anoniem Geplaatst: 7 augustus 2005 Delen Geplaatst: 7 augustus 2005 Ik heb een probleem met mijn internetsnelheid die niet optimaal is. ik heb een alcatel 510 modem en als ik kijk op de web pagina van het apparaat, krijg ik te zien dat mijn snelheid 992/5216 (up/down) is terwijl een vriend van mij (hij woont nog geen 500 mtr bij mij vandaan) gewoon 1024/8000 (up/down) heeft, beiden hebben we hetzelfde abo, hij heeft alleen een multi-PC modem en ik een gewone. hij heeft bij mij altijd op 8000 down gestaan en heb geen idee wat er mis zou kunnen zijn. Ik heb al de firmware update gedaan, gescand op spyware met spysweeper, op virussen gescand, hjt-log bekeken, maar kan niks vinden dat het probleem oplost. [img:e6c46dcbcf]http://img25.imageshack.us/img25/6166/speedtouch1lo.jpg[/img:e6c46dcbcf] Quote Link naar reactie
anoniem Geplaatst: 7 augustus 2005 Auteur Delen Geplaatst: 7 augustus 2005 Heb je al geprobeerd de modem te ressetten? Quote Link naar reactie
anoniem Geplaatst: 7 augustus 2005 Auteur Delen Geplaatst: 7 augustus 2005 meerdere keren ja, ik moest zelf de modem compleet opnieuw configureren om op internet te komen. Quote Link naar reactie
anoniem Geplaatst: 7 augustus 2005 Auteur Delen Geplaatst: 7 augustus 2005 Mischien ff contact opnemen met de provider, het kan zijn dat de signaalsterkte niet goed is, zodat de modem de down/up snelheid omlaag bijsteld. http://gathering.tweakers.net/forum/list_messages/1018537///speedtouch Quote Link naar reactie
anoniem Geplaatst: 7 augustus 2005 Auteur Delen Geplaatst: 7 augustus 2005 Nou ik er over nadenk heeft mijn vader pas geleden de telefoonlijn doorgesneden met het aanleggen van mijn vloerbedekking, we hebben de draadjes van de tel. lijn "aanelkaargekutseld" en met soldeerbout en isolatietape, zou het daar ook aan kunnen liggen? Voor dat ik bij mijn provider ga klagen. --EDIT-- laat maar ik heb hem net aangesloten met een nieuwe telefoonlijn en het is nouwelijks veranderd. word dus toch bellen. Quote Link naar reactie
anoniem Geplaatst: 7 augustus 2005 Auteur Delen Geplaatst: 7 augustus 2005 Je moet nooit in kabels gaan knippen, zeker geen hoge verbindingings kabeld :) Quote Link naar reactie
Aanbevolen berichten
Om een reactie te plaatsen, moet je eerst inloggen