anoniem Geplaatst: 17 augustus 2005 Delen Geplaatst: 17 augustus 2005 Een domein registratie is gewijzigd. Als ik nu dit adres intik in mijn brouwser dan kom ik op de oude site terecht. In IE kan dan met ctrl+f5 de proxy opdracht gegeven worden om het écht opnieuw van internet te halen. Nu echter gaat dat niet. Op de oude site, waar ik dus terecht kom, staat alleen een redirect naar een andere site. Kan ik in mijn url al aangeven dat hij het adres werkelijk opnieuw ophaald van internet? Quote Link naar reactie
anoniem Geplaatst: 17 augustus 2005 Auteur Delen Geplaatst: 17 augustus 2005 Opgelost voor nu. Maar als iemand weet hoe dan hoor ik het graag. Ik kom dit probleem vaker tegen. Quote Link naar reactie
anoniem Geplaatst: 17 augustus 2005 Auteur Delen Geplaatst: 17 augustus 2005 Eh, een website staat op een computer. Of je eigen computer of van bijvoorbeeld een provider. Stel nu eens dat je de webiste op je eigen computer hebt staan en je verplaats die naar een andere map dan kun je het dus niet meer bereiken op het oude adres. Mocht jij de website op het oude adres kunnen benaderen dan betekent dat gewoon dat ie daar nog staat. Quote Link naar reactie
anoniem Geplaatst: 17 augustus 2005 Auteur Delen Geplaatst: 17 augustus 2005 [quote:748ee86b4c="Wiep Corbier"]Mocht jij de website op het oude adres kunnen benaderen dan betekent dat gewoon dat ie daar nog staat.[/quote:748ee86b4c]Nou, het betekend eerder dat het DNS record wat naar die website verwijst nog niet up-to-date is. Websites worden op naam gevonden (bv. www.googl.com) door een zgn. DNS query. DNS zet de naam www.google.com om naar het IP adres van de server waar de website draait. Wanneer je de website verhuist naar een server met een ander IP adres, dan moet het corresponderende DNS record aan worden gepast om naar het nieuwe IP adres te verwijzen. Anders wordt je iedere keer dat je de naam van de site opvraagt naar het verkeerde IP adres verwezen. Het aanpassen van een DNS record is niet zo ingewikkeld, het probleem is echter dat eerder opgevraagde gegevens in diverse 'tussenstations' opgeslagen worden (caching). Het kan dus wel een dag tot een week duren voordat door alle linies heen over het hele internet dat record up-to-date is gebracht. In werkelijkheid ligt het verhaal iets ingewikkelder, maar het komt in grote lijnen hier wel op neer. Quote Link naar reactie
anoniem Geplaatst: 17 augustus 2005 Auteur Delen Geplaatst: 17 augustus 2005 probeer eens start uitvoeren IPCONFIG /FLUSHDNS Op de locale computer (en mocht de proxy van jou zijn, ook op de proxy) Hiermee word de DNS lijst, gewist en moet hij opnieuw DNS binnenhalen... Quote Link naar reactie
anoniem Geplaatst: 17 augustus 2005 Auteur Delen Geplaatst: 17 augustus 2005 Het probllem is, of beter was, dat het ip nummer wat in de proxy zat een oude was. Deze is inmiddels ververst en loopt nu goed. De proxy is niet van mij of door mij in beheer. Ik was dus op zoek naar een manier om de proxy te laten vernieuwen voor het specifieke adres. Bedankt voor de reacties Quote Link naar reactie
anoniem Geplaatst: 17 augustus 2005 Auteur Delen Geplaatst: 17 augustus 2005 [quote:8fac016da0="Double-X"]probeer eens start uitvoeren IPCONFIG /FLUSHDNS Op de locale computer (en mocht de proxy van jou zijn, ook op de proxy) Hiermee word de DNS lijst, gewist en moet hij opnieuw DNS binnenhalen...[/quote:8fac016da0]Dat klopt, maar dat is alleen op de lokale PC. Stel dat je via de DNS server van je bedrijf DNS queries doet, dan staat daar het record ook nog gecached. De DNS server van je bedrijf achterhaalt dat record weer via een andere DNS server op het internet, waar dat record ook weer gecached kan staan enz. enz. Quote Link naar reactie
anoniem Geplaatst: 17 augustus 2005 Auteur Delen Geplaatst: 17 augustus 2005 Je kunt (tijdelijk) ook je HOSTS file aanpassen. Er staan voorbeelden in de file zelf wat en hoe je dit moet doen. De hosts file kun je vinden in \Windows\system32\drivers\etc Quote Link naar reactie
anoniem Geplaatst: 17 augustus 2005 Auteur Delen Geplaatst: 17 augustus 2005 [quote:7ff2047f71="debas"]Je kunt (tijdelijk) ook je HOSTS file aanpassen. Er staan voorbeelden in de file zelf wat en hoe je dit moet doen.[/quote:7ff2047f71]Dat is niet eens zo'n gek idee idd. Daarmee omzeil je iig het caching verhaal. Ik zou het na verloop van tijd wel weer terug veranderen, anders vergeet je het en dat gaat je vast ergens in de toekomst een keer bijten (wanneer het IP adres nogmaals verandert.) Quote Link naar reactie
anoniem Geplaatst: 18 augustus 2005 Auteur Delen Geplaatst: 18 augustus 2005 Het nadeel, is echter met host bestanden is dat veel meer grote bedrijven gebruiken maken van meerdere servers die dynamisch worden toegewezen. Hierbij word gekeken welke server er het meeste belast word en dan word er een andere toegewezen. Dit kan in een enkel geval ertoe leiden dat er een melding komt van Host Busy. Quote Link naar reactie
Aanbevolen berichten
Om een reactie te plaatsen, moet je eerst inloggen