseaction=home.showPagina&pagina_id=1438 Vooral hoe het nu verder gaat als je HCC lidmaatschap los gekoppeld wordt van de provider. Immers tot nu toe gekoppeld. wat zal het effect op C!T zijn, het blad dat je koos en HCCNet erbij kreeg of de keuze andersom dat je het blad "bij de internetprovider HCCNet kreeg". Even gechargerd, want zo zweart wit is het niet. [quote:164cebd511]hcc start samenwerking met XS4ALL XS4ALL en hcc gaan een samenwerkingsovereenkomst aan. De internetprovider hcc!net zal bovendien onderdeel gaan uitmaken van XS4ALL. hcc, hcc!net en XS4ALL hebben daartoe een intentieverklaring getekend op 7 september 2005. Het gebruikelijke technische en financiële onderzoek zal naar verwachting op 1 november 2005 worden afgerond. Wat betekent dit voor hcc? hcc blijft een zelfstandig orgaan dat informatie en diensten levert aan haar leden. XS4ALL neemt alleen internetprovider hcc!net over, het lidmaatschap van hcc blijft dus ongewijzigd. XS4ALL en hcc stellen de komende weken een overeenkomst op voor de samenwerking. Zodra de inhoud hiervan vaststaat worden hcc leden nader geïnformeerd. Uw hcc-lidmaatschap blijft ongewijzigd. U kunt uw e-mailadressen van hcc!net gewoon blijven gebruiken, zo lang u lid blijft van hcc. Met vragen kunt u bij de vertrouwde hcc!net telefoonnummers terecht (0900-4222255). Ook aan uw instellingen verandert voorlopig niets. XS4ALL is een kwalitatief hoogstaande en innovatieve provider. Hcc is daarom verheugd dat hcc!net-klanten een goed onderkomen zullen vinden en ziet voor hcc nieuwe kansen in de samenwerking met XS4ALL. Voor meer informatie zie: http://www.hcc.nl, http://www.hccnet.nl/xs4all. Met vriendelijke groet, Ronald van Rooden Directeur hcc [/quote:164cebd511] Quote Link naar reactie
anoniem Geplaatst: 13 september 2005 Auteur Delen Geplaatst: 13 september 2005 Zag het vanmorgen ook al op teletext. Het lijkt erop dat KPN zijn machtspositie aan het uitbreiden is. Xs4all is namelijk een volle dochter van KPN. Quote Link naar reactie
anoniem Geplaatst: 13 september 2005 Auteur Delen Geplaatst: 13 september 2005 Wat houdt dit voor de huidige leden in. Worden wij, trouwe leden van hcc cq. Computertotaal, die jaarlijks toch flink hebben bijgedragen via abonnementsgeld om hccnet van de grond te krijgen er ook beter van. De Hcc zal flink wat geld binnen halen, terwijl de kosten van Hccnet toch door de leden zijn betaald. Wat gaat er met dit geld gebeuren. Ik verwacht op zijn minst een verlaging van het abonnementsgeld. Of zal dit geld in andere zakken verdwijnen. Ze zullen wel met de smoes komen dat ze nu nog betere service kunnen geven aan hun leden. Service waar we overgens ook al extra voor moeten betalen. Ik begin zo langzamerhand de schijt :evil: van Hccnet te krijgen. Quote Link naar reactie
anoniem Geplaatst: 13 september 2005 Auteur Delen Geplaatst: 13 september 2005 Dus lid blijven van HccNet / ComputerTotaal heeft dus ook geen enkel voordeel meer. Dat had het eigenlijk al niet meer vanaf april 2005. Toen werd het basic-abbo verhoogd van 47,35 naar 52,95. Dus het voordeel dat je had als hcc lid was in 1 klap weg !!!!! HccNet gaf KPN daarvan de schuld, wat helemaal niet waar blijk te zijn :evil: Er zijn namelijk meerdere providers die basic aanbieden voor rond de 53 euro. Ik ben wel heel benieuwd ofdat XS4ALL de prijs gaat verhogen. Want een basic kost bij hun namelijk 59,95,....wel 1 van de best geteste, maar ook 1 van de duurste :wink: Ben al 3 jaar naar tevredenheid lid van HccNet ADSL, maar vanaf April ben ik wel heel anders erover gaan denken. En met mij zeer veel anderen denk ik. Maar we zien wel vanaf 1 november gaat worden. Anders adios XS4ALL :D want ik wil niet nog eens meer gaan betalen voor mijn basic-abbo Quote Link naar reactie
anoniem Geplaatst: 13 september 2005 Auteur Delen Geplaatst: 13 september 2005 je ziet het kan om een aardig bedrag gaan... zie onder ivm de overname van Tiscali Ik denk zelf dat er veel mensen kunnen afhaken. Waarom? HCCNet ben ik destijds voor de telefoon lid geworden, meteen het blad erbij, de kwaliteit was hoog! Maar de ontwikkeling gaat door... Ik deel al ruim ca 5 jaar zelf met 2 buren een kabelverbinding.., dat was 4 jaar met 1 buur en sinds kort met 2 dus. Toen wij daar aan begonnen stond ADSL nog in de kinderschoenen. Een overstap heb ik later wel overwogen maar toch weer extra kosten destijds en zeker met 2 buren is het amper 16 euro per maand voor een erg snelle verbinding. Ook vanuit VOIP is het nog niet aantrekkelijk, want tja eentje zegt maar zijn vaste telefoon op.... en de KPN was mij niet duidelijk genoeg wat ze met extra 084 nummers doen als je die aan de buren "uitdeelt"..... dus die buren zeggen hun vast lijn niet op met die onzekerheid... Dus ik gebruik nu HCCNet alleen als backup optie en tja dat kan ik ook met Versatel 0 euro, met iets hoger tarief, immers toch alleen backup. En het blad... ik weet het nog niet. Ik ben al een paar jaar abonnee van c't http://www.fnl.nl/ct-nl/ en das wel een stuk beter. Blijven nog de gebruikersgroepen, waar mijn interesse voor DOS-gg en genealogie liggen. Ben er nog niet uit maar er gaat zeker een balans opgemaakt worden.... http://www.webwereld.nl/articles/37238 [quote:aa86822685] XS4ALL ontfermt zich over provider HCCnet Dinsdag 13 september 2005, 10:00 - HCCnet komt in handen van KPN-dochter XS4ALL. De provider voor leden van gebruikersvereniging HCC heeft zo'n 55.000 adsl-klanten. 22 reacties Door Laurens Verhagen De partijen hebben inmiddels een intentieverklaring getekend. De definitieve koopovereenkomst wordt naar verwachting begin oktober getekend. HCC is geen onderdeel van deze overname. De vereniging van computergebruikers biedt zijn leden internettoegang aan via provider HCCnet, ook bekend onder de naam Cas Internet. De bestaande dienstverlening van HCCnet en van HCC wordt vooralsnog onveranderd voortgezet, zo benadrukken de partijen. In de praktijk betekent de overname dat de toegang van de abonnees van HCCnet voortaan wordt geregeld door XS4ALL. Zij gaan er kwalitatief op vooruit, zo stelt een tevreden HCC-directeur Ronald van Rooden in een reactie. XS4ALL en HCC gaan bovendien een samenwerking aan om de bestaande dienstverlening van HCCnet aan HCC voort te zetten en op termijn uit te bouwen. Klein HCCnet heeft ongeveer 55.000 adsl-klanten en 20.000 inbelklanten. XS4ALL zal na de overname ruim 250.000 adsl-klanten hebben, terwijl zijn aantal inbelklanten verdubbelt. HCCnet geldt als relatief kleine speler op de Nederlandse breedbandmarkt, waar de concurrentie hevig is. Cas Internet, volledig in handen van Lodewijk Severein, kan echter naar eigen zeggen onvoldoende investeringen doen om de concurrentieslag aan te gaan met grotere internetproviders. Reden om op zoek te gaan naar een overnamekandidaat. Het overnamebedrag is niet bekendgemaakt. Insiders noemen echter een bedrag dat dicht in de buurt ligt van de 13 miljoen euro die KPN recent neerlegde voor 60.000 abonnees van Tiscali. [/quote:aa86822685] Quote Link naar reactie
anoniem Geplaatst: 13 september 2005 Auteur Delen Geplaatst: 13 september 2005 Je betaalt idd en je hcc-lidmaatschap, wat vereist is om een internetabbo bij hccnet te hebben. Dan gaan ze over op XS4all, die duurdere abbo's heeft (mijn ADSL lite kost nu €35 en zal in de toekomst dus €40 gaan kosten bij XS4all). Als ik lid ben van XS4all, heb ik geen zin om ook nog eens geld neer te tellen voor hcc-lidmaatschap. Het smerige is ik mijn hcc-lidmaatschap moet verlengen per 1 januari met een jaar omdat mijn hccnet abbo pas in juni 2006 afloopt (terwijl het dan al XS4all is). Quote Link naar reactie
anoniem Geplaatst: 14 september 2005 Auteur Delen Geplaatst: 14 september 2005 Ik vind deze discussie een beetje zinloos. Iedereen weet dat HCC een club voor computer hobbyisten is. Daarnaast is HCC [i:c25425e927]voor haar leden[/i:c25425e927] tegen een aantrekkelijke prijs internet aan gaan bieden. So far so good. HCC!Net heeft vernieuwende dienstverlening hoog in het vaandel staan en komt tot de conclusie dat ze te klein zijn om de ontwikkelingen bij te kunnen houden, zonder de lage abonnementsprijzen te handhaven. Vervolgens gaat HCC!Net op zoek naar een goede overnamekandidaat om dit alles toch te kunnen garanderen en vervolgens begint iedereen te piepen! Wat nou als HCC!Net dit niet had gedaan? Daarnaast moet je het lidmaatschap voor HCC en je abonnementsgeld van HCC!Net als 2 hele aparte dingen zien. Mensen die dus lid zijn geworden van HCC om maar een abonnement bij HCC!Net te kunnen nemen, hebben hier zelf voor gekozen! Er zijn genoeg mensen die al jaren lang lid zijn van de HCC, mede door het interessante blad, en toen de mogelijkheid kregen om tegen een leuk tarief internet via HCC!Net te nemen. Die mensen maakt het dus niet uit dat ze €41,95 per jaar betalen aan het lidmaatschap voor de HCC, want dat biedt ook een aantal voordelen en dat betaalde ze toch al. Laatste puntje, laten we eerst eens rustig afwachten wat er met de prijzen van abonnementen gaat gebeuren. Even een citaat uit de FAQ's [quote:c25425e927][b:c25425e927]- Wordt mijn abonnement omgezet naar XS4ALL?[/b:c25425e927] Na de definitieve verkoop werken medewerkers van hcc!net en XS4ALL samen een plan uit voor een geruisloze omzetting van alle diensten. U ontvangt voor aanvang van deze migratie alle benodigde informatie.[/quote:c25425e927] Even voor de duidelijkheid, ik heb inderdaad geen abonnement bij HCC!Net, maar bij Planet Internet. Toen ik 2,5 jaar geleden ADSL wilde hebben, was ik nog geen lid van de HCC en zag ik het niet zitten om een internetabonnement te nemen en lid te worden van HCC. Nu is de situatie anders, ik ben ondertussen al een jaar lid van HCC (vanwege de CT) en ben ik dus inderdaad aan het overwegen om over te stappen naar HCC!Net. Ik heb besloten even te wachten tot het einde van het jaar. Aangezien de overname gepland is voor 1 november 2005, ga ik er van uit dat er aan het einde van dit jaar meer duidelijkheid is. Wie weet blijft HCC!Net wel als apart product bestaan onder de vleugels van het niet altijd goedkope, maar wel betrouwbare KPN! GrtZ, S@mmy Quote Link naar reactie
anoniem Geplaatst: 14 september 2005 Auteur Delen Geplaatst: 14 september 2005 Ik zou als ik jou was geen hcc internet nemen die kan je n.l maar een keer per jaar opzeggen ik heb zelf dit probleem ook Web mail werkt erg traag als je in het buitenland op een langzame lijn zit Ik kreeg ook veel troep binnen altijd van hcc spam en zo Voor mij noooooit!!!!!! meer hcc Er zijn veel betere providers gr HDL Quote Link naar reactie
anoniem Geplaatst: 14 september 2005 Auteur Delen Geplaatst: 14 september 2005 [quote:e8bbc7f24f="HDl"]Ik zou als ik jou was geen hcc internet nemen die kan je n.l maar een keer per jaar opzeggen ik heb zelf dit probleem ook Web mail werkt erg traag als je in het buitenland op een langzame lijn zit Ik kreeg ook veel troep binnen altijd van hcc spam en zo Voor mij noooooit!!!!!! meer hcc Er zijn veel betere providers gr HDL[/quote:e8bbc7f24f] Dat jaarabonnement is bij (naar mijn weten) alle providers. Bij Planet Internet bijvoorbeeld, loopt ieder ADSL-abonnement van 1 februari tot 1 februari en heb je 1 maand opzeg termijn. Dit is dan wel weer gunstig, want er zijn ook providers waar je 3 maanden opzegtermijn hebt :o GrtZ, S@mmy Quote Link naar reactie
anoniem Geplaatst: 15 september 2005 Auteur Delen Geplaatst: 15 september 2005 [quote:b829f0eab8="HDl"]Ik zou als ik jou was geen hcc internet nemen die kan je n.l maar een keer per jaar opzeggen ik heb zelf dit probleem ook Web mail werkt erg traag als je in het buitenland op een langzame lijn zit Ik kreeg ook veel troep binnen altijd van hcc spam en zo Voor mij noooooit!!!!!! meer hcc Er zijn veel betere providers gr HDL[/quote:b829f0eab8]bijna nooit spam, alleen de dag na de aankondiging spam van Debitel.... zouden er al adressen naar xs4all gegaan zijn... Het was nogal agressieve spam ook" zo van "u heeft zich bij een of andere loterij bij ons aangemeld..." Om mensen aan het twijffelen te brengen (heb ik toch iets gedaan terwijl dat niet zo was)...... of gewoon een brutale mail... Quote Link naar reactie
anoniem Geplaatst: 15 september 2005 Auteur Delen Geplaatst: 15 september 2005 Hmm , ik ben op dit moment er nutraal over Ik heb inderdaad extra voor HCCnet gekozen .... er gebeurt voorlopig niets , "hoelang is voorlopig" Freek Quote Link naar reactie
anoniem Geplaatst: 15 september 2005 Auteur Delen Geplaatst: 15 september 2005 Nog een niet onbelangrijk aspect. Uit de vragenlijst op de genoemde webpagina: - Wat gebeurt er met mijn homepage bij hcc!net? Antwoord: Voorlopig niets. Al uw huidige diensten blijven vooralsnog functioneren zoals u gewend bent. [b:118621f238]Voorlopig ...... vooralsnog[/b:118621f238] dus! M.a.w. het kan t.z.t. nog alle kanten uit. En Sinterklaas bestaat niet, en de nieuwe eigenaar speelt hier ook niet voor, dus ik vrees met grote vreze dat we dit ook kwijtraken. Althans dat het inclusief is in het abonnement van HCC (is wat anders dan gratis). Gaat HCC leden kosten! Jan de Boer Quote Link naar reactie
anoniem Geplaatst: 17 september 2005 Auteur Delen Geplaatst: 17 september 2005 HCC basis: # De unieke hcc!pas, de kortingpas waarmee korting kan worden verkregen bij de partners van hcc # Toegang tot de kennis en de diensten van de vereniging hcc # Een gratis hcc!net e-mailadres # De mogelijkheid om een abonnement te nemen op een internetproduct van hcc!net # 50% korting op de entreeprijs van de hcc!dagen/GAMEXPO in de voorverkoop # Korting op hcc!hulp: eerste hulp bij al uw computerproblemen HCC is dus eigenlijk verplicht je email adres te blijven handhaven, daar betaal je tenslotte voor, ook als alles XS4all is. Of zie ik dat verkeerd? Quote Link naar reactie
anoniem Geplaatst: 17 september 2005 Auteur Delen Geplaatst: 17 september 2005 Ja die antwoorden van "voorlopig niets" zinnen mijzelf ook niet. Ik denk toch dat ik persoonlijk ga weizigen van provider als hccnet / xs4all whatever email forwarding van mn oude hccnet emailadres naar mn nieuwe provider adres ondersteund , maar dat zal wel niet Freek Quote Link naar reactie
anoniem Geplaatst: 17 september 2005 Auteur Delen Geplaatst: 17 september 2005 Die forwarding wordt op dit moment niet ondersteund door hccnet. Geen idee hoe dit t.z.t. na de overname wordt. Quote Link naar reactie
anoniem Geplaatst: 18 september 2005 Auteur Delen Geplaatst: 18 september 2005 Ok bedankt, Het heeft sowieso voor mij zelf weinig zin om over te stappen omdat we isdn hebben. We krijgen dan allemaal precies dezelfde pakketten te zien die we kunnen aanschaffen die we nu ook hebben. Ik had juist zn mooi pakket gevonden via speedlinq. Freek Quote Link naar reactie
anoniem Geplaatst: 18 september 2005 Auteur Delen Geplaatst: 18 september 2005 [quote:fedab78bc6="bigstaal"]HCC basis: # Een gratis hcc!net e-mailadres HCC is dus eigenlijk verplicht je email adres te blijven handhaven, daar betaal je tenslotte voor, ook als alles XS4all is. Of zie ik dat verkeerd?[/quote:fedab78bc6] Dat is toch niet zo moeilijk. :-? Ik heb jaren geleden een internetabonnement bij WXS genomen. Dit is toen overgenomen door Planet Internet. Alle emailadressen die ik toen had zijn bereikbaar op @wxs.nl en ook op @planet.nl. Dit is al 7 jaar geleden! :o Paniek om niets dus, met een beetje geluk heb zometeen @hccnet.nl en @xs4all.nl! Gebruiken veel mensen eigenlijk dat gratis HCCNet emailadres? En dan bedoel ik mensen die lid zijn van HCC, ergens anders een internetabonnement hebben en dus als extraatje dat gratis emailadres hebben. GrtZ, S@mmy Quote Link naar reactie
anoniem Geplaatst: 18 september 2005 Auteur Delen Geplaatst: 18 september 2005 ik zit voor telefonische internet backup idd nog bij HCCNet, we hadden al kabel voor ADSL er kwam... Altijd de HCC en HCCNet trouw gebleven en dus altijd hetzelfde mailadres gehouden. Inmiddels heb ik door de jaren heen al snel de nodige gratis mailadressen erbij gekregen, puur om spam te vermijden... Hotmail met fancy namen om echte spam te vermijden op mijn HCC-account en Zonnet om contact voor bestellingen bij goede bedrijven gescheiden te houden van prive mail, daar gebruik ik mijn HCC account al jaren voor. Nadeel: je hebt zo een aantal mailadressen (om bij te houden *), maar dat weegt op tegen het feit dat ik bijna nooit spam op mijn HCC account krijg... (al vanaf 1996) * gelukkig is Eprompter er ...... Quote Link naar reactie
anoniem Geplaatst: 18 september 2005 Auteur Delen Geplaatst: 18 september 2005 [quote:fd5bafa0a4="S@mmy"]Paniek om niets dus, met een beetje geluk heb zometeen @hccnet.nl en @xs4all.nl! [/quote:fd5bafa0a4]Misschien.[quote:fd5bafa0a4] Gebruiken veel mensen eigenlijk dat gratis HCCNet emailadres? En dan bedoel ik mensen die lid zijn van HCC, ergens anders een internetabonnement hebben en dus als extraatje dat gratis emailadres hebben. GrtZ, S@mmy[/quote:fd5bafa0a4]Wat me zelf betreft, nee. Dit vanwege de enorme hoeveelheid spam. Het vervelende bij hccnet is dat het hoofd-internetadres hetzelfde is als het persoonsgebonden deel in de url van de homepage die je kan hebben bij hcc. Daardoor is je internetadres direct af te leiden door spammmers en ander tuig (naast een achteraf gezien te gemakkelijke accountnaam). Dit zou eigenlijk los van elkaar gekoppeld moeten worden. D.w.z. emailadres niet automatisch gekoppeld aan je accountnaam. Je kunt weliswaar extra emailadressen aanmaken, maar je oorspronkelijke hoofdadres deactiveren kan helaas niet zonder dat dit consequenties heeft op je homepage. Quote Link naar reactie
anoniem Geplaatst: 20 september 2005 Auteur Delen Geplaatst: 20 september 2005 Heb ook alleen dat gratis HCCnet inbelaccount maar gebruik het niet meer omdat het stikt van de spam. Ik heb HCCnet toen ik naar ADSL overstapte wel overwogen maar koos toch voor de kwaliteit van XS4ALL ook al was dat iets duurder. Criteria voor mij waren ook dat ik geen betaalnummer wil hebben voor de helpdesk en geen terugkerend jaarcontract. En bovendien had ik her en der negatieve berichten over HCCnet gehoord. Quote Link naar reactie
Aanbevolen berichten
Om een reactie te plaatsen, moet je eerst inloggen