anoniem Geplaatst: 31 augustus 2005 Delen Geplaatst: 31 augustus 2005 Beste forummers, Ik weet nie of ik dit wel onder dit onderdeel moet plaatsen, maar ik zou ook nie weten waar het anders zou moeten. Je ziet overal helpdesk hier en servicedesk daar. Nu vraag ik mij alleen af wat zijn nou de verschillen tussen die twee? Ze doen toch hetzelfde? Quote Link naar reactie
anoniem Geplaatst: 31 augustus 2005 Auteur Delen Geplaatst: 31 augustus 2005 Ja ze doen het alle twee hetzelfde. Servicedesk klinkt completer dan helpdesk. Helpdesk suggereert dat je alleen vragen skan stellen als je echt hulp nodig hebt. Servicedesk kan je ook terecht voor vragen die niet direct probleem gerelateerd hoeven te zijn o.a. de vraag kan ik meerdere pc's op één aansluiting kwijt etc. Quote Link naar reactie
anoniem Geplaatst: 31 augustus 2005 Auteur Delen Geplaatst: 31 augustus 2005 helpdesk is idd een soort vraagbaak.. service desk is daarin meer een aanspreekpunt voor alle gebruikers. Zij zijn vaak ook verantwoordelijk om van te voren serverwerkzaamheden te melden enz. Vaak is het een hele afdeling in een bedrijf wat configuratiebeheer en incidentenbeheer uitvoert Quote Link naar reactie
Aanbevolen berichten
Om een reactie te plaatsen, moet je eerst inloggen