Ga naar inhoud

Outlook Express: M'n mail is gedupliceerd!

anoniem

Aanbevolen berichten

Sinds kort heb ik (beter gezegd mijn vader) een probleem met Outlook Express op een oude Pentium II Toshiba Portege met Windows 98SE: Op een of andere manier ziet outlook alle mail die op de server staat (GMX.de) als niet gelezen, en download hij ze allemaal opnieuw. Dat doet hij maar een keer, maar als je het aantal mails ziet schrik je je een ongeluk (meer dan 2000). Is er een instelling in outlook die verkeer zou kunnen zijn gezet? Zoniet, is er een manier om de gedupliceerde mails (waarvan er dus twee identieke exemplaren zijn) allemaal te verwijderen? (alleen een van de twee dus) Gek genoeg is dit probleem meteen na een eerste scan met Panda Antivirus 2005 verschenen. Die heeft twee virussen gevonden: W32.Bagle en W32.Mydoom (achter mydoom stond nog iets). Alvast bedankt!
Link naar reactie
Er is een mogelijkheid om je mail op de server te laten, als je dat handig vind. Ik heb een Engelse Windows, en weet niet hoe de dingen in het Nederlands heten: Ga naar Tools/accounts. Kies het betreffede account, en druk op properties. Ga naar advanced. Kijk of hier Leave a copy of messages on server staat aangevinkt.
Link naar reactie
dat had ik ook al aangevinkt, dat is het vreemde. Het is ineens gebeurt, de post blijft normaalgesproken altijd gewoon op de server. Maarja, we hebben het nu op een iewat spartaanse manier opgelost door de ochtend te weiden aan het handmatig verwijderen van meer dan 1400 mails... en het is gelukt :D toch bedankt voor jullie antwoorden
Link naar reactie
[quote:1db384ed3f="marcelliuskuperius"]Moet het vinkje niet juist uit staan? Als het aanstaat zal de mail op de server blijven staan, en elke keer worden gedownload.[/quote:1db384ed3f]Dat ligt er nogal aan. Als de mail als gelezen op de server achtergelaten wordt, zal deze niet steeds opnieuw door OE gedownload worden.
Link naar reactie

Om een reactie te plaatsen, moet je eerst inloggen

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Herstel opmaak

Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

• Nieuwe aanmaken...