anoniem Geplaatst: 24 juli 2005 Delen Geplaatst: 24 juli 2005 Hallo, Ik heb net een freeware FTP server geinstalleerd ( die ik al langer gebruik ). Ik Laat hem communiceren via poort 21. Het adres is [url=ftp://84.30.215.134/]ftp://84.30.215.134/ [/url] Ik heb via de administratie tool ingesteld dat iemand zomaar naar binnen kan. Ik zit achter een rauter dus heb ik die opengesteld voor het doorschakelen in de vorm van een virtuele server. https://homedrive.home.nl/pgmn/publiek/probleem%201.GIF ( plaatje met instellingen van mijn rauter. Mijn firewall op de rauter staat uit en de firewall van windows laat de ftp door ! Kan iemand mij helpen ! Quote Link naar reactie
anoniem Geplaatst: 24 juli 2005 Auteur Delen Geplaatst: 24 juli 2005 Je plaatje is niet te zien. Er dient ingelogd te worden met gebruikersnaam en wachtwoord. Bovendien geeft het vervolgscherm aan dat alleen @home gebruikers toegang hebben. (Dat ben ik dus niet). Daarnaast is het de vraag of @home je wel een eigen server laat draaien. Dat kan je na lezen in hun voorwaarden. Quote Link naar reactie
anoniem Geplaatst: 24 juli 2005 Auteur Delen Geplaatst: 24 juli 2005 Sorry van dat plaatje daar heb ik geen rekening meegehouden. Het komt er op neer dat ik op mijn eigen pc een ftpserver hebt staan (ZFTP-server ! ) Ik heb namelijk dezelfde instellingen genomen van de rauter als eerst ook ( toen hij nog werkte ) Dit komt neer op het instellen van de adresmapping waar ik mijn ip-adres ingeef 84.30.215.134 en een dynamisch bereik van de rauter ip 192.168.2.100 tot 192.168.2.200 Verder heb ik bij de NAT de virtuel server ingeschakeld met de publieke poort 21 met een tcp- verbindings soort en een virtuele server met een ip van 192.168.2.100 Ondanks deze dingen werkt het nog steeds niet Quote Link naar reactie
anoniem Geplaatst: 25 juli 2005 Auteur Delen Geplaatst: 25 juli 2005 Probeer dit eens met www.net2ftp.com Of je wel verbinding kan maken. Switches zijn zo ingesteld dat je van de Local Lan niet via Extern weer local kan komen. Quote Link naar reactie
anoniem Geplaatst: 25 juli 2005 Auteur Delen Geplaatst: 25 juli 2005 Ik zou de dynamische range aanpassen. Je FTP-server dient een vast adres te hebben. Je hebt gekozen voor 192.168.2.100. Dit adres mag dus niet in de dynamische range liggen. Quote Link naar reactie
anoniem Geplaatst: 26 juli 2005 Auteur Delen Geplaatst: 26 juli 2005 Via net2ftp kom ik er ook niet in , ook heb ik de dynamische reeks van 192.168.2.101 tot 192.168.2.200 aangepast nog steeds geen effect ! Quote Link naar reactie
anoniem Geplaatst: 26 juli 2005 Auteur Delen Geplaatst: 26 juli 2005 Komt je er wel in als je inlogt op ftp://localhost ofwel ftp://127.0.0.1 ?? Quote Link naar reactie
anoniem Geplaatst: 26 juli 2005 Auteur Delen Geplaatst: 26 juli 2005 ikzelf heb guildFTPd installeren port 21 opengooien in mijn router Prog guildftpd toestemming geven in de firewall (mcafee) het werkt... zowel lokaal is extern Quote Link naar reactie
anoniem Geplaatst: 27 juli 2005 Auteur Delen Geplaatst: 27 juli 2005 Ik heb het geprobeerd via ftp://192.168.2.100 en via eigen ip adres maar in bijde gevallen krijg ik een melding dat ik niet gemachtigd ben om in de map te komen terwijl ik dat wel ingesteld heb ! Quote Link naar reactie
anoniem Geplaatst: 31 juli 2005 Auteur Delen Geplaatst: 31 juli 2005 Bij deze als nog de screenshots van mijn rauter instellingen ! http://members.home.nl/pgmn/ Quote Link naar reactie
anoniem Geplaatst: 3 augustus 2005 Auteur Delen Geplaatst: 3 augustus 2005 Toen ik een ftp-server had geinstalleerd kon ik er van binnen het netwerk wel bij komen, maar van buitenaf (bijv. vanaf school) niet. Het bleek aan de Passive Mode te liggen. Deze moet je in je ftp-client aan- of uitzetten. Quote Link naar reactie
anoniem Geplaatst: 4 augustus 2005 Auteur Delen Geplaatst: 4 augustus 2005 bedankt voor de reactie, ik zal het proberen en ik zal het je laten weten wat de uitkomst is ! Quote Link naar reactie
anoniem Geplaatst: 4 augustus 2005 Auteur Delen Geplaatst: 4 augustus 2005 Ik heb gekeken en de optie stond uit dus heb ik deze aangezet zo als je vermelde. Ik weet niet of je guild ftp kent maar ik heb het echte ip-adres laten ( detecten ) dit adres klopt met die van mijn pc. En de port range heb ik ingesteld van 1 tot 20200. Over dit laatste twijfel ik of dit wel goed is. Tot op heden heb ik nog geen verbinding met de ftp ! steeds de melding dat ik geen toegang heb of dat ik het fout getypt heb ! Is de port range goed ? Quote Link naar reactie
anoniem Geplaatst: 5 augustus 2005 Auteur Delen Geplaatst: 5 augustus 2005 Probeer je zelf met je FTP rechtstreeks verbinding te maken? Wil je van extern af, zelf proberen, zou ik het via http://www.net2ftp.com doen. Gezien de meeste routers een beveiliging hebben, dat je niet van intern via extern weer naar intern kan gaan. Quote Link naar reactie
anoniem Geplaatst: 5 augustus 2005 Auteur Delen Geplaatst: 5 augustus 2005 Ik heb het geprobeerd maar de server is niet te bereiken ? [b:a46ca90d22]Iemand Help ![/b:a46ca90d22] Ik word hier niet goed van ! Quote Link naar reactie
anoniem Geplaatst: 8 augustus 2005 Auteur Delen Geplaatst: 8 augustus 2005 stap gewijs: Kan je verbinding maken via ftp://localhost:21 ofwel ftp://127.0.0.1:21, dan is deze goed ingesteld. Als de subdomain goed is ingesteld en naar jou ip verwijst, dan kan het alleen nog liggen aan de volgende zaken. Firewall - Windows of eigen, zijn ze goed ingesteld. NAT - Wordt het signaal doorgegeven van extern van de router naar jou PC. Laat je ISP toe dat je servers installeerd, sommige ISP laten dit niet toe en blokkeren het... Quote Link naar reactie
Aanbevolen berichten
Om een reactie te plaatsen, moet je eerst inloggen