anoniem Geplaatst: 3 september 2005 Delen Geplaatst: 3 september 2005 Onwillekeurig welke site, maar met zeer grote regelmaat moet ik, nadat ik een site heb aangeklikt, dit nog een keer doen, soms 2X, om daadwerkelijk op die site te komen. Ik krijg dan in eerste instantie het witte scherm met de mededeling, dat de site niet te bereiken is, enz. Na 2 of 2X F5 opent de site normaal. Snelheid is ok. Heb Chello classic. Probleem al aangekaart bij helpdesk UPC/Chello. Maar het antwoord van hun raakt kant nog wal, zij hebben het over het feit, dat ik een trage internetverbinding heb en dat ik de snelheidstest moet uitvoeren. Daarna moet ik telefonisch contact met ze opnemen. Maar dat is niet het probleem, de snelheid. Maar de regelmatige onbereikbaarheid van sites. Ik heb het probleem sinds terugkeer van vakantie, medio 10-08. Had wel gedurende de vakantieperiode mijn Thompson TCM390 modem van de stroom afgehaald, preventief. Het opstarten was een probleem, zelfs mijn Edimax router lag eruit. Maar sindsdien geen optimale internet. Wat kan het euvel zijn? Quote Link naar reactie
anoniem Geplaatst: 3 september 2005 Auteur Delen Geplaatst: 3 september 2005 Je edimax router zit er nog steeds tussen?? Anders moet je die eens op firmware controleren, of opnieuw resetten en instellen?? Hope Quote Link naar reactie
anoniem Geplaatst: 3 september 2005 Auteur Delen Geplaatst: 3 september 2005 Ja, de Edimax hangt er nog steeds tussen. Is al meerdere keren gereset, zowel via de PC alsmede een harde reset, stroom eraf. Wel is het tussentijds voorgekomen, dat ik helemaal geen internet had en dan bleek de status van de Edimax disconnect aan te geven. Na reset alles weer normaal. Ik heb recente firmware er op zitten. Quote Link naar reactie
anoniem Geplaatst: 3 september 2005 Auteur Delen Geplaatst: 3 september 2005 En heb je de fire wall van edimax aanstaan? Dat is niet gemakkelijk om die geheel goed in te stellen, gaf bij mij alleen maar problemen, ik heb hem uitgezet en doe het nu software matig de firewall. Zou die gewoon uitzetten. En software matig firewall gebruiken. Sindsdien altijd verbinding, tenzij chello er uit lag, maar daar ben ik sinds kort gelukkig van af. Quote Link naar reactie
anoniem Geplaatst: 3 september 2005 Auteur Delen Geplaatst: 3 september 2005 Firewall is uitgeschakeld. Quote Link naar reactie
anoniem Geplaatst: 4 september 2005 Auteur Delen Geplaatst: 4 september 2005 mm. voor de vakantie geen problemen?? En heb je het al geprobeerd zonder de router ertussen? Heb je dan ook het probleem? Zo niet dan ligt het aan je router, zowel, dan zit ik toch meer te denken aan "chello" of hun modem? hope Quote Link naar reactie
anoniem Geplaatst: 4 september 2005 Auteur Delen Geplaatst: 4 september 2005 Ikzelf denk ook in de richting van Chello, de mensen die ik heb gesproken met een Chello-classic abo hebben geen problemen, maar hebben allen een Motorola modem i.p.v. een Thompson, zoals ik. Een andere optie in deze is mogelijk de zwakke netspanninsadapter. De Thompson mag 9-12 volt hebben. De bijgeleverde adapter levert 9 volt @ 800 mAh. Dat lijkt wat krap. Maar of ik met een zwaardere adapter meer stabiliteit krijg, dat is nog maar de vraag. Dus eerst zoeken we naar andere oplossingen cq oorzaken. Quote Link naar reactie
Aanbevolen berichten
Om een reactie te plaatsen, moet je eerst inloggen