Ga naar inhoud

Kan NIET Internetten, wel pingen, wel IP Adres

anoniem

Aanbevolen berichten

Hallo, Ik heb een Laptop staan welke niet op het internet kan komen (Pagina kan niet worden weergegeven of Zoekpagina kan niet worden geopend). De machine krijgt wel een goed IP Address: 192.168.1.xxx van de router. Ook Subnetmask en Gateway staan correct ingesteld. IE6 opstarten en ik krijg geen pagina. Geen enkele. Er wordt door IE ook al niet 'echt' gezocht naar de pagina. De foutmelding verschijnt vrijwel direct. In een dosbox: Ipconfig /all: alle juiste informatie PING naar elk willekeurig (en juist) ip address: response PING naar URL: response, dus wordt bereikt. TRACERT: geeft gewoon goed resultaat. Er is dus niks mis me de netweerk kaart....... Laatste tijd krijg ik wel meer van dit soort klachten.... Wie-o-wie heeft de OPLOSSING. Ik zou er bijna een beloning opzetten.... ;-)
Link naar reactie
[quote:67cca28b9c="Leo S"]Heb je toevallig een proxy-server gedefinieerd? Controleer dit in Extra --> Internet opties --> tabblad Verbindingen --> LAN-instellingen. Als je geen proxy server wenst te gebruiken, moet je ervoor zorgen dat alle vinkjes uit staan. Als je wel een proxy wil gebruiken, moet je ff de instellingen controleren.[/quote:67cca28b9c] Proxy staat niet aangevinkt. Is ook niet de bedoeling.
Link naar reactie
[quote:5d90feeacf="JBS"]Heb je ADSL? Controleer dan op het modem/router of je gebruikersnaam en wachtwoord correct ingevuld zijn. Ik heb namelijk ooit bij iemand ongeveer hetzelfde probleem gehad, toen bleken die gegevens niet juist ingevuld te zijn.[/quote:5d90feeacf] Ook niet de optie. Alle andere 5 computers in hetzelfde netwerk kunnen wel internetten. Gaan via dezeldfe router/verbinding als de LT. Thx.
Link naar reactie
[quote:fe3f80f75d="JBS"][quote:fe3f80f75d="FreddieZ67"]Toevoeging op het probleem, want DAT had ik nog niet geprobeerd :-( Pingen naar het eigen IP Adres lukt niet: Time Out Pingen naar de router lukt WEL!?[/quote:fe3f80f75d]Dat is normaal.[/quote:fe3f80f75d] Dit is helemaal niet normaal. Je hoort op een PC het eigen IP-adres te kunnen pingen. Is er ergens een firewall of iets dergelijks op die PC geinstalleerd, die HTTP-verkeer tegenhoudt? Kun je wel naar beveiligde websites zoals https://webmail.xs4all.nl/src/login.php ?
Link naar reactie
[quote:02c4c2ec4b="Leo S"][quote:02c4c2ec4b="JBS"][quote:02c4c2ec4b="FreddieZ67"]Pingen naar het eigen IP Adres lukt niet: Time OutPingen naar de router lukt WEL!?[/quote:02c4c2ec4b]Dat is normaal.[/quote:02c4c2ec4b]Dit is helemaal niet normaal. Je hoort op een PC het eigen IP-adres te kunnen pingen.[/quote:02c4c2ec4b]Je hebt gelijk, ik heb me vergist. :roll:
Link naar reactie
[quote:395569dd3d="_arno_"]Heb je xs4all adsl ? Xs4all blockeerd de gebruiker van internet als je een virus heb. Ze sturen dan een mail naar username@xs4all.nl Dit heb ik ook al eens meegemaakt , alles prima pingen maar niks openen.[/quote:395569dd3d] Ik ga het proberen, maar heb in feite alles al gedraaid. Geen Xs4all. Hier bij mij (waar LT nu staat) SpeedLinq Bij de gebruiker: Multikabel
Link naar reactie

Om een reactie te plaatsen, moet je eerst inloggen

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Herstel opmaak

Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

• Nieuwe aanmaken...