anoniem Geplaatst: 10 augustus 2005 Delen Geplaatst: 10 augustus 2005 Bewust heb ik gekozen voor Zonealarm, maar toen ik geen internet had, vroeg UPC om Zonealarm te deïnstalleren, want die zou internet kunnen blokkeren. Zin of onzin - ik denk het laatste - , het is nogal een gedoe om Zonealarm steeds te deïnstalleren en weer te installeren. Nu zit er ook een firewall op de router, is die goed genoeg? Kan ik daarmee ook bestanden delen? Quote Link naar reactie
anoniem Geplaatst: 10 augustus 2005 Auteur Delen Geplaatst: 10 augustus 2005 [quote:7c0d7ff894="diana"]Bewust heb ik gekozen voor Zonealarm, maar toen ik geen internet had, vroeg UPC om Zonealarm te deïnstalleren, want die zou internet kunnen blokkeren. [/quote:7c0d7ff894]Wat bedoel je met "toen ik geen internet had"? Vind het namelijk ook vreemde opmerking van UPC. Quote Link naar reactie
anoniem Geplaatst: 10 augustus 2005 Auteur Delen Geplaatst: 10 augustus 2005 [quote:c767685d11="JBS"][quote:c767685d11="diana"]Bewust heb ik gekozen voor Zonealarm, maar toen ik geen internet had, vroeg UPC om Zonealarm te deïnstalleren, want die zou internet kunnen blokkeren. [/quote:c767685d11]Wat bedoel je met "toen ik geen internet had"? Vind het namelijk ook vreemde opmerking van UPC.[/quote:c767685d11] De laatste tijd heb ik soms geen internetverbinding, en dan bel ik UPC. Eerst zou ik een nieuwe modem krijgen (de modem zou soms blijven hangen en dat kon komen doordat ik een paar nachten de modem had uitgedaan. Dat mocht ik niet meer doen. :oops:) Echter de technicus die langskwam zei dat het signaal prima in orde was, en een ander modem was niet nodig. Vandaag had ik opeens weer geen internet, en ik belde weer UPC. Nu moest de router ertussenuit, dat maakte geen verschil, en daarna moest ik Zonealarm deïnstalleren - let op, niet gewoon uitschakelen, nee, deïnstalleren. Dat maakte in eerste instantie ook geen verschil, ik had nog steeds geen internetverbinding, maar een paar minuten later had ik opeens wel verbinding. Volgens mij had dat niet te maken met Zonealarm. Ik heb daarna Zonealarm weer geïnstalleerd, maar nu kan ik geen bestanden meer delen., krijg de instellingen niet goed. Ben het een beetje beu en mijn vraag is nu of firewall op de router een goed alternatief is. Quote Link naar reactie
anoniem Geplaatst: 10 augustus 2005 Auteur Delen Geplaatst: 10 augustus 2005 Als ZoneAlarm goed ingesteld is vormt dat geen belemmering voor je internet verbinding. Chello zegt altijd dat je je router er maar tussenuit moet halen als er problemen zijn met de verbinding. Zo kunnen ze snel mensen afschepen. Je moet zeggen dat je dat al geprobeerd en dat dat geen verschil maakt en dat je op een andere oplossing wacht. Quote Link naar reactie
anoniem Geplaatst: 10 augustus 2005 Auteur Delen Geplaatst: 10 augustus 2005 [quote:9ced9d0282="JBS"]Als ZoneAlarm goed ingesteld is vormt dat geen belemmering voor je internet verbinding. Chello zegt altijd dat je je router er maar tussenuit moet halen als er problemen zijn met de verbinding. Zo kunnen ze snel mensen afschepen. [/quote:9ced9d0282] Nou, snel is het niet bepaald. Zeker een kwartier aan de telefoon gehangen op mijn kosten, want er moest ook een paar keer opnieuw worden opgestart, en ik moest ook nog een paar keer 'Start-Uitvoeren-CMD en 'ipconfig'' doen, om het ip-adres te controleren. Geloof er niets van dat Zonealarm de oorzaak kan zijn van geen internetverbinding, want dan had die al veel eerder problemen moeten geven. De instellingen heb ik recent niet gewijzigd. Maar voor het geval dat het bij UPC standaard wordt om te adviseren Zonealarm te deïnstalleren, is het misschien handiger om de firewall op de router te gebruiken. Daarom mijn vraag: is de firewall op de router ook goed? Quote Link naar reactie
anoniem Geplaatst: 10 augustus 2005 Auteur Delen Geplaatst: 10 augustus 2005 In principe wel ja. Maar in de praktijk sluit ik infecties door een exploit in de router software niet uit. UPC, en veel andere internet-wan-leveranciers, hebben er een handje van om het probleem standaard bij de gebruiker te leggen. Bovengenoemde oplossing, uitleggen dat hun oplossing niet werkt, is voorlopig de beste manier om dergelijke logge apparaten in beweging te krijgen. Mocht je internetverbinding nu weer wegvallen, controleer dan het volgende: # is het modem ingesteld op een IP adres van UPC te krijgen? (zet DHCP aan in het modem, vraag UPC hoe je dat moet doen) # is het echt de verbinding of toch iets anders: doe "Start-Uitvoeren-CMD" en dan [code:1:2d479df3a3]ping <ip.adres.van.upc>[/code:1:2d479df3a3] Je krijgt dan een kort overzichtje van hubs tussen jouw PC en het opgegeven IP adres en de tijd die daarvoor nodig is. Als er een vertraging van meer dan 5 seconden bij zit moet je dat aan UPC vertellen. Voor meer over internet-veiligheid ga je hier eens kijken: https://www.grc.com/x/ne.dll?bh0bkyd2 Succes! Groet, M.V. Wesstein Quote Link naar reactie
anoniem Geplaatst: 11 augustus 2005 Auteur Delen Geplaatst: 11 augustus 2005 Zou maar gauw een andere provider gaan opzoeken. Heb dezelfde problematiek gehad met chello. 2jaar zonder problemen, echter sinds 3 maanden op en af geen verbinding (kun je trouwens toch checken op de modem als alle groene lampjes branden en oranje knippert is er verbinding) Ook begon chello te zeiken over firewall en router e.d. Nou bullshit, monteur uiteindelijk langsgekomen, gaf aan dat er in mijn "wijk" laatste maanden al problemen waren met verbinding, en allerlei zaken vernieuwd hadden, zonder echt het probleem kunnen vinden. Nu gauw over gestapt op adsl, zelfde snelheden, goedkoper en tot mijn verbazing ook nog sneller ook! Dus ik zou zeggen ga een andere provider zoeken, maar ja ik weet niet of dat bij je mogenlijk is. Hope Quote Link naar reactie
anoniem Geplaatst: 11 augustus 2005 Auteur Delen Geplaatst: 11 augustus 2005 [quote:7393a97f5e="hope"]Zou maar gauw een andere provider gaan opzoeken. Heb dezelfde problematiek gehad met chello. 2jaar zonder problemen, echter sinds 3 maanden op en af geen verbinding (kun je trouwens toch checken op de modem als alle groene lampjes branden en oranje knippert is er verbinding) Ook begon chello te zeiken over firewall en router e.d. Nou bullshit, monteur uiteindelijk langsgekomen, gaf aan dat er in mijn "wijk" laatste maanden al problemen waren met verbinding, en allerlei zaken vernieuwd hadden, zonder echt het probleem kunnen vinden. Nu gauw over gestapt op adsl, zelfde snelheden, goedkoper en tot mijn verbazing ook nog sneller ook! Dus ik zou zeggen ga een andere provider zoeken, maar ja ik weet niet of dat bij je mogenlijk is. Hope[/quote:7393a97f5e] Zit voorlopig weer vast aan Chello want heb m'n abonnement veranderd. Is niet zo erg, heb nu de firewall op de router aangezet, Zonealarm gedeïnstalleerd. Als er weer geen verbinding is, is de router er zo tussenuit gehaald en de firewall kan het dan niet meer zijn. :wink: Quote Link naar reactie
Aanbevolen berichten
Om een reactie te plaatsen, moet je eerst inloggen