anoniem Geplaatst: 1 september 2005 Delen Geplaatst: 1 september 2005 Hallo, Ik heb twee websites op add-on domeinen en ik wil bij beide websites een subdomein "forum". Maar als ik subdomeinen maak, worden ze in mappen onder "public_html/" geplaatst en wordt er dus maar één map "forum" gemaakt. Op deze manier verwijzen beide subdomeinen naar hetzelfde, en dat is niet de bedoeling. Weet iemand een oplossing voor dit probleem, zodat ik toch bij beide websites een subdomein "forum" kan maken? Quote Link naar reactie
anoniem Geplaatst: 1 september 2005 Auteur Delen Geplaatst: 1 september 2005 Ik snap je probleem. Die subdomeinen maak je zeker aan via een webinterface? Het script snapt in dit geval niet dat er nog meer domeinen zijn op die server. Ik ken niet je specifieke hoster en de setup daar. Soms is het mogelijk met een klein php scriptje waarmee je 'm kan doorsturen naar de juiste map. Je kan het beste een 2e map maken met een andere naam (bijv forum2) en vragen ofdat je provider voor het 2e sub domein daar naar wil verwijzen (is 1 extra regeltje in de setup) Quote Link naar reactie
anoniem Geplaatst: 2 september 2005 Auteur Delen Geplaatst: 2 september 2005 [quote:5d0db7b9f7="Error404"]Ik snap je probleem. Die subdomeinen maak je zeker aan via een webinterface?[/quote:5d0db7b9f7] Met cPanel [quote:5d0db7b9f7]Het script snapt in dit geval niet dat er nog meer domeinen zijn op die server. Ik ken niet je specifieke hoster en de setup daar.[/quote:5d0db7b9f7] Bluehost; zij zeiden ook dat de subdomeinen in de map van de add-on domeinen zou moeten worden geplaatst. Dit gebeurt dus niet, hopelijk kunnen ze het voor me oplossen. [quote:5d0db7b9f7]Je kan het beste een 2e map maken met een andere naam (bijv forum2) en vragen ofdat je provider voor het 2e sub domein daar naar wil verwijzen (is 1 extra regeltje in de setup)[/quote:5d0db7b9f7] Liever houd ik de mappen in de map van het domein waar ze bij horen. Zo hoort het toch eigenlijk, ook bij add-on domeinen? Quote Link naar reactie
anoniem Geplaatst: 3 september 2005 Auteur Delen Geplaatst: 3 september 2005 [quote:b31e23a6ce]Zo hoort het toch eigenlijk, ook bij add-on domeinen?[/quote:b31e23a6ce] Dat is wel het mooiste ja. Zelf plaats ik de subdomeinen in een eigen directory. Maakt functioneel niet zo veel uit hoor. Eventueel wat veiligheids dingetjes. Quote Link naar reactie
anoniem Geplaatst: 4 september 2005 Auteur Delen Geplaatst: 4 september 2005 Volgens mij kun je gewoon het beste handmatig je forums maken. cPanel kan idd alleen maar in een top-level directory een phpBB-forum aanmaken (je hebt het over phpBB neem ik aan). Dit werkt heel simpel, [url=http://www.phpbb.com/support/tutorials/display.php?t=phpbb2_admin_install]hier[/url] is een flash-tutorial hoe je phpBB installeert. Maak van tevoren via cPanel > MySQL Databases een database aan (de naam van de database die je dan bij de phpBB-installatie moet opgeven, is je gebruikersnaam van cPanel; underscore; naam die je de database hebt gegeven, dus [i:fb90799d36]gebruikersn_databasenaam[/i:fb90799d36]. Quote Link naar reactie
anoniem Geplaatst: 7 september 2005 Auteur Delen Geplaatst: 7 september 2005 [quote:d69500399b="Error404"]Je kan het beste een 2e map maken met een andere naam (bijv forum2) en vragen ofdat je provider voor het 2e sub domein daar naar wil verwijzen (is 1 extra regeltje in de setup)[/quote:d69500399b] Dat is wat ik gedaan heb en het is geregeld. :) Bedankt voor de tip. Quote Link naar reactie
Aanbevolen berichten
Om een reactie te plaatsen, moet je eerst inloggen