anoniem Geplaatst: 28 september 2005 Delen Geplaatst: 28 september 2005 Dag mensen, ik zag zojuist dat er een flink bedrag is afgeschreven van mijn rekening ( €484 ) Volgens hccnet heb ik in augustus flink data verbruikt => 48 GB. Nu klopt daar volgens mij geen hout van. Ten eerste was ik mij zeer bewust van het limiet en ten tweede heb ik daarom geen shareaza o.i.d gebruikt. Films downloaden, of andere grote bestanden heb ik dus niet gedownload. Zeer raar vind ik het dus, dat toendertijd ik WEL downloadde mijn hoogste downloadwaarde per maand ongeveer 28 GB was, en nu ineens 48 GB. Ik heb contact gehad met de administratieve helpdesk, die konden mij alleen vertellen dat ik maar een brief moest sturen naar de klachtenafdeling. Ik heb geen draadloos netwerk, dus aftappen is niet mogelijk lijkt me.. Heeft iemand hier ervaringen mee, ik heb inmiddels heb bedrag terug laten storten.. Groeten Kaya Quote Link naar reactie
anoniem Geplaatst: 28 september 2005 Auteur Delen Geplaatst: 28 september 2005 Je kunt gehacked zijn, heb je een firewall geinstalleerd? Controleer je datagebruik eens met [url=http://www.soft32.com/download_25240.html]NetLimiter[/url]. Quote Link naar reactie
anoniem Geplaatst: 28 september 2005 Auteur Delen Geplaatst: 28 september 2005 Ik heb gewoon de firewall aan staan die XP standaard meebrengt. Hoe werkt dat programmaatje? Ik zit momenteel op een ander adres dan waar het geval over gaat.. Quote Link naar reactie
anoniem Geplaatst: 28 september 2005 Auteur Delen Geplaatst: 28 september 2005 De windows firewall blokkeert geen uitgaand verkeer. Een ircbot kan dus min of meer ongestoord zijn gang gaan. Check ook eens met Ewido of TDS. Overigens vind ik de boete belachelijk. Deze staat in geen verhouding tot de werkelijk gemaakte kosten. Quote Link naar reactie
anoniem Geplaatst: 28 september 2005 Auteur Delen Geplaatst: 28 september 2005 € 10,- per GB, lijkt me echt heel veel :o Heb je in de algemene voorwaarden gekeken wat daar staat over overschrijding van de datalimiet? Quote Link naar reactie
anoniem Geplaatst: 28 september 2005 Auteur Delen Geplaatst: 28 september 2005 [quote:09a6029d66="PS"]€ 10,- per GB, lijkt me echt heel veel :o Heb je in de algemene voorwaarden gekeken wat daar staat over overschrijding van de datalimiet?[/quote:09a6029d66] heb je goed gecontroleerd of de factuur van hccnet is ? Het rekeningnummer waar het geld naar toe is gegaan, is dat echt van hccnet ? Een ander bedrijf kan ook geld van je rekening afschrijven. Quote Link naar reactie
anoniem Geplaatst: 28 september 2005 Auteur Delen Geplaatst: 28 september 2005 De rekening is wel degelijk van hccnet. Ook via de hccnet site kun je facturen bekijken. Zat ff te rekenen, en vond het eigenlijk ook best duur, zal ff kijken wat hccnet eigenlijk in rekening brengt per overtreden mb... ** Bij overschrijding van de datalimiet betaalt u € 0,01 per Megabyte Het klopt dus wel degelijk met 48 gb.. Oplichters.. Quote Link naar reactie
anoniem Geplaatst: 28 september 2005 Auteur Delen Geplaatst: 28 september 2005 Vergelijk maar eens met een normaal abo zonder datalimiet. Daar betaal je 25-50 euro per maand voor. Soms zit daar een FUP op, maar die komt in de praktijk neer op 100 GB of meer. Waarom 48 GB dan 480 euro moet kosten... Quote Link naar reactie
anoniem Geplaatst: 28 september 2005 Auteur Delen Geplaatst: 28 september 2005 Zoals reeds gezegd, belachelijk duur. Voor dat geld wat jij in een maand als boete moet betalen, kan je gewoon een heel jaar ADSL zonder datalimiet krijgen. :( Ben je geen lid van consumentenbond oid, waarschijnlijk kunnen die wel adviseren of en hoe je hiertegen bezwaar kan maken. Quote Link naar reactie
anoniem Geplaatst: 28 september 2005 Auteur Delen Geplaatst: 28 september 2005 En dat terwijl ik die 48 gb zeer betwijfel.. Valt hier wat aan te doen eigenlijk? Aan deze belachelijke hoge kosten? Quote Link naar reactie
anoniem Geplaatst: 28 september 2005 Auteur Delen Geplaatst: 28 september 2005 Wat vindt waakhond Opta eigenlijk van deze oplichtingspraktijken? Datalimieten zijn niet meer van deze tijd, daarom heeft XS4ALL deze allang afgeschaft, incl. die onzinnige FUP. Quote Link naar reactie
anoniem Geplaatst: 28 september 2005 Auteur Delen Geplaatst: 28 september 2005 [quote:6f1dc44991="Obi-wan-kenobi"]Wat vindt waakhond Opta eigenlijk van deze oplichtingspraktijken? Datalimieten zijn niet meer van deze tijd, daarom heeft XS4ALL deze allang afgeschaft, incl. die onzinnige FUP.[/quote:6f1dc44991] vindt het een raar tarief om 480 euro voor 48 GB te betalen, maar zo staat het wel in de regels. Dus dat is geen oplichting. Je kan wel altijd voor een dubbeltje op de 1e rang willen zitten, maar dat houdt een keer op. Je moet ook de operationele kosten meewegen bij je keuze denk ik. Gelukkig dat de trend is ingezet om de FUP af te schaffen. TS : kan je aantonen dat je veel minder dan 48 GB heb gedownload ? Zo nee, dan zal je denk ik gewoon moeten betalen. Quote Link naar reactie
anoniem Geplaatst: 28 september 2005 Auteur Delen Geplaatst: 28 september 2005 [quote:9eb045f37b="Bosje"]Je kan wel altijd voor een dubbeltje op de 1e rang willen zitten, maar dat houdt een keer op.[/quote:9eb045f37b]Nee hoor, gewoon een provider nemen zonder datalimiet, er zijn er zat. [quote:9eb045f37b="Bosje"]TS : kan je aantonen dat je veel minder dan 48 GB heb gedownload ?[/quote:9eb045f37b]Laten we de bewijslast omkeren: Laat HCCNet maar lekker aantonen dat je 48GB verbruikt hebt. Aangetekende brief naar de klachtenafdeling dus, we moeten HCCNet natuurlijk wel de kans geven om hun fout te corrigeren. Quote Link naar reactie
anoniem Geplaatst: 28 september 2005 Auteur Delen Geplaatst: 28 september 2005 [quote:6bc8acef83="Bosje"] TS : kan je aantonen dat je veel minder dan 48 GB heb gedownload ? Zo nee, dan zal je denk ik gewoon moeten betalen.[/quote:6bc8acef83] Is dat niet omgekeerd? Zo'n provider moet toch keihard aantonen dat jij dat hebt verbruikt en niet andersom? Zou wat zijn als een winkel je een rekening gaat sturen voor geleverde producten en jij vervolgens maar moet aantonen dat je ze niet hebt ontvangen. :wink: Quote Link naar reactie
anoniem Geplaatst: 28 september 2005 Auteur Delen Geplaatst: 28 september 2005 48GB is trouwens absurd veel dataverkeer voor een 800/256 abbo. Dat betekent komt nl. overeen met ongeveer 6 dagen constant downloaden met volledige benutting van de bandbreedte. Is dat waarschijnlijk in de situatie van TS? :roll: Quote Link naar reactie
anoniem Geplaatst: 28 september 2005 Auteur Delen Geplaatst: 28 september 2005 Als er een ircbot of spambot op geparkeerd staat, is dat geen enkel probleem. Quote Link naar reactie
anoniem Geplaatst: 28 september 2005 Auteur Delen Geplaatst: 28 september 2005 Upload is onbeperkt.. Ehh, tja, wat moet ik hiermee. Ik ben student, en dit is toch een onaangename verrassing. Ik weet bijna zeker dat ik nooit geen 48 gb heb binnengehaald, ben zelfs nog ruim een week weggeweest in augustus ivm vakantie... Wat heb ik aan die programmaatjes van datalimiet als het om augustus gaat?? Quote Link naar reactie
anoniem Geplaatst: 28 september 2005 Auteur Delen Geplaatst: 28 september 2005 Nou, je kunt checken of er nog iets actief is. Anders heb je de komende maand wellicht een nog hogere rekening. Quote Link naar reactie
anoniem Geplaatst: 28 september 2005 Auteur Delen Geplaatst: 28 september 2005 [quote:a9f994ce8a="Obi-wan-kenobi"]48GB is trouwens absurd veel dataverkeer voor een 800/256 abbo. Dat betekent komt nl. overeen met ongeveer 6 dagen constant downloaden met volledige benutting van de bandbreedte. Is dat waarschijnlijk in de situatie van TS? :roll:[/quote:a9f994ce8a] Hun hebben zo'n metertje toch? Bij dataverbruik kun je het elke dag bekijken. Als hun zeggen, kijk eens ff naar ons metertje, dan kan ik daar toch weinig tegen inbrengen?! Quote Link naar reactie
anoniem Geplaatst: 28 september 2005 Auteur Delen Geplaatst: 28 september 2005 Ik zou het geld lekker terug laten boeken en helemaal niets meer betalen aan die honden laat ze maar naar de rechter gaan effe kijken wat die er van vind Ik ben zelf ook verkeerd behandeld door die hufters Waarschuwing voor iedereen neem nooit!!! hccnet het zijn gewoon criminelen Er zijn zoveel andere goede en eerlijke providers gr HDL Quote Link naar reactie
Aanbevolen berichten
Om een reactie te plaatsen, moet je eerst inloggen