anoniem Geplaatst: 30 juli 2005 Delen Geplaatst: 30 juli 2005 Neem je een andere provider, dan verlies je je oude e-mailadres. Wat is nu de beste oplossing zodat je voortaan altijd je e-mailadres behoudt als je overstapt naar een andere provider? Ik wil geen hotmailadres waar je heel veel spam op krijgt. Kun je bij Zonnet alleen een e-mail adres nemen? Dat heb ik ergens gelezen. Quote Link naar reactie
anoniem Geplaatst: 30 juli 2005 Auteur Delen Geplaatst: 30 juli 2005 Je kan een domeinnaam kopen (10 a 20 euro per jaar) en daaraan een emailserver hangen. zie ook: [url]http://www.alphamegahosting.com/82/nl/[/url] Quote Link naar reactie
anoniem Geplaatst: 30 juli 2005 Auteur Delen Geplaatst: 30 juli 2005 Neem een email redirect acount. Je neemt dan ergens een dienst af (vaak gratis) waar je een emailadres krijgt, deze redirect je naar je huidig emailaccount bij je provider, als je ooit wijzigt van provider of je alleen maar de redirect aan te passen. Denk er wel om dat je in je emailprogramma als reply-adres het redirect-adres opgeeft en niet het adres van je provider. Ik heb ffies snel gezocht en olgens mij kan je bij www.bigfoot.com zo'n account nemen. Quote Link naar reactie
anoniem Geplaatst: 30 juli 2005 Auteur Delen Geplaatst: 30 juli 2005 Je kunt toch simpelweg een gratis (inbel)account nemen bij 12Move/Versatel en noem er nog maar een rijtje op. Dan krijg je (minstens één maar soms ook meer) pop3 mailadres wat je kunt gebruiken. Inbellen doe je natuurlijk nooit, maar je kunt gewoon vanuit je eigen (breedband)account dat mailadres benaderen, da's een kwestie van de accountgegevens (E-mailnaam, pop3 server, inlognaam en wachtwoord) in je mailprogramma invoeren. Alleen bij de naam van de SMTP-server moet je het adres van het account dat je gebruikt om te internetten/mailen instellen anders kun je geen post verzenden. De meeste providers accepteren namelijk geen post die van buiten het eigen domein komt maar aangezien je eigen provider waarschijnlijk wel een mail relay server heeft wordt de post toch netjes bij de server van je (gratis) provider bezorgd. En voortaan kun je dan net zo vaak van provider wisselen als je maar wilt. Ik bijvoorbeeld hang aan het net via een Versatel ADSL verbinding (en heb natuurlijk ook een Versatel-Emailadres gekregen) maar gebruik nog steeds bijna uitsluitend het Email adres van m'n "gouwe ouwe" HCC account. Gr, Jim Quote Link naar reactie
anoniem Geplaatst: 31 juli 2005 Auteur Delen Geplaatst: 31 juli 2005 [quote:4a1eb80393="Jim van Zweeden"]......Knip...... Ik bijvoorbeeld hang aan het net via een Versatel ADSL verbinding (en heb natuurlijk ook een Versatel-Emailadres gekregen) maar gebruik nog steeds bijna uitsluitend het Email adres van m'n "[b:4a1eb80393]gouwe ouwe[/b:4a1eb80393]" HCC account. Gr, Jim[/quote:4a1eb80393]Tja, heb ik ook, alleen jammer dat hcc-net nou juist die redirect-functie niet heeft! De helpdesk van hccnet heeft het ontbreken hiervan ook bevestigd. Voor mij dus geen "gouwe ouwe", maar een beetje gebrekkig. Quote Link naar reactie
anoniem Geplaatst: 31 juli 2005 Auteur Delen Geplaatst: 31 juli 2005 waarom zou je willen redirecten als het in oe allemaal rechtstreeks kan met de goede instellingen...? ik doe voor verenigingen enzo het nodige en laat oe elke keer de post ophalen van zeker 10 accounts bij verschillende providers. Quote Link naar reactie
anoniem Geplaatst: 31 juli 2005 Auteur Delen Geplaatst: 31 juli 2005 [b:18f3033b1b]J. de Boer schreef:[/b:18f3033b1b][quote:18f3033b1b][b:18f3033b1b]Tja, heb ik ook, alleen jammer dat hcc-net nou juist die redirect-functie niet heeft! De helpdesk van hccnet heeft het ontbreken hiervan ook bevestigd. Voor mij dus geen "gouwe ouwe", maar een beetje gebrekkig.[/b:18f3033b1b][/quote:18f3033b1b] Nou, dan neem je er toch één die dat wel ondersteunt. Versatel doet dat bijvoorbeeld zeker, want ik stuur mijn mails met als afzender-adres [i:18f3033b1b]mijnnaam[/i:18f3033b1b]@hccnet.nl gewoon naar de Versatel SMTP-server (smtp.versatel.nl) en die worden zonder problemen bij de geadresseerden bezorgd. En verder: Als je een HCCnet mailadres wilt gebruiken maar met het account van een andere provider aan het internet hangt dan doet het er niet toe dat HCCnet geen mail-relay ondersteunt, de vraag is dan of je eigen provider dat doet. Zo ja, dan werkt het zoals ik al beschreef. Gr, Jim Quote Link naar reactie
anoniem Geplaatst: 31 juli 2005 Auteur Delen Geplaatst: 31 juli 2005 [quote:f68d40ddcf]waarom zou je willen redirecten als het in oe allemaal rechtstreeks kan met de goede instellingen...? [/quote:f68d40ddcf]Goede vraag, antwoord eenvoudig: Voor in de vakantie. Op hccnet zit niet zo'n geweldig goed spamfilter, en juist op mijn hccnet krijg ik de meeste spam. Gevolg: Bij thuiskomst na vakantie een overvolle en mogelijk daardoor geblokkeerde postbak. Hiertegen helpt dus een goede OE-instelling niet. Een z.g. automatische vakantie melding die hccnet mij adviseerde werkt averechts, want vrijwel alle adresvermeldingen van spammers zijn niet bestaande adressen, zodat van elk meteen een retourmail komt van de provider: "Adres bestaat niet" of iets van die strekking. Dus nog een keer twee keer zo veel rotzooi en daardoor nog eerder vol. Kortom, daarom gebruik ik die voor mij "niet zo gouwe ouwe" hcc-account niet meer, en gebruik alleen de webruimte die we er hebben. Voor e-mail heb ik al lang een paar andere adressen, en hccnet is ook allang niet meer mijn hoofdaccount. Het e-mail adres hangt er gewoon nog ongewild aan vast. Die website functioneert vlekkeloos. Het vervelende bij hccnet is echter dat het e-mailadres altijd overeenkomt met het persoonlijke deel van de url van die website. Dus ook al zou je je adres veranderen, dan vinden spambots hem meteen weer. Quote Link naar reactie
anoniem Geplaatst: 31 juli 2005 Auteur Delen Geplaatst: 31 juli 2005 Het valt mij op dat de TS (Diana) na de oorspronkelijke vraagstelling blijkbaar helemaal niet meer meedoet. Heeft de discussie dus nog wel zin? Gr, Jim Quote Link naar reactie
anoniem Geplaatst: 31 juli 2005 Auteur Delen Geplaatst: 31 juli 2005 [quote:10fa7a9aa6="Jim van Zweeden"]Het valt mij op dat de TS (Diana) na de oorspronkelijke vraagstelling blijkbaar helemaal niet meer meedoet. Heeft de discussie dus nog wel zin? Gr, Jim[/quote:10fa7a9aa6] Jawel, ik lees mee! :wink: Vraag: hoe zeker is het dat Bigfoot altijd blijft bestaan? Eén keer wil ik mijn e-mailadres nog wel veranderen, maar niet daarna nóg een keer. Quote Link naar reactie
anoniem Geplaatst: 31 juli 2005 Auteur Delen Geplaatst: 31 juli 2005 [b:1b4f44d962]Diana schreef:[/b:1b4f44d962][quote:1b4f44d962][b:1b4f44d962]Vraag: hoe zeker is het dat Bigfoot altijd blijft bestaan?[/b:1b4f44d962][/quote:1b4f44d962]Wat is zeker in dit leven? Maar nu je er toch nog blijkt te zijn een paar vraagjes: Gezien je aanwezigheid op dit forum heb je waarschijnlijk wel een HCCnet-mailadres. Klopt dat? En zo ja, heb je een reden om dat per sé niet te willen gebruiken? Want C!T/HCCnet houdt het nu al een heel tijdje vol en er is geen reden om aan te nemen dat daar binnenkort verandering in komt. En veel spam? Nou dat gebeurt bij mij zelden, gewoon een kwestie van niet overal en nergens je mailadres achterlaten. Via welke provider hang je aan het net en heb je al uitgezocht of die de mail bestemd voor een andere mailserver zonder problemen doorstuurt of niet? Want als dat wel zo is dan zie ik eerlijk gezegd je probleem niet, dan volstaan een paar veranderingen in de instellingen van je mailprogramma en klaar is Diana (zie ook m'n eerste posting). Ik wil je, als dat nodig mocht zijn, via een PB-tje best de benodigde instellingen geven. Wil je dat, PB dan de naam van het gebruikte mailprogramma, het Email-adres wat je wilt gebruiken en de naam van je provider maar even naar me. Gr, Jim Quote Link naar reactie
anoniem Geplaatst: 1 augustus 2005 Auteur Delen Geplaatst: 1 augustus 2005 Toch nog een kleine aanvulling (niet om persee mijn gelijk te halen, maar als positief advies!). [b:7d25a29c32]Neem als het even kan een accountnaam die door een spamrobot niet gemakkelijk is te genereren[/b:7d25a29c32]. Dat was in mijn geval nl. de oorzaak van al die spam. Als je Bos heette, kreeg je destijds gewoon bos.nn@hccnet.nl als e-mailadres. Zeer dankbaar slachtoffer dus voor spambots. Hetzelfde, is mijn ondervinding, geldt voor aliassen die maar uit een paar letters bestaan. Dit staat helemaal los van het achteloos achterlaten van e-mailadressen op een site. Dat is bij mij niet aan de orde. Ik kan weliswaar gemakkelijk mijn accountnaam veranderen. maar dan verandert ook de url van de website van mijn vrouw, en dat is niet gewenst. Verder niets mis met het advies aan Diana, want hccnet heeft zeker ook goede kanten, b.v. dat hij zelden door een storing plat ligt. Tenslotte: Je zou (eventueel ernaast) ook aan gmail kunnen denken. Mijn eerste indruk ervan is dat ze een goed spamfilter hebben, en hij is tijdens wat langere afwezigheid niet zo gauw vol. Jan de Boer Quote Link naar reactie
anoniem Geplaatst: 1 augustus 2005 Auteur Delen Geplaatst: 1 augustus 2005 [quote:b6cfe081e7="Jim van Zweeden"][b:b6cfe081e7]Diana schreef:[/b:b6cfe081e7][quote:b6cfe081e7][b:b6cfe081e7]Vraag: hoe zeker is het dat Bigfoot altijd blijft bestaan?[/b:b6cfe081e7][/quote:b6cfe081e7]Wat is zeker in dit leven? Maar nu je er toch nog blijkt te zijn een paar vraagjes: Gezien je aanwezigheid op dit forum heb je waarschijnlijk wel een HCCnet-mailadres. Klopt dat? En zo ja, heb je een reden om dat per sé niet te willen gebruiken? Want C!T/HCCnet houdt het nu al een heel tijdje vol en er is geen reden om aan te nemen dat daar binnenkort verandering in komt. En veel spam? Nou dat gebeurt bij mij zelden, gewoon een kwestie van niet overal en nergens je mailadres achterlaten. Via welke provider hang je aan het net en heb je al uitgezocht of die de mail bestemd voor een andere mailserver zonder problemen doorstuurt of niet? Want als dat wel zo is dan zie ik eerlijk gezegd je probleem niet, dan volstaan een paar veranderingen in de instellingen van je mailprogramma en klaar is Diana (zie ook m'n eerste posting). Ik wil je, als dat nodig mocht zijn, via een PB-tje best de benodigde instellingen geven. Wil je dat, PB dan de naam van het gebruikte mailprogramma, het Email-adres wat je wilt gebruiken en de naam van je provider maar even naar me. Gr, Jim[/quote:b6cfe081e7] Ik heb geen HCC-e-mailadres. Vroeger had ik Freeler, is dat net zoiets? Een e-mial adres via Google lijkt me wel wat (g-mail), maar dat is zeker nog in de testfase? Quote Link naar reactie
anoniem Geplaatst: 1 augustus 2005 Auteur Delen Geplaatst: 1 augustus 2005 Als je dan toch denkt over een email-adres zoals van google: Kijk een hier: [url]http://www.mijnhomepage.nl/email.php[/url] Quote Link naar reactie
anoniem Geplaatst: 1 augustus 2005 Auteur Delen Geplaatst: 1 augustus 2005 Freeler kent alleen inbelabonnementen, dus niet bereikbaar via een andere provider. Gmail verkeert inderdaad nog in een experimenteel stadium. Daardoor kom je er alleen in via uitnodiging van iemand die al gmail heeft, een z.g. invite. Iedereen die gmail heeft, beschikt over 50 invites die hij of zij naar iedereen die dat wil kan versturen. Het loopt in mijn beleving goed. Als je de discussies de laatste tijd een beetje hebt gevolgd, dan heb je wellicht gezien dat het overloopt van de aanbiedingen. Ik kan je er desgewenst wel eentje sturen (voorzover je die niet al lang hebt). Even een PB met je e-mailadres, en klaar is kees. Jan de Boer Quote Link naar reactie
anoniem Geplaatst: 1 augustus 2005 Auteur Delen Geplaatst: 1 augustus 2005 [quote:eaf79eab79="J. de Boer"]Freeler kent alleen inbelabonnementen, dus niet bereikbaar via een andere provider. Gmail verkeert inderdaad nog in een experimenteel stadium. Daardoor kom je er alleen in via uitnodiging van iemand die al gmail heeft, een z.g. invite. Iedereen die gmail heeft, beschikt over 50 invites die hij of zij naar iedereen die dat wil kan versturen. Het loopt in mijn beleving goed. Als je de discussies de laatste tijd een beetje hebt gevolgd, dan heb je wellicht gezien dat het overloopt van de aanbiedingen. Ik kan je er desgewenst wel eentje sturen (voorzover je die niet al lang hebt). Even een PB met je e-mailadres, en klaar is kees. Jan de Boer[/quote:eaf79eab79] Ziet er goed uit, Gmail. Makkelijk die wizard zodat je gewoon in outlook je post krijgt. Ga voorlopig toch voor Chello Easy, want de omschakeling kost sowieso dertig euro en met Easy bespaar ik nog wat. Daarna ga ik naar Chello Light, en dat kost niks extra. Als iedereen volgend jaar mijn gmailadres heeft, kan ik volgende jaar een andere provider nemen. Hiermee kan dit draadje worden gesloten. Bedankt voor de vele adviezen! :wink: Quote Link naar reactie
anoniem Geplaatst: 1 augustus 2005 Auteur Delen Geplaatst: 1 augustus 2005 Hallotjes, Ik wil overstappen naar Wanadoo Famely , lekker snel lekker goedkoop. Mn pa niet ; Hij heeft een emailadres dat iedereen nu weet en info@crs.nl komt er ook op uit... eigenlijk alles..... Is er een mogelijkheid dat alles automatisch van mijnpa'snaam@hccnet.nl naar mijnpa'snaam@wanadoo.nl wordt doorgestuurd of supported HCCNet deze functie niet ? Freek Quote Link naar reactie
anoniem Geplaatst: 2 augustus 2005 Auteur Delen Geplaatst: 2 augustus 2005 [quote:fd430d8e82="THE_GAME_MEN!"]Hallotjes, Ik wil overstappen naar Wanadoo Famely , lekker snel lekker goedkoop. Mn pa niet ; Hij heeft een emailadres dat iedereen nu weet en info@crs.nl komt er ook op uit... eigenlijk alles..... Is er een mogelijkheid dat alles automatisch van mijnpa'snaam@hccnet.nl naar mijnpa'snaam@wanadoo.nl wordt doorgestuurd of supported HCCNet deze functie niet ? Freek[/quote:fd430d8e82] Open even een nieuw topic hierover, is wel zo netjes voor het forum en zeker voor de TS. Quote Link naar reactie
Aanbevolen berichten
Om een reactie te plaatsen, moet je eerst inloggen