anoniem Geplaatst: 19 juli 2005 Delen Geplaatst: 19 juli 2005 Hoi Iedereen, Heb bij mijn vrouw haar computer opnieuw geinstalleerd met Windows XP home en nu doet het volgende probleem voor: Mijn vrouw die blijft graag werken met Internet Explorer ondanks mijn aandringen om te gaan werken met Firefox of Opera als browser. Mijn vrouw heeft startpagina.nl als opstartpagina. Nu doet zich het volgende voor: iedere keer als ze op een link klikt krijgt ze een blanco pagina en gebeurt er verder niets. In Opera en Firefox werkt het wel goed. Andere pagina's werken perfect op internet explorer. Ik heb hierover al Startpagina een mail gestuurd en kreeg een reactie dat ik op hun feedback pagina moest kijken, heb ik gedaan (had ik al gedaan voordat ik hun een mail stuurde), maar niets helpt. Volgende advies was om de vraag op breekpunt.nl te plaatsen, maar daar kom ik niet, dus doe ik het hier maar eventjes. Vreemd trouwens dus dat startpagina niet eens verwijst naar hun hard/software prikbord maar naar een ander extern forum. Maar goed dit laatste doet er eventjes niet toe. Weten jullie hoe ik dit op kan lossen? Er is trouwens geen popup stopper of wat dan ook geinstalleerd op die computer. Quote Link naar reactie
anoniem Geplaatst: 19 juli 2005 Auteur Delen Geplaatst: 19 juli 2005 Moet je even scannen voor spyware met Hitmanpro, en dan een HiJackThis- logje posten in B/P. IE6 is wat kwetsbaarder voor spyware dan Firefox, dus waarschijnlijk ligt het daaraan. Quote Link naar reactie
anoniem Geplaatst: 19 juli 2005 Auteur Delen Geplaatst: 19 juli 2005 Hoi Ripper_alexander, Bedankt voor je snelle reactie. Ik zal morgen eens alles scannen met de daarvoor bestemde programma's. Maar eerlijk gezegd kan ik me niet voorstellen dat er allerlei troep op die computer zit aangezien hij net opnieuw is geinstalleerd in de volgende volgorde: Computer opgestart met Windows 98 se opstartdiskette, daarna heb ik via een andere diskette eventjes alle partities verwijderd met het commando killmbr 0 en vervolgens op ja getypt. Daarna heb ik weer met de Windows 98 se opstartdiskette nieuwe partities aangemaakt en deze ook met de opstartdiskette geformateerd. Vervolgens Windows XP geinstalleerd en ook met de Windows xp cd laten formateren naar NTSF. Als eerste heb ik de automatische windows updates uitgeschakeld. Daarna heb Trend Micro Pc-Cillin Internet Security 12 geinstalleerd en Microsoft Antispyware. Nu voor het eerst verbinding gemaakt met internet om Trend Micro en Microsoft antisypware te updaten. Daarna de Windows updates gedaan en na de laatste Windows update schakel ik de automatische updates weer in. Nu de rest van de programma's geinstalleerd en toen hij klaar was wilde mijn vrouw dus achter internet zitten met IE en toen kreeg ze gelijk dit probleem. Hoop dat ik vanavond nog eventjes de tijd heb om alle programma's te draaien en hier een logje te plaatsen. Maar als er mensen zijn die denken dat het iets anders is hoor ik het graag natuurlijk. Quote Link naar reactie
anoniem Geplaatst: 19 juli 2005 Auteur Delen Geplaatst: 19 juli 2005 Dit is wel een heel apart probleem. Kun je de startpagina eens aanpassen en explorer opnieuw starten? Kijken of het probleem zich dan nog voordoet. Misschien geeft hij dit probleem alleen als je direct op de site komt ipv dat je het adres invoert via de balk of een favoriet. Op jou pc werkte het wel goed? Quote Link naar reactie
anoniem Geplaatst: 19 juli 2005 Auteur Delen Geplaatst: 19 juli 2005 Hoi Rapier, Bedankt voor je antwoord. Op mijn computer en op de server werkt alles prima. Ik heb jouw mogelijkheid eens uitgeprobeerd om het adres te typen in de adressenbalk en dan doet hij het jammer genoeg nog steeds jammer genoeg. Quote Link naar reactie
anoniem Geplaatst: 22 juli 2005 Auteur Delen Geplaatst: 22 juli 2005 start - uitvoeren, dan intypen: [code:1:816d8408a6] regsvr32 urlmon.dll [/code:1:816d8408a6] enter, ok herstarten enzo. Quote Link naar reactie
anoniem Geplaatst: 22 juli 2005 Auteur Delen Geplaatst: 22 juli 2005 Hoi rolfb, Bedankt voor je antwoord. Ik heb het uitgevoerd, jammer genoeg heeft het niet geholpen. Ik ben nu bezig met de bekende spyware programma's aan het draaien en zal zo maar eens een logje plaatsen. Quote Link naar reactie
anoniem Geplaatst: 22 juli 2005 Auteur Delen Geplaatst: 22 juli 2005 Hoi iedereen, Het logje heb ik zojuist geplaatst: http://forum.computertotaal.nl/phpBB2/viewtopic.php?p=1004276#1004276 Nu maar eventjes afwachten of er problemen gevonden worden. Naar mijn inziens zijn er geen problemen. Ik ben alleen niet zo'n expert, dus kan het makkelijk over het hoofd zien. Quote Link naar reactie
Aanbevolen berichten
Om een reactie te plaatsen, moet je eerst inloggen