anoniem Geplaatst: 20 juni 2005 Delen Geplaatst: 20 juni 2005 ik heb geprobeerd een netwerk te maken met een andere pc. (nee, nog niet de lan party :wink: ) dit is niet echt goed gegaan, en op een gegeven moment heb ik per ongeluk iets geinstalleerd dat 'netware' heet. Nu moet ik telkens als ik de pc opstart een wachtwoord invullen (dat ik niet heb) en als ik ctrl alt del doe krijg ik geen taakbeheer maar een heel menu vol dingen. bij gebruikersaccounts staat dat snel overschakelen van gebruiker ed niet ingeschakeld kan worden doordat je netware moet deinstalleren, maar dat kan ik dus niet vinden. Ik heb geprobeerd (met zoekfunctie) netware te vinden, maar het enige dat ie vind is een bestandje in de map c:\windows\system32, en als ik dat weghaal is het nog steeds zo :x Hoe kan ik dit netware verwijderen? BVD, FTI Quote Link naar reactie
anoniem Geplaatst: 20 juni 2005 Auteur Delen Geplaatst: 20 juni 2005 Klik rechts op My Network Places > Properties. Klik rechts op Local Area Network > Properties. Selecteer daar Netware (of iets wat daar op lijkt) en kies Uninstall. Quote Link naar reactie
anoniem Geplaatst: 20 juni 2005 Auteur Delen Geplaatst: 20 juni 2005 http://support.novell.com/cgi-bin/search/searchtid.cgi?/10013922.htm De info is toepasbaar op NT/2000 en XP. En kijk ff goed welke versie jij van Netware hebt. Alleen het uinstallen bij netwerklocaties is niet voldoende om Netware weg te krijgen. Quote Link naar reactie
anoniem Geplaatst: 20 juni 2005 Auteur Delen Geplaatst: 20 juni 2005 [quote:0b5704d0da="roy_startpag"]http://support.novell.com/cgi-bin/search/searchtid.cgi?/10013922.htm De info is toepasbaar op NT/2000 en XP. En kijk ff goed welke versie jij van Netware hebt. Alleen het uinstallen bij netwerklocaties is niet voldoende om Netware weg te krijgen.[/quote:0b5704d0da]De link is niet goed, het enige wat je ziet is: Technical Information Document Click here if this does not solve your problem Quote Link naar reactie
anoniem Geplaatst: 20 juni 2005 Auteur Delen Geplaatst: 20 juni 2005 het maakt mij persoonlijk niet echt uit of het erop blijft of niet, het gaat mij erom dat dat irritante password en ctrl alt del weggaat. :wink: Ga het nu ff proberen Quote Link naar reactie
anoniem Geplaatst: 20 juni 2005 Auteur Delen Geplaatst: 20 juni 2005 ok het is weg!!! Bedankt allemaal!! 8) :D (snel opgelost zeg :P ) Quote Link naar reactie
anoniem Geplaatst: 20 juni 2005 Auteur Delen Geplaatst: 20 juni 2005 [quote:f45c277261="FTI"]ok het is weg!!! Bedankt allemaal!! 8) :D (snel opgelost zeg :P )[/quote:f45c277261] Wil je ons vertellen hoe je het opgelost hebt? BTW die link doet het bij mij wel :wink:. Quote Link naar reactie
anoniem Geplaatst: 20 juni 2005 Auteur Delen Geplaatst: 20 juni 2005 lik rechts op My Network Places > Properties. Klik rechts op Local Area Network > Properties. Selecteer daar Netware (of iets wat daar op lijkt) en kies Uninstall. hiermee is dat ctrl alt del en dat opstartscherm weer weg (gelukkig!) :D ----------------------------------------------------------- weet niet of ik een nieuw topic moet openen, doe het hier, nieuw topic dan hoor ik het wel :wink: : Nog 2 problemen: -Mijn pc met winxppro geeft geen ip-adres aan als je start, uitvoeren, cmd, ipconfig typt. Ik heb op verschillende sites gekeken en mijn instellingen staan precies goed dat mijn pc zelf een ip-adres zou moeten invullen. Maar dat gebeurt dus niet. Komt dit doordat mijn pc niet met internet is verbonden of heb ik 'n service teveel uitgeschakeld? -hoe krijg ik de default lijst van automatisch/handmatig/uitgeschakelde services weer? Ik heb daar een hoop veranderd en nu denk ik dat er daardoor een aantal problemen ontstaan is. :-? (géén sysherstel aub :P ) BVD FTI Quote Link naar reactie
anoniem Geplaatst: 20 juni 2005 Auteur Delen Geplaatst: 20 juni 2005 Je zegt dat die PC niet verbonden is met het internet. Hangt hij wel in een netwerk? En waarom wil je dat die PC een IP adres heeft? Als hij geen verbinding heeft met internet/netwerk heeft ie geen IP adres nodig. Quote Link naar reactie
anoniem Geplaatst: 21 juni 2005 Auteur Delen Geplaatst: 21 juni 2005 mijn pc is nu niet verbonden met een netwerk/inet. Maar ik wil dus een lanparty houden, daarom had ik 'm met een sweex (...) 5poorts switch aangesloten op een win98se pc. Eerst alleen met switch (wat ik niet aan het werk kreeg) en daarna router/modem --> switch --> pc1 & pc2, en dit werkte ook niet ( :x ). Bij mn winxppro pc bij start, uitvoeren, cmd, ipconfig stond alleen 0.0.0.0 bij alles etc. :roll: De meest geziene boodschap van vandaag is dan ook: kan doelhost niet vinden en sessie time-uit (bij het pingen naar de pc's) :lol: Iemand 'n oplossing (hoe ik het aan het werk kan krijgen?), heb al wat dingen op inet gezien en precies gevolgd, maar dat werkt ook niet :x Quote Link naar reactie
anoniem Geplaatst: 21 juni 2005 Auteur Delen Geplaatst: 21 juni 2005 Misschien moet je client voor MS-netwerken opnieuw installeren, omdat je eerst Novell erop had. Kijk ff bij je netwerklocaties. En kijk verder ook ff of TCP/IP en bestands- printerdeling geïnstalleerd is. Quote Link naar reactie
Aanbevolen berichten
Om een reactie te plaatsen, moet je eerst inloggen