Ga naar inhoud

cookie's automatisch verwijderd ??

anoniem

Aanbevolen berichten

Het probleem wat ik nu al een tijdje heb ik moeilijk te omschrijven, maar ik zal een poging gaan wagen en misschien is er iemand die snapt wat ik bedoel. Ik ben een dagelijks bezoeker van een forum, en wanneer er een topic door mij gelezen is zie je deze in de lijst met onderwerpen lichter kleuren dan de onderwerpen die nog gelezen moeten worden, zodat je precies kan zien wat nieuw is en wat al gelezen door mij is. Maar sinds een paar maanden is het zo dat om de paar dagen, soms 5 dagen en dan weer na 1 dag al, de hele lijst met onderwerpen er weer uitziet als nog helemaal niet gelezen, dus geen verschil meer in donkere ongelezen onderwerpen, en de lichte wel gelezen onderwerpen. Nou heb ik dit al is nagevraagt en kreeg antwoorden over cookies enzo die automatisch verwijderd worden door een programma, maar dan zou dit toch iedere dag moeten gebeuren of in ieder geval rond hetzelfde tijdsbestek van de eerdere cookies verwijdering? Ik ben dus echt een leek hoor, dus wie weet is dit heel simpel op te lossen, wat ik hoop uiteraard! Alvast bedankt!
Link naar reactie
Je zou misschien een batch kunnen maken zoals: [code:1:ecbe8b1841]@echo off deltree /y C:\DOCUME~1\%USERNAME%\LOCALS~1\TEMPOR~1\*.*[/code:1:ecbe8b1841](notpad openen, copieer het bovenstaande er naar toe en dan opslaan als cookies.bat op C:\) en deze in de scheduler plaatsen van Windows.(kan je zelf bepalen welk tijds interval de tijdelijke internet bestanden verwijderd moeten worden. De %USERNAME% word automatisch vervangen door de gebruiker die op dat moment ingelogt is. *.* kan vervangen worden door *.(exentie) *.txt voor text bestanden Eventueel kan er boven de deltree "ATTRIB *.* -H -R" geplaatst worden, indien cookies hiden zijn
Link naar reactie
met het antoord van double-x verwijder je juist de cookies, en dat wil je niet, toch? je geeft niet aan welke browser je gebruikt, en hoe je instellingen zijn t.a.v. de diskruimte voor tijdelijke internetbestanden en verwijderen van tijdelijke internetbestanden en cookies. wellicht heb je ook een spywarebeschermer/securitysuite meelopen die wat te scherp is ingesteld en daarom ook onschuldige cookies vermoordt?
Link naar reactie
??? "Deltree" gebruiken met wildcards??? 1) Deltree werkt niet op bestanden, maar op een hele mapstructuur (inclusief bestanden)! 2) Uiterst onverstandig om dit commando [u:077d6fafc3]onder Windows[/u:077d6fafc3] te gebruiken! Ofwel die herstel console gebruiken (NTFS), ofwel booten met opstartdiskette (FAT32), (Win98 of ME) en onder DOS m.b.v. "Deltree" de hele directoryboom onder Temp Internet Files verwijderen..... Echter: dan tevens de map "Cookies" ook meenemen in dit verhaal en als je toch bezig bent ook de map "Geschiedenis". Na een herstart van Windows is alles weer kakelvers.....
Link naar reactie
Erg bedankt voor jullie reactie's, alleen...............heb ik geen idee waar jullie het allemaal over hebben :o Wildcards, batch ik zou echt niet weten waar het over gaat, maar in ieder geval bedankt voor de moeite. Misschien dat er iemand is die het wat makkelijker kan uitleggen, ik hoop van wel, want nu weet ik helemaal niet meer wat ik moet doen.
Link naar reactie
De gegeven reacties geven ook niet direct een antwoord op de vraagstelling. Het is meer een mogelijkheid om een situatie te scheppen waarin je de hyperlinks als "ongelezen" ziet..... Met "Cookies" heeft het overigens in de meeste gevallen weinig te maken, meer met de informatie in je Internet cache (Tijdelijke Internet Bestanden).
Link naar reactie
de vraag is niet hoe de cache te legen en de cookies te verwijderen, maar hoe het komt dat de cookies kennelijk verwijderd worden zodat de bezochte fora de ts niet automatisch kunnen inloggen en niet weten wanneer hij er voor het laatst was. loop nu eerst eens de suggesties na in mijn eerdere bericht, anders komen we nooit tot een gestructureerde aanpak.
Link naar reactie
Dit probleem heeft niets met cookies te maken en volgens mij ook niet met tijdelijke internetbestanden. Je vertelt niet over welk forum(type) het gaat. Bij b.v. Yahoo-forums is de map Geschiedenis hiervoor verantwoordelijk. Die onthoudt gedurende een ingesteld aantal weken alle bezochte sites / aangeklikte links op forums etc.. Als je die map leegt, krijg je dit verchijnsel. Zo ook na het verstrijken van het ingestelde aantal weken. Jan de Boer
Link naar reactie
Sorry mensen, ik had al gezegt dat ik niet zoveel verstand heb van de pc, dus ik draai meteen dat interne geheugen terug. Wat voor soort forum het is, wist niet dat je dat kon zien, volgens mij geen Yahooforum hoor, ik zal de link even neerzetten misschien dat er iemand meteen kan zien wat voor soort forum dit is. http://www.fransebulldog.info/phpBB2/index.php Bedankt weer! :P
Link naar reactie

Om een reactie te plaatsen, moet je eerst inloggen

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Herstel opmaak

Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

• Nieuwe aanmaken...