Ga naar inhoud

FTP server werkt niet

Aanbevolen berichten

Hallo, Ik heb net een freeware FTP server geinstalleerd ( die ik al langer gebruik ). Ik Laat hem communiceren via poort 21. Het adres is [url=ftp://84.30.215.134/]ftp://84.30.215.134/ [/url] Ik heb via de administratie tool ingesteld dat iemand zomaar naar binnen kan. Ik zit achter een rauter dus heb ik die opengesteld voor het doorschakelen in de vorm van een virtuele server. https://homedrive.home.nl/pgmn/publiek/probleem%201.GIF ( plaatje met instellingen van mijn rauter. Mijn firewall op de rauter staat uit en de firewall van windows laat de ftp door ! Kan iemand mij helpen !
Link naar reactie
Je plaatje is niet te zien. Er dient ingelogd te worden met gebruikersnaam en wachtwoord. Bovendien geeft het vervolgscherm aan dat alleen @home gebruikers toegang hebben. (Dat ben ik dus niet). Daarnaast is het de vraag of @home je wel een eigen server laat draaien. Dat kan je na lezen in hun voorwaarden.
Link naar reactie
Sorry van dat plaatje daar heb ik geen rekening meegehouden. Het komt er op neer dat ik op mijn eigen pc een ftpserver hebt staan (ZFTP-server ! ) Ik heb namelijk dezelfde instellingen genomen van de rauter als eerst ook ( toen hij nog werkte ) Dit komt neer op het instellen van de adresmapping waar ik mijn ip-adres ingeef 84.30.215.134 en een dynamisch bereik van de rauter ip 192.168.2.100 tot 192.168.2.200 Verder heb ik bij de NAT de virtuel server ingeschakeld met de publieke poort 21 met een tcp- verbindings soort en een virtuele server met een ip van 192.168.2.100 Ondanks deze dingen werkt het nog steeds niet
Link naar reactie
Ik heb gekeken en de optie stond uit dus heb ik deze aangezet zo als je vermelde. Ik weet niet of je guild ftp kent maar ik heb het echte ip-adres laten ( detecten ) dit adres klopt met die van mijn pc. En de port range heb ik ingesteld van 1 tot 20200. Over dit laatste twijfel ik of dit wel goed is. Tot op heden heb ik nog geen verbinding met de ftp ! steeds de melding dat ik geen toegang heb of dat ik het fout getypt heb ! Is de port range goed ?
Link naar reactie
stap gewijs: Kan je verbinding maken via ftp://localhost:21 ofwel ftp://127.0.0.1:21, dan is deze goed ingesteld. Als de subdomain goed is ingesteld en naar jou ip verwijst, dan kan het alleen nog liggen aan de volgende zaken. Firewall - Windows of eigen, zijn ze goed ingesteld. NAT - Wordt het signaal doorgegeven van extern van de router naar jou PC. Laat je ISP toe dat je servers installeerd, sommige ISP laten dit niet toe en blokkeren het...
Link naar reactie

Om een reactie te plaatsen, moet je eerst inloggen

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Herstel opmaak

Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

• Nieuwe aanmaken...