anoniem Geplaatst: 25 augustus 2005 Delen Geplaatst: 25 augustus 2005 Hallo, Ik heb het volgende probleem: Na ongeveer 30 minuten internet connectie te hebben gehad is de verbinding ineens weg. Als ik via ipconfig/all de gegevens opvraag van mijn internetverbinding (Chello) blijkt dat de default gateway ineens verdwenen is. Nadat ik de netwerkverbinding met Chello verbreek en weer opnieuw inschakel staat de default gateway weer keurig ingesteld en kan ik weer even op internet. De snelheid is dan trouwens wel in een keer een stuk lager. Ik gebruik Sygate Personal Firewall als firewall en heb die van Windows XP (sp2) uitgeschakeld. In eerste instantie gebruikte ik Kaspersky anti virus waar ik een vinkje moest weghalen (bescherming tegen netwerkaanvallen) om verbinding te krijgen met internet. Nu maak ik gebruik van McAfee 10 anti virus. Alvast bedankt! Quote Link naar reactie
anoniem Geplaatst: 25 augustus 2005 Auteur Delen Geplaatst: 25 augustus 2005 Zet je firewall eens expliciet open voor de dhcp server van je provider, met poort 68 lokaal en 67 remote, UDP in/out. Quote Link naar reactie
anoniem Geplaatst: 28 augustus 2005 Auteur Delen Geplaatst: 28 augustus 2005 Helaas, dit heeft niet geholpen. Quote Link naar reactie
anoniem Geplaatst: 4 september 2005 Auteur Delen Geplaatst: 4 september 2005 Heb inmiddels de firewall + anti virus software verwijderd, de windows firewall uitgeschakeld en zelfs in veilige modus gewerkt. Het probleem blijft en doet zich nu zelfs nog sneller voor. Wanneer in naar www.speedtest.nl ga komt ie snel door de eerste test (download, resultaat 452Kb) maar blijft ie 'hangen' in de upload test. Quote Link naar reactie
Aanbevolen berichten
Om een reactie te plaatsen, moet je eerst inloggen