anoniem Geplaatst: 4 juli 2005 Delen Geplaatst: 4 juli 2005 Ik gebruik al een tijdje Skype. Nu is er sinds kort een plugin beschikbaar om videobeelden met het gesproken woord mee te sturen. Te vinden op: http://www.video4skype.com/ Het werkt ook met een echte dv camera via de firewire kaart Zodra ik mijn videocamera aanzet komt het schermpje omhoog met digitale camera. Hierin kan dus gekozen worden met welk programma de camera moet gaan 'samenwerken'. Hierin staat oa. Moviemaker. Echter het programma spontania4skype, de plugin voor skype, staat er niet bij. Ik wilde het er zelf bijzetten met Powertoys (tweakui for windows) via autoplay/handlers. Echter de mogelijkheid om een digitale camera aan een nieuw geïnstalleerd programma te koppelen,was nergens te vinden. Ik kon het programma overal bijzetten maar de optie 'digitale camera' was hier niet voorhanden. Weet iemand misschien een oplossing? Ik wacht met spanning af, Guillaumpie Quote Link naar reactie
anoniem Geplaatst: 4 juli 2005 Auteur Delen Geplaatst: 4 juli 2005 Volgens mij is het sowieso niet mogelijk, omdat een DV-videocamera in de opname (RECORD) stand moet staan om videobeelden op te nemen en in de afspeel (PLAY) stand moet staan om videobeelden naar de pc te sturen. En aangezien dat niet tegelijk kan... Daarbij komt dat het een enorm pakket aan bandbreedte is als je dat ongecomprimeerd wilt versturen, wat dus dan ook nog eerst zou moeten gebeuren. Ik zou dus dan gewoon een webcam kiezen? Ik ben prima tevreden over m'n logitech camera (Logitech® QuickCam® Express, EUR 17 bij de MediaMarkt oid)... Quote Link naar reactie
anoniem Geplaatst: 4 juli 2005 Auteur Delen Geplaatst: 4 juli 2005 Ik weet niet wat voor een dv camera je hebt maar het is wel terdege mogelijk. Zet het cassetteklepje open, de camera staat bij inschakelen al in de pauzestand. Als je door de zoeker kijkt zie je normaal bewegend beeld. Trouwens het bewuste programma werkt toch!! Je hebt waarschijnlijk mijn vraag niet begrepen. Lees deze nog eens aandachtig en als je hier een antwoord op hebt, wil ik dit graag lezen, Guillaumpie Quote Link naar reactie
anoniem Geplaatst: 4 juli 2005 Auteur Delen Geplaatst: 4 juli 2005 Excuses, waarschijnlijk iets te snel gelezen. Ik had begrepen hoe je een DV camera als zodanig kon gebruiken. Nu ik je vraag beter begrijp: [quote:7ff435388a]Zodra ik mijn videocamera aanzet komt het schermpje omhoog met digitale camera[/quote:7ff435388a] Ik neem aan dat dat het keuzeschermpje is waarin je kan kiezen welke actie Windows uit voert. Ik weet niet hoe je daar items aan toe kan voegen, maar kun je als je het programma spontania4skype start daar niet kiezen voor de DVcamera als videobron? Quote Link naar reactie
anoniem Geplaatst: 5 juli 2005 Auteur Delen Geplaatst: 5 juli 2005 Oké, exuses aanvaard. In het keuzeschermpje wat opkomt (digitale camera) staat uitsluitend moviemaker, nero video express en Pinnacle studio 9! Normaal kan je in deze keuzevensters een item toevoegen. Dit gaat via Tweakui for windows, een onderdeel van Powertoys. Echter dit keuzevenster en de optie dv camera worden niet getoond. En dat is nu mijn probleempje. Waarschijnlijk kan het wel via het register. Daar moet ik echter geleid worden aangezien ik niet weet wat en waar ik naar moet zoeken, Guillaumpie Quote Link naar reactie
anoniem Geplaatst: 6 juli 2005 Auteur Delen Geplaatst: 6 juli 2005 Ik ben niet bekend met de video plugin, maar heb je daar in de instellingen niet de optie om aan te geven welke camera je wilt gebruiken? Quote Link naar reactie
anoniem Geplaatst: 6 juli 2005 Auteur Delen Geplaatst: 6 juli 2005 Het is een simpele plugin, een test is mogelijk en in en uitgaand beeld is samen /enkel inteschakelen. Meer mogelijkheden zijn niet aanwezig, Guillaumpie Quote Link naar reactie
anoniem Geplaatst: 6 juli 2005 Auteur Delen Geplaatst: 6 juli 2005 [quote:d96e51fbd9]in en uitgaand beeld is samen /enkel inteschakelen[/quote:d96e51fbd9] Is je probleem dus opgelost? Anders: zit er geen Readme bestand bij die plugin over hoe een videobron te selecteren? Quote Link naar reactie
anoniem Geplaatst: 7 juli 2005 Auteur Delen Geplaatst: 7 juli 2005 Het probleem is er nog steeds! Er is geen readme file aanwezig. Ik wil het programma Spontania4skype plaatsen in het keuzeschermpje wat zichtbaar wordt als ik mijn camera via de firewire kaart activeer, zodat ik het bewuste programma zo kan opstarten. Maar hoe? Gaat dus niet met Powertoys voor Windows, Guillaumpie Quote Link naar reactie
Aanbevolen berichten
Om een reactie te plaatsen, moet je eerst inloggen